Traxxas Revo 3.3 reverse 2011

Heeft iemand ervaring met de Revo? Ik vind deze namelijk gustig geprijsd.

Ik heb mijn Bullet zo goed als verkocht met als reden om een grotere en snellere auto te kopen. Deze Revo is een 1/8 model. (Jammer dat er van de E-revo geen nitro is).

Hoe is de duurzaamheid van deze auto? Zijn er accesoires of upgrades die ik er eigenlijk meteen bij zou moeten kopen?

Er zit een 3.3 cc motor in. Kan ik gewoon mijn 20% nitro gebruiken of kan ik liever direct voor 25 cc gaan?

Hoi,

Ik heb deze Revo.

Ik vind het een fantastische wagen, waarom....

Hij is robuust heb er nog geen problemen mee gehad.
Chassis, draagarmen, lagers, servo's etc zijn gewoon goed.
Wel natuurlijk het nodige onderhoud plegen maar dat geld voor alles.

Hij rijd prima, is snel genoeg en je kunt veel afstellen zodat hij niet iedere bocht omkeept. Je kunt op nagenoeg ieder terrein rijden, goed boedemspeling en hij komt overal uit.
Ook de reverse is ontzettend handig, bij meetings staan alle nitro's wel eens vast tegen een pion of band en ik zet hem dan even in reverse en rijden maar weer.

Ik rijdt zelf op 25% nitro en dat bevalt mij zo goed dat ik geen 20% heb geprobeert.

Onderdelen zijn overal goedkoop te vinden, upgraden kan ook, de enige beperking is je budget.

Het enige nadeel is dat er geen wedstrijden voor monstertrucks georganiseert worden.

Al met al lijkt dit wel een reclame voor deze auto maar ik heb er geen belang bij.

Succes met je keuze en als je hulp nodig hebt laat het maar weten.

Gr. Jan.

Laatst bewerkt:
Nee die zit toch anders in elkaar, veel onderdelen komen overeen maar bv het chassis is anders, veel meer een truggy dan een monstertruck.

ben ik het niet mee eens.

de revo is door zijn moter plaatsing redelijk beperkt om er een andere moter op te zetten. en als die al past zit je gruwelijk te klooien met je gas bediening.
het ez start gebeuren is alleen handig als je moter snel aanslaat anders is je accu in no time leeg en bovendien moet de auto heel de tijd die electro moter mee slepen.
kwaliteit van de versnellingbak tandwielen vind ik ook niet echt je van het.
ooit de bak na ongeveer 1.5 liter opengemaakt en die lag vol plastic schilfers. niet dat de tandwielen kapot waren maar schilfers is natuurlijk nooit goed.
wielspeling,
waarom levert traxxas standaard er een sleutel bij om de wielspeling te stellen ?
omdat je na ongeveer 1 liter de indruk hebt dat je wielen er af dreigen te vallen en dat bij redelijk normaal rijden..
of een standaard servo die spontaan door brand ?
nog nooit meegemaakt in bijna 25 jaar rc auto's.
maar de onderdelen zijn wel wereldwijd redelijk goedkoop maar daar is ook zeker de kwaliteit naar

naar mijn mening zijn er echt wel betere auto op de markt.

ps de lagers vind ik wel ok

Laatst bewerkt:
ben ik het niet mee eens.

de revo is door zijn moter plaatsing redelijk beperkt om er een andere moter op te zetten. en als die al past zit je gruwelijk te klooien met je gas bediening.
het ez start gebeuren is alleen handig als je moter snel aanslaat anders is je accu in no time leeg en bovendien moet de auto heel de tijd die electro moter mee slepen.
kwaliteit van de versnellingbak tandwielen vind ik ook niet echt je van het.
ooit de bak na ongeveer 1.5 liter opengemaakt en die lag vol plastic schilfers. niet dat de tandwielen kapot waren maar schilfers is natuurlijk nooit goed.
wielspeling,
waarom levert traxxas standaard er een sleutel bij om de wielspeling te stellen ?
omdat je na ongeveer 1 liter de indruk hebt dat je wielen er af dreigen te vallen en dat bij redelijk normaal rijden..
of een standaard servo die spontaan door brand ?
nog nooit meegemaakt in bijna 25 jaar rc auto's.
maar de onderdelen zijn wel wereldwijd redelijk goedkoop maar daar is ook zeker de kwaliteit naar

naar mijn mening zijn er echt wel betere auto op de markt.

