Traxxas Rustler op zoek naar de 160 km/h

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Douwe74, 27 jun 2011.

  1. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Hallo allemaal,

    In dit draadje zal ik een verslag bijhouden van mijn 'quest' naar de 160 km/h (100 mph) met een Traxxas Rustler. Ik probeer zoveel mogelijk onderdelen van de standaard VXL uitvoering te gebruiken maar ga wel andere banden, motor en ESC monteren.

    Met de huidige Trackstar motor + ESC ga ik waarschijnlijk de 160 niet halen maar goed, het is niet voor niets een quest natuurlijk :D.

    De stand van zaken op dit moment (19/07/2011):

    Onderdelen:
    * Traxxas Rustler VXL chassis, body, shocks, turnbuckles, etc.
    * FLM transmission
    * Traxxas 2075 servo
    * MOD1 pinion (HPI 25t) en spur gears (Traxxas 36t, 38t en 40t)
    * RPM bumper
    * GRP 1:8 rally banden
    * Dynamite 17 mm wheel adapters
    * Trackstar 2560 kv 1:8 brushless motor
    * Trackstar 150A 1:8 ESC

    Onderdelen die nog onderweg zijn:
    * Custom Swami wheelie bar

    Gedane werkzaamheden:
    * Accu compartiment vergroot en sleuven gemaakt voor de accu straps
    * Shocks verlagen met behulp van benzine leiding
    * RPM bumper omgekeerd monteren
    * Servo + steering bellcrank installeren
    * FLM transmission monteren, hiervoor moet het chassis aangepast worden
    * Motor en ESC monteren

    Openstaande werkzaamheden:
    * Swami bar installaren zodra hij binnen is
    * Lood plaatsen

    Nog te bestellen:
    * Metalen spur gears (maar eerst eens kijken hoe die Revo spurs zich houden)
    * Nieuwe springs voor de GTR shocks
    * Nieuwe moertjes voor de 1:8 wielen, de bij de Dynamite adapter meegeleverde laten snel los (helemaal zonder loctite)

    De toekomst:
    * Mamba Monster 2200 + ESC
    * Zodra er iets kapot gaat vervangen voor RPM (indien mogelijk)
    * Traxxas GTR shocks (alu + teflon coated)
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2011
  2. Stevez26

    Stevez26

    Lid geworden:
    28 mrt 2011
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    100 punten voor deze topic!!!

    Ik ga je gelijk 1 tip geven Douwe,

    Geen benzineleiding gebruiken maar moertjes of ringetjes, is je rijhoogte altijd gelijk, met benzineleiding niet echt..

    Succes, een van ons zal zeker slagen! En zo niet dan is het nog steeds erg leuk om speedruns te doen.

    Gr. Steve
     
  3. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    De eerste foto's :D

    1. Het chassis met ruimte voor 2 gestapelde LiPo's die vastgemaakt worden met straps. Ook is er een randje weggehaald zodat de Trackstar 150A ESC past. Zit nog even te kijken of ik die aan/uit schakelaar nog ergens ga monteren, ziet er echter niet zo heel degelijk uit.

    [​IMG]


    2. Benzineleiding in de shocks. Ondanks de tip van Steve ga ik dat eerst wel proberen, in mijn stock Rustler is me dat ook goed bevallen. De GRP banden zijn wat kleiner dan de Anacondas van mijn stock Rustler dus ipv de 1.5 cm die ik daar gebruikte heb ik hier stukjes van 1.3 cm gebruikt.

    [​IMG]


    3. Nu de shocks weer even in elkaar zetten. Heb de standaard shock olie vervangen door eentje van 450 cps. Het is wel irritant dat de ene fabrikant de 'cps' eenheid gebruikt terwijl een ander het heeft over 'wt'.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2011
  4. Observer

    Observer Guest

    Gaaf!

    EDIT:
    Sluit je de zuigergaatjes niet af met een benzineslang?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jun 2011
  5. YiL

    YiL

    Lid geworden:
    2 jul 2009
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Rotjeknor
    Stoere build, deze gaan ik zeker volgen!
     
  6. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ben zeer benieuwD!
     
  7. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    ik zou van E-Bay een setje GTR shocks van de E-Revo halen. (of van de Yato.) die zijn een heel eind sterker, en korter. (wat een goede hoogte geeft heb ik gelezen. )

    heb siliconen slang geprobeerd in de 1/8 rally van me, die gaat na een tijdje helemaal kapot, en heb je allemaal kleine frutsels in de schokbreker liggen.
    Ook zou ik kijken of je een beugel om de ESC kunt maken. als je aan het glijden komt, is de ETC wel een kreukelzone zo. :)

    ben iig erg benieuwt!
     
  8. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Dat was me nog niet opgevallen, het is niet zo dat de zuiger ineens heel zwaar gaat ofzo, zal het eens bekijken, dank!
     
  9. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Goede tips, als de standaard shocks niet blijken te werken dan kan ik daar wel eens naar kijken. Even voor de zekerheid, de onderstaande shocks komen ook van een e-Revo, zijn dit de shocks die je bedoelde?
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2011
  10. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Leuke build. Volg ik ook even. Mij benieuwen of het te doen is :yes:
     
  11. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel

    Idd, dat zijn ze. die zijn via e-bay vaak nog wel erg goedkoop te scoren. :D
     
  12. Dudel

    Dudel

    Lid geworden:
    21 jun 2010
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Friesland
    Op het Traxxas forum was er ook een topic over deze shocks op een rustler, stonden ook nog een aantal foto's bij misschien kan je zo een betere keuze maken ;)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Idd, alleen zijn dat de gewone alu shock bodies, niet de teflon coated alu bodies. (de teflon coating doet nog aardig wat voor de soepelheid van de schokbreker. :D )
    Ziet er wel super uit dat ding trouwens. :shock:
     
  14. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Ok, ben nu aan het bieden op zo'n setje ;)

    Net nog ff met m'n stock Rustler de 116 km/h gehaald :D. Hoef met deze setup 'maar' 44 km/h harder te gaan en dan ben ik er al. Alleen ben ik bang dat die laatste 44 km/h toch nog vrij veel moeite gaan kosten :rolleyes:
     
  15. Observer

    Observer Guest

    Mwah, anders op naar de 250km/h. Mooie grens vind ik.
     
  16. Stevez26

    Stevez26

    Lid geworden:
    28 mrt 2011
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    tweelingbroer van mijn rustler chassis!
     
  17. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Ok, heb voor 14 euro een setje van deze Teflon coated alu shocks gekocht :D.

    Kreeg vandaag ook bericht dat ze m'n FLM transmissie verstuurd hebben vanuit de US dus het zal nog wel een dikke week duren voordat ik wat kan testen...
     
  18. Observer

    Observer Guest

    Ga je ook een gyro gebruiken?
     
  19. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Die heb ik al wel liggen maar eigenlijk mis ik hem nog niet; de Rustler gaat van zichzelf al mooi rechtdoor.
     
  20. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    4. Die Dynamite 17mm meenemers passen perfect. Ook heb ik de RPM bumper nu omgekeerd op de auto gemonteerd, normaal wijst die naar boven maar met hoge snelheden genereert dat lift en dat willen we niet ;).

    [​IMG]


    5. Het zijaanzicht met de GRP banden en de wheelie bar alvast gemonteerd. Misschien dat ik hem nog iets verder ga verlagen maar ik wacht eerst mijn bestelde GTR alu + teflon shocks even af. De tranmissie is een 'dummy', m'n FLM transmissie is helaas nog niet binnen.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina