Traxxas Rustler rijd niet meer goed

IK heb sinds eergisteren een traxxas rustler. Maar vandaag rijd hij niet meer goed. Als ik hem aanzet hoor ik gepiep van de motor en dat gepiep gaat op de maat van het lampje van de regelaar. Het gepiep is niet wat mij stoort, maar als ik vooruit rij, rijd hij heel traag en kan hij niet vooruitgeraken in het gras.
Ik denk dat er iets is met de regelaar. Achteruit gaat hij heel normaal behalve dat hij niet direct achteruit gaat (dit is al vanaf de eerste keer dat ik ermee reed). Ik moet 1 keer achteruit gas geven (hij rijd dan niet) en dan als ik het nog een keer doe rijd hij.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? :confused: Er is echt geen plezier meer aan om zo te rijden.

Alvast bedankt. 8O:(;)

Laatst bewerkt:
Batterij deftig opgeladen ?
Regelaar in lipo mode ? althans als die dat heeft ?
Regelaar met zender gecalibreerd ?

ja, nee (die heeft dah nie denkt ik) en ja (ik denk het toch de auto is maar 3 dagen oud) khad hem daarnet nog eens opgeladen. Nogaltijd hetzelfde

Als er geen logische verklaring voor is (die makkelijk op te lossen is) ga ik toch ferm bij die verkoper klagen zunne!!!

De handleiding al is goed gelezen. 100% zeker dat het niet de Lipo cutoff is?

Alle symptomen duiden erg veel op een lege accu waarbij de regelaar in de Lipo Cutoff schiet en dan het vermogen begrensd. Wat dus doet vermoeden dat deze er wel inzit.

Daarbij is het geen wat je beschrijft over het achteruit rijden vrij normaal voor heel veel regelaars. De meeste gaan niet direct achteruit omdat die tijd gebruikt wordt om te remmen. Je kan pas na het remmen echt achteruit rijden.

Hey ik heb precies hetzelfde, ik heb er een andere motor op gezet en toen ging hij een stuk sneller

Helaas is de nieuwe motor na 1 keer rijden alweer kapot.. Die Titan T12 motoren zijn maar prut.

Gewoon de manual eens rustig doornemen. Calibreren en je accu's goed opladen (Gebruik een goede lader)

Als je op lipo's rijdt...je lvc inschakelen. Rijdt je op NimH lvc uitschakelen.

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij mijn Slash 4x4. Deze handelingen doen wonderen:p

Hey ik heb precies hetzelfde, ik heb er een andere motor op gezet en toen ging hij een stuk sneller

Helaas is de nieuwe motor na 1 keer rijden alweer kapot.. Die Titan T12 motoren zijn maar prut.

Neen die titan motoren zijn géén prut. Ik heb hier is een degelijke uitleg over gegeven. Tik maar is in op de zoekfunctie 'titan motor probleem'

Dan zal je gouw weten dat de motor niet de schuldige is maar jij*'

Laatst bewerkt:
kan wel zo zijn maar ik vind het maar raar dat de motor het naar 1x een half uurtje rijden op straat het al begeeft. Ik heb dit nog nooit mee gemaakt met andere motoren alleen met deze,

Bij de laatste zijn de koolstofborstels kompleet weg??

Maar goed, Het zou niet hoeven er staat niks in het user manual over het inlopen op die manier, daar je die motor bij de auto krijg is het van de zotte dat ie kapot zou gaan na 1 of 2x rijden als je dat niet doet

Geloof best dat ie een langer leven heeft of meer presteerd als je hem zou laten inlopen

Neen zender met regelaar calibreren zoals ik al eerder vermelde :p

Als je een Titan koopt zit er altijd een papier of kartonnetje bij waarop staat dat je dus degelijk moet roderen.

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Back