Traxxas Revo topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door alfaracer, 2 jul 2005.

  1. ian

    ian

    Lid geworden:
    18 jun 2007
    Berichten:
    431
    Locatie:
    Maarssen
    Ja een RB
     
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Onderdelen van Sirio S23's passen ook op de R&B's ;)

    Probeer het gewoon eens op E-bay , kom daar regelmatig zowel spullen van R&B tegen als van Sirio.
     
  3. ian

    ian

    Lid geworden:
    18 jun 2007
    Berichten:
    431
    Locatie:
    Maarssen
    Oke ik ga daar eens even rond kijken, bedankt.
     
  4. lordluud2

    lordluud2 Guest

    Nou zeg, de vragen stapelen zich maar op..

    Toen ik gisteren mijn Revo aan het inrijden was (8ste tankje) reageerde die soms niet op gasgeven. Remmen, sturen en schakelen deed ie weer wel. Naar een aantal seconden reageerde die wel weer op het gasgeven. Enig idee wat dit veroorzaakt? Iemand met dezelfde frequentie?
     
  5. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.540
    Locatie:
    Veenendaal
    Het zou kunnen dat je gas aansturing blijft haken. In dat geval kan het helpen als je de carburateur losdraait en de hoek iets verstelt. Daarna weer vastdraaien :)

    * Je carburateur zit in je motorblok geklemd met een inbusje, net onder de hals van de carburateur.
     
  6. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    ik heb op de Carb van mijn Revo een veertje zitten die hem dicht trekt. kost de servo iets meer kracht om hem open te trekken,.. maar ik heb geen last van een hakende carb. :)

    wel heb ik last van hetzelfde probleem als Ian. volgens mij lekt de backplate van mijn revo ook iets. moet eens kijken waar ze die backplates van een Picco .21 motor hebben. (is niet eens een normale backplate,.. maar het ligt iets verzonken in het motorje. )

    ook moet ik even kijken of de motor langs de Carb lekt, want hij smeert zich behoorlijk onder. (als het langs de carb is, heb ik het zo opgelost met een beetje vloeibare pakking. :) )
     
  7. lordluud2

    lordluud2 Guest

    Ik zal er eens naar kijken.

    Trouwens, ik rijd nu met 10% nitro in mijn Traxxas 3.3, maar is dit niet wat weinig? Hij is trouwens ook ingereden met 10%, alleen hoor ik velen zeggen dat ie beter zal lopen op zo'n 16% of 20%.

    Bij Hobma gaven ze me gewoon standaard 10% mee, alleen hier werd verder niets over gezegd.
     
  8. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Voor de 3.3 is 10% wel wat weinig idd... 16 of 20% zal ie een stuk lekkerder vinden , standaard komen ze namelijk geconfigureerd voor 25% als ik het me goed herinner.

    De 3.3 in m'n Jato gaat er in ieder geval heel erg lekker mee ;)
     
  9. lordluud2

    lordluud2 Guest

    Ik wist 't wel lol...

    Ik dacht altijd dat ze er zoveel verstand van hebben daaro in die winkels... Mja, niet dat ik 't beter weet, maar ik verwacht toch dat ik goede informatie en spullen mee krijg als ik daar een goede 800 euro uit geef... :/

    Maar als ik nu overstap naar 16% of 20%, is dit dan schadelijk voor de motor? Ik kan trouwens ook de fabrieksafstellingen nergens meer terug vinden.
     
  10. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Nee tis niet schadelijk , wel ff opnieuw afstellen... Voor het starten de hoofdnaald zeker een halve slag verder open als die nu staat en dan starten en opnieuw afstellen zodra de motor warm is.

    Die halve slag zou weer een goed uitgangspunt moeten geven voor het afstellen.

    Ze hebben er wel wat verstand van in die winkels , maar de Traxxas motoren hebben gewoon hun specifieke dingetjes ;) Lees de inloopmethode van Traxxas zelf maar eens door en vergelijk die met de veel gebruikte WOT methode...
     
  11. lordluud2

    lordluud2 Guest

    Ja, die is inderdaad anders. Toch heb ik de WOT methode gebruikt, met een beetje Traxxas methode erdoorheen gemengd. Gewoon 10 tankjes flink rijk rijden, alleen dan soms met dat '2 seconden 2/4 gas inhouden' '3 seconden 3/4 gas inhouden' etc.

    Wel een groot verschil qua inloopmethodes. Bij de een hoef je er maar 5 tankjes doorheen te jagen, en bij de ander 10-11.

    Trouwens, met 'een halve slag open draaien', doelt men dan op het rijker zetten? Neem aan van wel, omdat tegen de klok in altijd open draaien is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2008
  12. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.540
    Locatie:
    Veenendaal
    Klopt helemaal :)
     
  13. lordluud2

    lordluud2 Guest

    De lowspeed needle van mijn REVO staat nog steeds op de fabrieksinstelling. Ik neem aan dat deze vrij rijk is? Hij trekt namelijk al wel best fel op, alleen wilt ie dan soms nog wel eens in toeren zakken wanneer je te snel vol gas geeft.

    Door deze wat armer te zetten, verhelp ik hiermee het probleem?

    Voel me eerlijk gezegd niet al te snugger hiero, mja, je moet toch ergens beginnen :lol:
     
  14. lordluud2

    lordluud2 Guest

    Vandaag het 9e tankje opgereden. Een paar dingen vielen mij op. Hij draait nu goed stationair, alleen als je wat gas geeft, en hij rolt uit, duurt het soms even eer hij weer mooi stationair draait, waardoor die eigenlijk toch gas geeft terwijl ik hem neutraal heb staan.

    Ook blijft ie maar inkakken als ik accelereer, en slaat ie af als ik het gas dan in blijf houden. Ook op wat hogere snelheid wilt ie soms nog wel eens inkakken als ik opeens meer gas geef.

    Ik wordt nu misschien wel beschouwd als dé ultieme noob, maar ik wil het toch graag goed doen...
     
  15. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond

    Kan je er niet eens een filmpje van maken want wat versta jij onder inkakken. ik versta onder inkakken geen brandstof dus rijker, :?
     
  16. lordluud2

    lordluud2 Guest

    Nou kijk. Je geeft gas, alleen dan zakt ie als een gek opeens in toeren, alsof die verzuipt (het is een gorgelend geluid). Maar hij rookt nog als ie zelfs stationair staat, dus ik denk persoonlijk dat ie' dan toch te rijk staat.
     
  17. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Dan staat ie inderdaad nog rijk, ff een tip als hij gorgelt bij wegrijden dan moet je eens proberen met minder gas weg te rijden. Dus niet volgas, dan krijgt de motor niet meteen de volle lading brandstof
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2008
  18. lordluud2

    lordluud2 Guest

    Ja, dat heb ik ook al gedaan, maar ook als je het doseert wilt ie bij vol gas nog wel eens flink in de toeren zakken.

    Ik zal 'em morgen wel eens een aantal slagen armer zetten.
     
  19. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Ik zou beginnen met een kwart slag per x, dan weer rijden en dan misschien weer een kwart slag enz. En dan wel hoge toeren sproeier.;)
     
  20. lordluud2

    lordluud2 Guest

    Ja haha, dat snap ik, ik had 't over 't totaal plaatje ;)
     

Deel Deze Pagina