Traxxas Revo topic

  • Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Even dit de OWB niet met wd-40 of iets dergelijks inspuiten maar liever met een oil die speciaal voor is zoals de SERPENT ONE WAY BEARING LUBE
part nr 1680.
hele handige oil die je ook voor andere lagers kunt gebruiken.

je kunt beter remmen-reiniger gebruiken om eerst je motor onderdelen te ontvetten etc.
als je de zuiger set er uit wil halen,wat ik wel zal doen als ik jouw was om de boel goed te bekijken.
uitlaat er af Tie-wrap in de uitlaat poort voorzichtig de zuiger omhoog draaien zodat de bus iets omhoog komt,en je kunt de bus er uit liften carter deksel eraf schroeven drijfstang van het bik-end af wippen en voila alles ligt eruit.
de drijfstang kun je beter niet uit de zuiger verwijderen.
laat dit maar door een PRO doen in verband zuiger veertjes etc.
 
Ik heb gisteren de motor goed schoongemaakt en de koelkop er afgehaald....Ik ben heel voorzichtig te werk gegaan... ik heb al wel vaker een motor uit elkaargehaald (van mijn stockkar), maar die hoefde niet meer terug in elkaar.
De cilinder zag er nog perfect uit, geen krasje of iets te zien. ook bovenin de cilinder geen randje te voelen. Ik heb voor alle zekerheid de wand en de poorten gespoeld met WD-40. Als ik de krukas beweeg voel ik ook geen knars of iets dergelijks.
De shim die tussen de cilinder en de kop zit zag er ook nog goed uit, geen koolstofvegen of andere tekens van lekkage. Toen heb ik alles weer in elkaar gezet, schroeven kruislings en gelijkmatig aangedraaid.
Toen ik de krukas voorzichtig draaide voelde of hoorde ik geen geknars. Bij iets snleer draaien voelde ik een goede kompressie.
Toen heb ik de carburateur gecontroleerd en wat bleek, de onderste rubberring was een stuk van af. Het was niet gebroken maar was een stuk smaller en er waren wat happen uit. Dus ik denk dat ik uiteindelijk het euvel heb gevonden. Heel erg stom van me dat het niet eerder is opgevallen...beginnersfout zullen we maar zeggen. Ik ga nu ergens zo'n ring op de kop tikken en kijken oftie nu wel goed wil lopen...
 
Zoals beloofd, hier een paar foto's van mijn REVO.

P1010070.JPG


P1010087.JPG


P1010048.JPG
 
mooie revo's van jullie allebei, ik blijf alleen die discs niet zo mooi vinden, dan vind ik die gele spaakvelgen mooier....of chrome...voor de rest petje af...
 
Ik vind die disks juist wel mooi :D geeft echt zo een racy sfeertje aan de auto
 
Revo reageerde vreemd, vandaag:
soms geen reactie op gas geven, dan weer haperen..... net alsof er een slecht ontvangst, lege accu is.
echter, alle accu's waren vol.
Naar huis genomen en de zaak eens goed bekeken, nou was het al zo dat hij niet wilde starten met die blauwe draad op de gloeiplug. dus startte ik met een gloeikaars.
Nu zag ik meteen de oorzaak: van de electrische starter was een van de vier draden doormidden, (de gele) en lag bloot te bungelen tegen het vliegwiel. Heeft ongetwijfeld voor kortsluiting gezorgd...
 
dat zou idd kunnen, de gele is de aarde-draad. Het is misschien makkelijk om al de draden vanaf de connector tot aan de vering in t pakken met een krinpkous oid. Heb ik al meermensen zien doen en voor komt dus dat het tussen je vering komt of andere draaiende delen.
Maar bevalt de Revo tot nu toe? ik blijf de wegligging echt geweldig vinden voor een monstertruck....
 
De Revo bevalt mij uitstekend !
De wegligging is inderdaad prima, zeker vergeleken met mijn Savage.
Set-up is nog volledig standaard, later ga ik eens jou raadgevingen hierin verwerken :wink:
Na elke rit spuit ik er WD40 in, en dat stinkt behoorlijk.
Ik heb een geweldige baan gevonden, veel hobbels en jumps, en zal proberen daar een filmpje van te gaan maken..
 
Ik ga binnenkort dus een revo bestellen, maar nou wil ik weten, welke onderdelen gaan het snelste kapot, dus welke onderdelen zijn slik om er alvast bij te bestellen?
 
HE Mannen ,
heb vandaag gehoord dat ik me order bij RPM kan plaatsen;)
dus eindelijk een Importeur hier in Nederland van RPM.
hebben jullie nog voorkeuren zodat ik het mee kan bestellen?
laat dit me dan snel weten kan onmogelijk het hele pakket opnemen $$$!!

liefst part nrs graag

dan zal het uiteindelijk wel een week 3 duren maar dan hebben we voorlopig genoeg aangezien het te duur is om daar iedere week te betsellen ;)
ps: ga zelf zondag middag weer een ritje maken met de Revo weer wat proberen hihi (purmerend)
ps: OS-MAX zijn ook besteld .18tm-z
 
Joehoe de osmax....ben benieuwd wat deze hier gaat kosten.....
van RPM iig de armen...
80191 achter wit
80192 achter zwart
80195 achter blauw
80211 rechtsvoor wit
80212 rechtsvoor zwart
80215 rechtsvoor blauw
80221 linksvoor wit
80222 linksvoor zwart
80225 linksvoor blauw

en dan de skidplates, maardaar heb ik de nummers niet van
 
Ik heb iedergeval alle blauwe en zwarten besteld in wit zie ik niets ;)
en nog meer parts voor de REVO
de OS is nog niet bekend schijnt in Japan op te zijn op het moment.
 
Als we het toch over het weer hebben...een makkelijke site die ik gebruik om te checken of het droog blijft: http://www-6.wetteronline.de/radar/euroddlnwf.htm
Deze site laat satelietbeelden zien van alleen regenwolken en is zeer accuraat. Je kunt een loop afspelen en zo goed voorspellen of er regenwolken jouw kant opkomen... Je kan er vanuit gaan als hier geen regenwolken op te zien zijn het ook niet gaat regenen...
 
even melden:
Mijn Venom Smart Temp-meter is helaas de oorzaak van vreemde reacties van de Revo: plotseling remmen, even niet reageren op gasgeven, achteruit inschakelen 8O :!:

Als ik hem afkoppel is al dit weg, dus helaas.......
 
Of je optidrive eruit knikkeren of een andere failsafe, toenik mijn revo kocht zei de verkoper dat ik de simpelste moest pakken en deze werkt tot nu toe goed...
 
Back
Top