Traxxas Rustler VXL - Tandwielen stuk, wat nu

• Topicstarter Topicstarter Camak
  • Startdatum Startdatum
C

Camak

Guest
Ik ben nieuw op het forum en ben ook nog niet zo heel lang met RC wagens bezig. Vergeef me dus a.u.b. als ik iets vraag wat al eerder is behandeld, ik heb het namelijk niet kunnen vinden.

Nu mijn probleem.
Ik reed met Lipo 3S met de standaard Pinion/Spur combinatie.
Gisteren hoorde ik krrrrrrrrrrrrrrr en bleek dat beide tandwielen stuk zijn.
Nu weet ik niet welke tandwielen ik moet bestellen.
Als ik namelijk de Speed Chart bekijk, staat er bij Lipo de 31/76 tandwiel combinatie in. Ik rijd zowel op grof terein als op asfalt, en weet nu dus niet wat ik moet nemen. Wordt het wel aangeraden om met de standaard combinatie tandwielen te rijden met Lipo 3S??

Kan iemand me helpen a.u.b.?
Met welke combinatie rijden jullie op verschillend terein met Lipo 3S??

Hallo Camak,

Welkom op ons gezellig forum.

Een forumj is er om vragen te stellen.....................
Echter gebruik eerst rechts boven de zoek functie. Meestal vindt je dan het antwoord wat je zoekt, zeker in dit geval voor de Rustler.

Zal je even helpen :mrgreen: ;

traxxas-rustler-vxl-xl-5-a

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik namelijk de Speed Chart bekijk, staat er bij Lipo de 31/76 tandwiel combinatie in.

Je moet er rekening mee houden dat die 31/76 vertanding in de speedchart alleen is bedoeld om de opgegeven topsnelheid te halen en dus alleen geschikt om onroad een aantal speedruns te doen. Anders kunnen ze hun marketing claim niet halen. Als je offroad rijdt, neem dan gewoon een grotere spur en kleiner motortandwiel...

Darnaast is het zo dat bij deze auto's de motor makkelijk los gaat zitten waardoor tandwielen kunnen strippen.

Hallo Camak,

Welkom op ons gezellig forum.

Een forumj is er om vragen te stellen.....................
Echter gebruik eerst rechts boven de zoek functie. Meestal vindt je dan het antwoord wat je zoekt, zeker in dit geval voor de Rustler.

Zal je even helpen :mrgreen: ;

traxxas-rustler-vxl-xl-5-a

Dank je voor de url, ik zal hem eens door gaan nemen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet er rekening mee houden dat die 31/76 vertanding in de speedchart alleen is bedoeld om de opgegeven topsnelheid te halen en dus alleen geschikt om onroad een aantal speedruns te doen. Anders kunnen ze hun marketing claim niet halen. Als je offroad rijdt, neem dan gewoon een grotere spur en kleiner motortandwiel...

Darnaast is het zo dat bij deze auto's de motor makkelijk los gaat zitten waardoor tandwielen kunnen strippen.

Dus eigenlijk is de standaard combinatie 25/83 nog niet eens zo slecht??

Kun je niks tegen het slippen doen? Hebben aluminium tandwielen geen zin?

Kun je niks tegen het slippen doen? Hebben aluminium tandwielen geen zin?

De motor goed vastdraaien en regelmating controleren. Aluminium tandwielen gaan ook vrij makkelijk kapot en zijn veel duurder om te vervangen. Je kan eventueel een mod.8 spur erop zetten van de e-revo/e-maxx/jato icm gehard stalen mod.8 motortandwielen.

Ik heb zelf een mod1 revo spur met mod1 motortandwiel.

Het is pas slecht als de motor veel te heet word.
Zolang je een pack leeg kunt rijden zonder dat de motor extreem heet word dan zit je altijd goed.

Kun je je vinger niet eens 2 sec op je motor houden dan zit je verkeerd met de vertanding.

En als je nu nieuwe tandwielen besteld, bestel er dan wat meer dan 1 spur en 1 pinion. Komt altijd wel van pas.

Back