Traxxas nitro sport start niet

Hoi,
Ik heb een tweedehands traxxas sport gekocht maar hij wil helaas niet starten.

gloeiplug werkt, slangetje zuigt nitro aan maar hij wil niet starten. woont er iemand in de buurt van Den Bosch die zou kunnen helpen ?

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt

Rob

Zet de carbarateur van de nitro motor even terug naar fabrieksinstellingen zoals aangegeven in het boekje. Je kan ook een beetje gas bij geven tijdens het starten. Maar niet te veel want dan verzuipt die.

Sent from my 2.8Ghz (533Mhz GPU) Galaxy Note 3

Opwarmen met een föhn wil ook wel eens helpen!
Maar ik denk dat het probleem ligt in óf de gloeiplug of de gloeiplugsteker. De gloeiplug kan buiten de motor gloeien, maar als die niet 100% is of de gloeiplugsteker is niet voldoende opgeladen dan is de kans groot dat hij in de motor, als hij gemonteerd is, niet goed/voldoende gloeit. De koude nitro zou de gloeiplug dan wel eens kunnen 'blussen'.

Dus: tip 1) zorg dat je gloeiplugsteker helemaal opgeladen is en tip 2) vervang desnoods de gloeiplug door een nieuwe...

2e hands.... blijft altijd een risico.... een aantal tips:

- Dat de gloeiplug werkt wil niet zeggen dat die goed werkt...
- Als je met de EZ-start de motor wilt starten, draait dan wel het vliegwiel?
- hou eens half gas
- of hou even de uitlaat dicht tijdens het starten.

En komt bij mij altijd de vraag welke brandstof je gebruikt.

fohn

Hoi,
Ik heb inmiddels van alles geprobeerd. Ook de föhn erop wil niet helpen.

Wat me wel opvalt is dat er nitro in de uitlaat komt die ik er steeds uit kan gieten. Heel soms komt er een ander geluid alsof hij wil starten maar het kan ook zijn dat hij dan verzopen is.

Iemand nog suggesties ? Heb inmiddels verschillende gloeipluggen geprobeerd dus daar zit het denk ik niet in.

Alvast bedankt,

Rob

Als er brandstof in de uitlaat komt is die echt goed verzopen. Hal de gloeipug eruit en trek dan aan de trekstarter of welke andere manier je ook hebt om te starten zodat de overtollige brandstof eruit kan. Daarna je gloeiplug monteren en probeer hem dan weer eens te starten, waarschijnlijk start hij nu wel.

Wil die nog niet starten dan kun je het best bij iemand langsgaan die verstand van zaken heeft.

M.v.g. Mark

Back