Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Even een kort vraagje tussendoor:
FOC betekend zeker Forward Only Conversion??

hmmm... ik heb maar 1 crystal voor deze Revo , op AM : de 27.255 mhz, in de originele zender/ontvanger. maar je moet twee freq. hebben ,als je mee wilt doen met de Truggy-cup..zou een savage AM werken?

Hmm, je maakt toch geen schijn van kans met je Revo tegen de gevestigde waarden in het truggy landschap? (MBX5-T, CRT, LSP) met hun .21 of .28 motor? De wegligging van die wagens is een pak beter dan de best afgestelde Revo hoor...

ook al had ik een truggy dan ga ik er nog niet van uit dat ik win, ik vind het wel eens leuk om dit in competitie verband te doen en aangezien de monstertruck klasse er in Nederland niet is, is dit een mooie optie

ik denk er net zo over, nusti.
bovendien kunnen we dan misschien wat meer revo's in actie zien. en meedoen is net het leuke ervan, dat winnen hoeft niet zonodig.

inmiddels heb ik me ingeschreven , 6 april Hoek v Holland/strand.
dus ik verwacht nog wat Revo-rijders !
mss kunnen we van tevoren al eens afspreken, om samen te trainen ?

uhm...6 april is op een vrijdag..klopt dat wel??

Voordat ik mijn Revo ga bestellen had ik nog twee vragen:
-Welke lader gebruiken jullie?
Mij is aangeraden om een Protech Peak 3000 te kopen, is dat verstandig?

-Welke merk brandstof gebruiken jullie? Welke percentage nitro verrijden jullie?
Ik heb gelezen dat de trx 3.3 een hoogtoerig motortje is en mij werd een percentage van 25% aangeraden.

Ik heb één litertje tornado verreden met mijn Carson CR-4 (2.5 cm3 Force motortje) Deze werd gloeiend heet tijdens elke rit. Tornado was bij de ene modelbouw winkel uitverkocht (en ook niet meer verkrijgbaar vanwege opheffings verkoop) Sinds zaterdag rijd ik nu op Roga. Hierdoor is mijn motor veeel koeler en het rijd pittiger. (syntetische olie) Maar is deze ook goed voor mijn komende Revo 3.3 ? (eigelijk hoort deze laatste vraag in dat ene brandstof topic, maar hier zitten de Revo-rijders..)

om de ontvanger accu op te laden zit er een lader bij. Om de stickpack voor de starter op te laden kun je de mega peak3000 prima gebruiken. Ik heb hem ook. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de lader eigenlijk nooit meer gebruik sinds ik een computerlader heb. Als je echt alleen de stickpack hoeft te laden ga voor de protech. Als je in de nabije toekomst meerdere typen accus wilt gaan laden zou ik die 20 euro meer uitgeven en een graupner of een robbe computerlader kopen.

Ik rij met tornado 25% en dat bevalt beter dan de 16% waar ik eerst mee reed. Ik zou voor de 3.3 ook 25% pakken. Het is een motor die al vrij zwaar belast wordt. Doordat je een iets hoger pecentage pakt zal het iets makkelijker af te stellen zijn en iets beter koelen. Als je gewoon recreatie rijd dan zou ik me niet te druk maken over het merk brandstof en degene pakken waar je het makkelijkst aan kan komen. Wel na elke rit afterrun erin doen, ook als men zegt dat het niet perse hoeft. Better safe than sorry...

nusti zei:
om de ontvanger accu op te laden zit er een lader bij. Om de stickpack voor de starter op te laden kun je de mega peak3000 prima gebruiken. Ik heb hem ook. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de lader eigenlijk nooit meer gebruik sinds ik een computerlader heb. Als je echt alleen de stickpack hoeft te laden ga voor de protech. Als je in de nabije toekomst meerdere typen accus wilt gaan laden zou ik die 20 euro meer uitgeven en een graupner of een robbe computerlader kopen.

Ik rij met tornado 25% en dat bevalt beter dan de 16% waar ik eerst mee reed. Ik zou voor de 3.3 ook 25% pakken. Het is een motor die al vrij zwaar belast wordt. Doordat je een iets hoger pecentage pakt zal het iets makkelijker af te stellen zijn en iets beter koelen. Als je gewoon recreatie rijd dan zou ik me niet te druk maken over het merk brandstof en degene pakken waar je het makkelijkst aan kan komen. Wel na elke rit afterrun erin doen, ook als men zegt dat het niet perse hoeft. Better safe than sorry...
Ok! bedankt voor je snelle reactie!