ps de lagers vind ik wel ok

Met de revo heb ik geen ervaring maar als basher kan mijn nitro rustler heel wat hebben zonder dat ik er al echt kosten aan gehad heb. En als het kosten zijn is het meestal gevolg van een slechte landing of een onzachte kennismaking met een muur of paaltje, met ondertussen een kleine 10l in de motor zit ik nog steeds met alles stock (spur gear, koppeling, slipper enz) enkel de achterste shocktower heb ik al een 5tal keer stukgereden (slechte landing) en de klap-tegen-de-muur leverde me een geplooide voor schokdemper op.
De EZ start vind ik persoonlijk een verademing, ik rij geen wedstrijden, dus het beetje extra gewicht van die electro motor speelt me geen parten. Starten gebeurt steeds zoals het moet, ik heb er echt nog geen seconde last mee gehad, 1 keer was de batterij ontladen door verkeerd in mijn opslagbakje te leggen (knopje bleef ingedrukt) en das wel balen als je dat pas ontdekt bij aankomst op het terrein, maar dit is naar mijn idee weerom mijn eigen schuld.

Dat zijn mijn ervaringen met de kwaliteit van traxxas al ben ik er natuurlijk nog geen 25 jaar mee bezig en heb enkel protech, kyosho en hpi als referentie materiaal. Protech en kyosho zijn mij slecht bevallen, hpi is wel goed, maar in vergelijking met traxxas duur en lange levertermijn (in mijn lokale winkels).

hmm dit laat mij dan toch nadenken. Over de Savage hoor ik daarentegen dan weer wel hele goede verhalen. Met name betreft de duurzaamheid.

Gewoon rustig lezen en vooral geen overhaaste beslissingen nemen.

Kiezen en uitzoeken is veel leuker dan het daadwerkelijke kopen.

Heb je de Savage en Revo topics op MBF al gelezen daar kun je veel in terug vinden.

Of ga eens langs bij een meeting misschien hebbe ze daar beide auto's kun je over beide wat horen.

GR Jan.

@Janschip.

Er zijn wel wedstrijden voor monstertrucks.Bij de truggycup is er ruimte voor 1 heat monstertrucks.Dit is ook op dit forum geplaatst.Helaas waren er geen rijders die dit leuk vinden en bij minder dan 6 rijders(dacht ik zo ff uit me hoofd) gaat die klasse niet door.
Als je dus genoeg vrienden bij elkaar haalt kan er gewoon met monstertrucks geraced worden.

een savage is naar mijn mening veeeeeel beter dan een revo maar ook zeker niet perfect.

een savage staat best hoog en is daarom redelijk onstabiel in bochten en als je er mee springt zul je het gas goed moeten doseren om het spul goed te laten landen.
daar heb je met een revo geen last van

@Janschip.

Er zijn wel wedstrijden voor monstertrucks.Bij de truggycup is er ruimte voor 1 heat monstertrucks.Dit is ook op dit forum geplaatst.Helaas waren er geen rijders die dit leuk vinden en bij minder dan 6 rijders(dacht ik zo ff uit me hoofd) gaat die klasse niet door.
Als je dus genoeg vrienden bij elkaar haalt kan er gewoon met monstertrucks geraced worden.

Weet ik, hou de truggycup in de gaten.
Helaas steeds te weinig deelnemers.
Maar is nog steeds heel beperkt er zijn veel meer buggy en truggy wedstrijden maar misschien leeft het niet zo.
Zal eens gaan shoppen en een topicje openen hier op MBF.

Back