Traxxas Revo topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door alfaracer, 2 jul 2005.

  1. alfaracer

    alfaracer Guest

  2. speedy consales

    speedy consales

    Lid geworden:
    2 feb 2004
    Berichten:
    342
    Locatie:
    Delden
    Je bent niet de enigste ik neem er ook 1 aan het eind van de vakantie.
     
  3. no-excuse

    no-excuse

    Lid geworden:
    28 mei 2003
    Berichten:
    452
    Locatie:
    Nederland, Veenendaal
    Nou dirkjan, waar blijf je met je antwoord :D

    Hij heeft ook een Revo in Amerika gekocht tijdens zijn stage. Uit zijn verhalen te horen maak ik op dat het een perfecte auto is. Hij heeft vrij nieuwe technologie aan boort...dus ik zou zeggen kopen dat ding 8)
     
  4. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Ik heb inderdaad een REVO gekocht in Amerika en ben er heel tevreden over. Ik heb nog nooit zo'n high tech rc auto gezien, met sensor gestuurde achteruit, electrische starter, dubbele stuurservo enz. Hij is heel gebruiksvriendelijk en rijdt ook nog eens supergoed. Het grote voordeel is dat je de suspensie eenvoudig kunt aanpassen voor racen (lage ophanging) of voor heel ruw terrein (hoge ophanging)

    De motor is heel fel, dus ondanks de 2.5 cc geeft die goede prestaties. Je kunt de auto later heel eenvoudig tunen, waardoor de prestaties nog eens een stuk beter worden. De onderdelen zelf zijn goedkoop, dus als je wat kapot rijdt is dat niet al te duur.

    Als laatst is de REVO nog niet zo bekend als bijv. de Savage in Nederland, wat ik persoonlijk ook wel leuk vindt.
     
  5. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    Nieuw voor de Revo gespot Carbon Chassis en veel meer mooie option parts Revo beats Savage soon ;)
     
  6. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
  7. alfaracer

    alfaracer Guest

    euh..... bart: dit is toch een savage-foto??

    inderdaad de gebruikte techniek van de Revo is om van te smullen:

    twee-bak met achteruit, sensorgestuurd: de sensor bepaalt volgens de snelheid het schakelmoment. 8)
    dubbele stuurservo 's
    een gigantische veer-uitslag; de draagarmen kunnen echt heel hoog
    electrische starter 8)
    en natuurlijk dat geweldige veersysteem !


    http://www.traxxas.com/ftp/revo_mov/revo_video_006.htm
     
  8. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Oeps, je hebt gelijk... Maar dat bedrijf heeft de zelfde soort draagarmen ook voor de Revo in ontwikkeling....
     
  9. alfaracer

    alfaracer Guest

    kwijl, kwijl....

    [​IMG]
     
  10. speedy consales

    speedy consales

    Lid geworden:
    2 feb 2004
    Berichten:
    342
    Locatie:
    Delden
  11. LED

    LED

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    77
    Mijn oog is ondertussen ook gevallen op deze auto. Enigste probleem, waar kopen ?

    Ik ben van Belgie (antwerpen) en heb hem hier nog nergens gevonden :s
     
  12. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    PKRacing in Dordt(NL).
     
  13. LED

    LED

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    77
    bedankt. 90 km valt nog mee.

    Ik vind het alleen spijtig dat er overal al een zender bijzit, maakt het alleen maar duurder.
     
  14. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ja dat is Traxxas die heeft dat altijd al gedaan en doet het nog steeds. Volgens mij is van hun geen enkele auto te krijgen zonder zender.
     
  15. Bas janssen

    Bas janssen

    Lid geworden:
    26 dec 2004
    Berichten:
    416
    Locatie:
    beesel
    ja maar als het zo'n super goed verkochte auto's blijven zullen ze ook altijd RTR blijven
    traxxas doet heel lang voor dat ze een nieuwe truck hebben maar als ze er een hebben is het mega goed spul kijk t/e-maxx revo dit hoort ook bij het rijtje van beste monstertrucks

    groejtes Bas
     
  16. peter revo

    peter revo Guest

    Hallo allen,

    Zelf rij ik al een poos traxxas, en dan uiteraard de REVO.

    Het klopt dat Traxxas alleen RTR verkoopt.

    Voor diegene die een revo willen aanschaffen, echt een goede keus, ook voor de beginnelingen... wel een hele uitgave, maar deze auto is heel gebruiksvriendelijk (mijn mening).

    Hij heeft alleen naar mijn meting 3 kleine aanpassingen nodig als hij uit de doos komt.

    1
    Starten met de megeleverde starter gaat goed, mist je wel een normale gloeikaars gebruikt. Zonder wil het soms ook wel, maar starten gaat gewoon veel makkelijker met losse gloeikaars

    2
    De REVO is snel, maardan ook heel snel, echter op het gras en in het zand wil je eigenlijk net iets meer power, daarom raad ik aan om de 38 tands spur te vervangen voor een 40 tands.

