Traxxas rally 1/16 ombouwen naar vxl

Ik heb een tijdje geleden een traxxas rally 1/16 gekocht. Die heeft dus een brushed motor. Omdat mijn andere modellen allemaal een borstelloze motor hebben vind ik deze toch wat saai. Daarom heb ik een vxl-3m regelaar en motor gekocht. Maar nu ik hem erop wil zetten blijkt hij niet te passen. Kan iemand mij vertellen welke onderdelen ik nog meer moet vervangen? Ik kan dat aluminium onderdeel waar de motor op geschroefd zit wel vervangen maar ik weet niet hoe het heet. En zijner nog andere onderdelen die vervangen moeten worden?

de vxl set past normaal gezien direct.
het stuk aluminium dat jij bedoeld dat op de motor wordt geschroefd heeft normaal verschillende gaten.als je in je boekje kijkt is dat 2 gaten voor brushed motors als ik mij niet vergis en de andere gaten zijn om de brushless motor te monteren.het enige wat je nieuw moet kopen is normaal een motortandwiel.de as van de vxl motor is dikker dan de as van de brushed motor.

Ja, dat zag ik ook in de handleiding. Helaas lijk ik een afwijkend exemplaar te hebben. Ik heb maar een stel gaten en die zitten te ver uit elkaar voor de vxl:
motormount.jpg

Ik snap je probleem,je vorige motor was groter dus je motormount ook.
Mijn brushed motor was ook een kleintje zoals de 380 size vxl die jij hebt en daarom pastte mijn vxl direct.
Je moet een kleiner formaat motormount hebben of een groot formaat vxl motor.
Nu weet ik niet zeker of die kleine motormount past op de plaat waar die grote normaal op wordt bevestigd.
Een extra gaatje boren is geen moeite,en anders vraag je het voor de zekerheid in de winkel.

Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.toemen.nl/images/producten/4097-Motor_Mount_Finned_Aluminum_-_1_16_-_TRX7060.jpg

ik heb op google 3 kwartier naar een convers set gezocht maar niks gevonden sorry
wel een leuke auto trouwens lang over na gedacht om te kopen

Je moet gewoon de originele motormount van de VXL bestellen. Kost niet echt veel, en bij een modelzaak die traxxas op voorraad heeft kunnen ze je ook zo helpen aan die onderdelen.

Voor alle PDF downloads van 't ding
Traxxas - Rally VXL (#7307) - Downloads | traxxas.com

De exploded view van de transmissie:
http://traxxas.com/sites/default/files/7307_explodedviews_transmission_100902_0.pdf

TRX7060 en TRX7077 zul je dus nodig hebben. dan zou je het ombouw setje compleet moeten hebben.

tip van mijn kant, als je onderdelen zoek voor een auto, begin bij de website van de fabrikant. :) die weten over het algemeen wat ze maken. En moet traxxas kudo's geven voor de website, want deze hebben ze erg netjes voor elkaar.

Als ik zo even heb gekeken kan je ook gewoon 2 nieuwe gaten boren voor de montage van de motor. Waarom moeilijk doen?

omdat als je er een 540 brushless inzet je iets te veel kracht krijgt en deze esc (de 3m die bij deze motor hoort) past mooi op het cassis. ik heb al met m`n 1/16 revo vxl problemen met je aandrijflijn (en ben niet de enige) ik wil niet weten wat er gebeurt als je er een 540 in legt.

Ehh er ligt bij mij een 540 in,en die komen met verschillende turn's , net zoals de 380 's , dus je kan het zo gek maken als je wilt .
Daarbij kan je 3m velineon setjes alleen maar krijgen in die uitvoering , die redelijk krachtig is , maar diezelfde kracht krijg je ook met 540 combo .
En ik kan meer instellingen wijzigen met mijn esc dan de 3m , alleen de een vindt dat goed en de ander niet ,ligt ook erg aan de rijstijl .

Jouw mening omtrent waarom een 380 tov een 540 deel ik niet Maar ieder zijn eigen rijstijl en ding :wink:

Back