Traxxas Rustler VXL Brushless System

• Topicstarter Topicstarter Wesleyy
  • Startdatum Startdatum
W

Wesleyy

Guest
Hallo,
Ik heb een tijdje terug een Rustler VXL gekocht, maar mijn tandwielen gaan best wel vaak kapot. Ik heb er al 2 versleten, er gaan steeds 2 tandjes uit.
In de beschrijving stond dat je er een A4'tje tussen moest doen, dat heb ik ook gedaan. Toch is hij 2 keer gebroken, dus had ik een vraag; Is het handig als ik een alluminium tandwiel koop, of mol ik dan me motor:confused:

Wesleyy

Denk dat je hem te strak doet.

Als dat a4tje er tussen zit niet strak aanduwen.
gewoon er tegen aan. Niet te los natuurlijk -.-
Metaal spur tandwiel (zo heet die grote) hoort niet nodig te zijn.
Die kleinere die op je motoras zit heet een Pinion.

gr.

P.s. op hoeveel cellen rij je?
En waar?
Op ruig terrein is het aangeraden een groter spur te plaatsen. (trekt harder op, gaat iets langzamer, kan langer rijden)
En is je slipper niet te hard aangedraaid? (die bolle moer aan de zijkant van je spur)
Hij moet heel vast en dan 2 slagen terug (ofzo)

Mvg

Laatst bewerkt door een moderator:

gr.

En waar?
Op ruig terrein is het aangeraden een groter spur te plaatsen. (trekt harder op, gaat iets langzamer, kan langer rijden)
En is je slipper niet te hard aangedraaid? (die bolle moer aan de zijkant van je spur)

Mvg

1 slag staat in boekje bij mijn weten, ik rijdt zelf met halve slag terug, zelf geen problemen (al heb ik geen vxl/brushless) wel rijdt ik met lipo.

Helemaal vast is niet zo goed, achteruit en dan vooruit ook niet, (wheelies met te weinig kracht opwekken) komt er ook veel stress op staan, alhoewel daar die slipper voor is.

gr.

En waar?

Mvg

Ik rij op nu op een 6 cell wedstrijd batterij, hoeveel volt er op staat weet ik niet want het is een leen accu. Mijn eigen accu's zijn 7 cell 4200 MaH.
Waar ik rij is bij mij voor op een skatebaan, er is bijna alleen asvalt, en 2 heuvels...
Hele af en toe rij ik op zand

Dan heb je of de mesh fout staan of je maakt WOT landings.

De mesh kun je zetten m.b.v. het papieren trucje. Houd daarna de pinion vast en controleer of je de spur een heel klein beetje kunt bewegen (0.5 mm ;)).

WOT landings zijn killing voor je tandwielen. Als je neerkomt moet je er voor zorgen dat je NOOIT het gas ingedrukt hebt, je moet de 'trigger' in neutrale stand hebben als je neerkomt.

Back