    3
    De schokbrekers en veren staan te slap afgesteld, hierdoor breken de zwarte shock rod ends nogal snel. koop een setje black of Tan veren voor achterop, en die stock achter zitten, plaats deze naar voren (alleen de veer, niet de gehele schokbreker, er zit een verschil in plaatje in de schokbreker). Zorg ook voor extra shockrod ends, deze breken nu niet meer, maar lubberen wel uit, en moeten dus geregeld vervangen worden (Ze kosten gelukkig ook bijna niks).
    Vervang ze neit door aluminium, dan breekt je schokbreker zelf. (helaas door eigen ervaring wijzer geworden)


    Mijn revo, tja uh na 25 liter heb ik er het een en ander po aangepast, maar velen zullen het beamen... de revo was stock al heel snel, tjs en nu is het een klein beestje.

    Ofeen REVO te vergelijken is met een SAVAGE... mijn mening, NEE en dus ook niet doen. alletwee hebben ze een hele hoop techniek aan boord, maar zo verschillend en denk ik ook met een ander doel ontworpen, dat je ze neit mag vergelijken.

    Succes allen...
     
  17. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    Hoi,lees datje aardig op weg bent met de Revo kom een keer rijden op Purmerend blijf daar de gemiddelde 1/8 rijder al voor met standaard motor maar wel met wat set-up aanpassingen
    Revo-beats Savage
     
  18. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    On the track...
     
  19. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    Ik heb nu een maandje of 2 een REVO (zie avatar), het is mijn eerste nitro-auto en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. In het begin heb ik nog wat beginnersfoutjes gemaakt, zoals vol gas landen en dat heeft me dan ook een aandrijfas en een diff gekost. Ik begin nu aan de auto to wennen hoe hij zich gedraagt op ruw terrein en in de lucht. Ik ben hem nu echt goed aan het bashen met zeer hoge sprongen, hillcimbs enz...heb nog niets gebroken sinds ik goed oplet met gas geven en landen en heb toch wat rare crashes gehad, de auto kan heel wat klappen hebben. De motor heeft een goed vermogen zeker voor 2,5 cc.
    Ik heb de spur ook niet veranderd, voor mij heeft de auto genoeg vermogen, trekt ook regelmatig wheelies (16% tornado, 250 graden Farenheit). De ez-start werkt bij mij perfekt, ik gebruik geen glowshot, maar het originele systeem, wel met traxxas gloeipluggen die toch beter met deze motor schijnen te werken dan die van een ander merk. Het starter-draadje van de EZ-start past er ook beter op.
    De vering vond ik ook slap. Met springen raakt het chassis nogal snel de grond. Ik heb er 50WT olie ingedaan en achter de gouden en voor de oranje veren erin gedaan. Ook heb ik de pushrods voor en achter op de hoogste stand staan. Hij bottomed nu nog maar zelden, staat iets hoger op zijn wielen en ligt als een blok op de weg/terrein.
    Ik merk idd dat de shockrod ends bij mij ook aan het lubberen zijn, Ik wilde er aluminium opzetten maar als ik het nu lees doe ik dat toch maar niet.
    Onderdelen zijn redelijk goedkoop te krijgen, ook via E-bay. Ik ga aan het eind van de maand een flinke bestelling bij towerhobbies doen zodat ik wat onderdelen op voorraad heb liggen. Qua prijs scheelt het toch zeker een derde en binnen 1 à 2 weken in huis. Onderdelen die ik snel nodig heb haal ik bij de border.nl. Al vind ik het wel jammer dat de laatste keer de handling fee (€6)duurder was dan het onderdeel en de verzendkosten uiteindelijk maar €1,17 waren, voor de rest niets dan lof, goedkoopste leverancier van Europa, Amerika wint.
    Voor de rest is de auto nog origineel, het enige dat ik wil veranderen zijn de armen rondom. Hier wil ik RPM armen op hebben (GEEN aluminium). Die schijnen een stuk steviger te zijn dan de standaard armen.
    Als de motor uiteindelijk gaat verslijten wil ik er een RB 323 opzetten.

    De vergelijking met een savage is moeilijk te maken, maar aangezien ze bij de club waar ik bijzit ze hier ook mee rijden, probeer ik het toch.
    De savage is recht uit de doos puur een fun auto. Superstevig, heel veel hop-ups voor te krijgenen een goed vermogen, maar de wegligging van een natte krant.
    De Revo is recht uit de doos meer een racer dan een basher en is net zo snel als de savage met een motor die bijna 2 keer zo klein is. Door het veersysteem is de auto veel stabieler.
    Ik heb lang getwijfeld tussen deze twee. De uiteindelijke doorslag voor mij was dat het makkelijker was om van de Revo een basher te maken dan van de Savage een racer. Ook sprak de techniek van de Revo mij meer aan en de auto wordt zeer kompleet geleverd. Qua prijs maakte het niets uit, aangezien ik ook een zender erbij moest hebben en ze dan allebei rond de €600 uitkwamen.
     

Deel Deze Pagina