Na wat gereden te hebben op het strand gisteren heb ik wat water gehapt in zee. De banden zijn volgens mij vol water gelopen en bij hog snelheid kwam er een bobbel in de banden waardoor rijden niet meer mogelijk was. Heeft iemand een idee hoe ik het water/zand weer uit de banden krijg en hoe ik dit kan voorkomen. Ik rij op standaard banden/wielen van een Rustler VXL. Hartelijk dank
Je kan 2 gaatjes maken, in tegenovergestelde kanten van de band. Doe dit dan in de band zelf, en niet in de velg. Op deze manier gaan je banden bij hoge snelheid balloonen en wordt het zand / water er uit geslingerd. Je kunt ze ook los koken maar de vraag is of je ze dan ooit nog goed gelijmd krijgt i.v.m. lijmresten.
Kleine toevoeging op Lochii z'n tip... Zet niet zomaar een mes ofzo in je banden. Zorg dat je keurige gaatjes maakt. (een warmgemaakte bodyroamer vond ik zelf goed werken) Gaatjes ongeveer 3mm maken. Probeer zo min mogelijk de inserts te beschadigen. Anders is de kans aanwezig dat ze gaan scheuren. Om te voorkomen dat er weer water/zand in je banden komt, kun je de luchtgaatjes in je velg dichtmaken met een beetje secondenlijm. Verder zou ik uit het water blijven met je auto...En zeker uit zeewater. Niet alleen je banden lopen vol, maar het zoute water helpt bv ook je wiellagers en electronica naar de "eeuwige jachtvelden" Ondanks dat Traxxas auto's vaak als waterproof bestempeld worden
Inderdaad, zeewater is nogal een aanslag op je auto... En water is sowieso al niet goed voor je foams. Ik zou inderdaad ook proberen gaatjes maken in de band, doe ik ook altijd in m'n buggy banden.
waarom in de band?dat is een zwakke plaats creeren. ik zo de gaatjes aan de binnenkant van het wiel boren. eigelijk is afkoken het beste.maar dan is het crome op de wielen weg. greetz
Door de gaatjes in de velg komt zand of water naar binnen. Door gaatjes in de band te maken, maak je gebruik van de centrifugale krachten die er op het wiel komen te staan. Rotzooi wordt er dus altijd uitgeslingerd. Zoals Lochii al schreef dus.... Een gaatje van 3 mm hoeft niet een enorme zwakke plek te worden. Als je het maar netjes doet! Daarom gebruik ik zelf een warmgemaakte bodyroamer. Met een lichte draaibeweging zakt deze zo door de band heen... De roamer maakt de ruimte en warmte smelt, als het ware, evt oneffenheden vlak, waardoor de kans op uitscheuren een stuk kleiner is.
Vaak helpt tapen ook wel tegen het doorscheuren ( als dat al gebeurt ) dus eerst loskoken, lijmresten verwijderen, velg dichtmaken dmv lijm oid, banden tapen, dan de gaatjes erin maken en de boel weer in elkaar lijmen.
Ontzettend bedankt voor alle goede tips; ik ga een gaatje maken in de banden (ik vond de video erg nuttig); hartelijk bedankt allemaal!