De verkoper heeft mij verteld dat er een lader bij zit met Amerikaanse stekker (110V ) Deze kan ik dus niet gebruiken in Nederland omdat het voltage niet overeenkomt en ik verwacht dat die lader direct ontploft. Ik heb ook een lader van Carson (model nr 54017) liggen. Kan ik daarmee ook de ontvangers accu en stickpack voor de starter mee opladen? (ik vind die lader een beetje goedkoop namelijk dus ik zoek een lader die die Carson lader ook vervangt)

De lader die traxxas erbij levert werkt bij mij erg goed. er zat ook een 230 adaptor bij uit Engeland. Als je de Revo in een winkel in Nederland koopt hoort deze erbij te zitten. Anders kan je ook een gewone adaptor erop aansluiten, van alecto bijvoorbeeld.

De beperking van een lader sie aales vervangt is dat je vaak maar 1 accu tegelijkertijd kunt laden. Maar als je toch voor een lade4r gaat kijken...de ultramat 12 of 14 van graupner...

ik kan me bij nusti aansluiten: als lader een Graupner Ultramat14 is een echte alleskunnen, zonder extra voeding nodig te hebben.
Mijn Revo kwam uit de USA, met idd een amerikaanse oplader, die dus idd ontplofte...stinken..... :oops: :lol:
Ik rij op Roga 25%, en dat bevalt super. inmiddels heb ik wel een andere motor erin, maar Traxxas heeft mijn hart gewonnen qua modellen en super goede se\rvice/website.
succes en veel plezier met deze super auto !

:? heb ik weer!
3238-2.jpg

Jawel, voor de 3.3 :(
Geeft wel aan dat er voor de 2.5 niets meer komt.
3238.jpg

3238-3.jpg

Maar, als ik dat Proline kapje zo's bekijk dan vind ik wel ruimte om hem op een 2.5 te krijgen.
Kijk maar eens bij de voorwielen :) !

Voor diegene die hem wil, hier is de link;
http://www.prolineracing.com/products/?p=viewproduct&id=265

groeten chokie :wink:

Wow, gave body! Die gaat ook op mijn REVO komen! Inderdaad gaat deze body ook wel op het 2.5 chassis passen aan de voorste wielkast te zien. Dat is ook wel zo slim van Pro Line om dat zo te ontwerpen lijkt me.

Hoi Dirk Jan,

Ja he, de mooiste kap tot nu toe gezien voor de Revo! 8)
3238-2.jpg

Ik heb zelf ooit een echte baja gehad maar nooit afgekregen :( en helaas weer moeten verkopen voordat die op de weg kon, vandaar mijn "tik" voor Baja kappen.

Nu moeten er nog een paar wat smallere wielen voor zonder offset en achter breed met offset!
Kat in het bakkie.

Hou me op de hoogte als je hem vind en natuurlijk aanschaft!

groeten en een fijn weekend chokie :wink:

Ik bestel hem denk ik vanuit Amerika zodra hij uit is.

Nog een paar maandjes en dan begint het weer lekker rij-weer te worden. Te lang geleden dat ik goed met mijn REVO heb kunnen rijden!

Bij mij liggen er nog steeds een hoop onderdelen, ik moet en zal die 4 wielbesturing werkend krijgen!
Verder komt er een TZ uit Amerika over via Airmaxx23.
Deze krijgt een TM crank waarmee de EZ-start dan weer uit de voeten kan.
Zoals je ziet een hele boel te doen nog.

Hmmm, wat als je er 2 besteld?
Doe ik mee met je.
Misschien zijn er wel meer gegadigden?
Wat vind je daarvan, delen we de transportkosten!?

groeten chokie :wink:

chokie zei:
:? heb ik weer!
Jawel, voor de 3.3 :(
Geeft wel aan dat er voor de 2.5 niets meer komt

ik heb nog een revo 3.3 frame en stuurinrichting te koop staan, hoef je alleen nog maar 1 langer asje ergens vandaan te halen :wink:

ps. ik hoop dat ik mijn brushless revo voor de zomer klaar heb, dan kan ik zomer kijken of ik naar een aantal meetings kan komen 8)

groeten remie

Back