Traxxas receiverbox lampje (blijft uit)

Discussie in 'Electro auto's' gestart door PatrickBuis, 3 apr 2019.

  1. PatrickBuis

    PatrickBuis

    Lid geworden:
    3 apr 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Purmerend
    Hallo,

    Ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest op het forum maar ik kom er nog niet uit.
    Ik hoop wat hulp te krijgen.

    Ik heb hier een Traxxas Bandit.
    Tijdens het rijden stond hij ineens stil. Met geen mogelijkheid krijg ik hem meer aan de gang. Straat was droog.

    Stuur werkt prima, gas geven niet. Wat opvalt is dat het lampje op de receiverbox niet brand (aan gaat). Voorheen was deze groen maar sinds hij het niet meer doet brand hij niet.
    De XL-5 als we met de controler gas geven reageert het lampje van de XL-5 wel, maar er gebeurt verder niks.

    Ik hoop met hulp er uit te komen. Is er meer informatie nodig, vraag het gerust!

    Alvast dank voor het meedenken!

    Groeten,
    Patrick
     
  2. Stijn H

    Stijn H

    Lid geworden:
    17 nov 2017
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Kortrijk
    Ik kan niet goed inschatten welke stappen je al hebt gezet,
    mijn advies, voor wat het waard is.

    De receiver lijkt wel te werken aangezien zowel de servo als de ESC signaal ontvangen.
    Vermoedelijk ligt het probleem bij de motor.

    Toen ik pas met RC was gestart wou mijn Rustler met een XL-5 ESC en Titan motor ook niet meer vooruit, sturen ging wel.
    In de hobbywinkel hebben ze een paar flinke tikken gegeven op de buitenkant van de motor.
    Daarna draaide de motor terug even, maar niet lang (max genoeg voor een paar meter). Dit trucje werkte een paar keer.
    Probeer dit eens uit - best testen als de wagen van de grond staat, dan heb je minder weerstand.

    Anders eens een andere motor aansluiten op je ESC, als je die in de buurt hebt.
    Of even binnen springen in de lokale hobbywinkel.

    Ik heb de motor vervangen en geen problemen meer gehad.
    Als je een nieuwe brushed motor koopt, neem de tijd om hem in te rijden.

    Succes er mee.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    De 550 Titan 12 motor staat bekend als een motor dat snel kapot gaat, het internet staat er vol mee.

    Even de motor loskoppelen en direct op de accu prikken, kijken of die dan wel draait.
     
  4. Henri1973

    Henri1973

    Lid geworden:
    21 aug 2019
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Eerbeek
    Hier hetzelfde probleem , motor aan de accu gehangen en draait gewoon maar alles geïnstalleerd en de ontvanger opnieuw verbonden met de zender doormiddel van 1 keer rood gas geven en twee keer rood achteruit maar hij blijft alleen maar sturen geen aandrijving ????

    Paar tikken op de motor gegeven en dan draait die een paar seconden maar dan weer niets .

    Wie kan me helpen
     
  5. Stijn H

    Stijn H

    Lid geworden:
    17 nov 2017
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Kortrijk
    Het lijkt er op dat je motor is doorgebrand.

    De titan motor heeft wat zorg nodig als je er langer mee wil rijden.

    Een nieuwe brushed motor moet eerst worden ingereden ("to break in"), zodat de kooltjes gelijk slijten.
    Er bestaan verschillende methodes voor.
    Het advies van mijn RC-shop was om 2 batterijen lang echt rustig te rijden (op een rustig wandeltempo).

    Mijn zoon heeft zo toch een jaar met een nieuwe titan kunnen rijden. Daarna is ook hij overgestapt naar brushless.
     
  6. PatrickBuis

    PatrickBuis

    Lid geworden:
    3 apr 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Purmerend
    Bij mij is het probleem verholpen. Op de zender aan de (gas geef) trim draaien, langzaam totdat deze correct staat. Het lijkt er op als de auto en handzender uit staan en de trim is flink gedraaid dat hij in de war raakt. Dus auto en zender aanzetten, iedere keer een beetje aan de trim draaien gas geven en kijken of hij pakt.
    Ik hoop dat het bij jou ook helpt.
    De motor is niet stuk, zoals je al aangaf, hang je hem direct aan een accu dan draait hij.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina