Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welk nummer is het van welke DJ, zal het nog eens in alle rust naluisteren.

Speedruns is (hoog) gras is een stuk zwaarder dan op de weg en daar zal de regelaar inderdaad warmer van worden.

Ach over smaak qua muziek valt te twisten. Vind persoonlijk dat de muziek wel bij RCsjonnie z'n rijstijl past;)

Over de Big Bore's. Deze veren enorm soepel. En dat heb je Off Road ook wel nodig. Ik heb zelf ook een experiment gedaan met RCP 1/8 Buggy shocks..Deze deden het ook goed...Maar naar een paar goede(wel verantwoorde) jumps boog er al een stangetje waardoor de shock niet meer goed z'n werk kon doen. Met de Traxxas shocks? Niks aan het handje. Altijd "smooth" aanwezig!!!! Wel even experimenteren met de olie in de schokbrekers...Mijn Slash bv. Staat op 25W voor/35W achter (schumacher olie)..en dat kan bij de Rustler wel eens heel anders zijn..Het voordeel tegen over de standaard shocks is , dat ze langer zijn. Je kan de shocks dus breder monteren. ( dus meer naar de buitenste montage punten) Hierdoor wordt je auto een stuk stabieler...En ja, een voordeel van alu shocks...het breekt niet snel..

@ Nard: in alle rust????

Laatst bewerkt:
Haha RCW, ik bedoelde even alle hektiek hier afsluiten en even focussen op het nummer. Heb het overigens nog niet gedaan en ga nu mijn oh zo heerlijke bedje opzoeken.

@ r-s racers, hoe wassie, fun gehad ??

Ja ik kan hem wel even vast houden. Maar de eerste keer heb ik een half uurt door geknald en toen was hij wel aardig warm. Tandwielen zijn nog helemaal standaart.

Mijn advies : temperatuur sensortje kopen. Heb ik ook gedaan en het is echt ideaal om de 'juiste' gearing te kiezen zodat je motortje niet te warm wordt.

Echter zoals giganielsie al aangeeft, als je je vinger er een paar seconden op kunt houden is hij nog niet te warm ;)

ps. leuk om te lezen dat je fun hebt met je wagen, daar gaat het tenslotte om!

Ja zeker veel plezier ermee, blaas zowat de 1:18's van de baan:) Ik zal zo mijn temperatuur meter even mee nemen om te kijken hoe warm die word.

Hoe rij je dan? (bashen, fullspeed runs, 'crawlend')
Waar rij je dan? (wegdek, parkeerplaats, laag gras, hoog gras, losse zand)

Vind het erg warm. Standaard werd mijn motor nooit warmer dan 55 graden.

De gearing is nog stock he ?

Ik rij op een circuit in het bos, dat is een soort harde ondergrond met los zand erop. En ik rij dan wel stevig door. Ik zal het morgen nog is nameten.

Mijn advies : temperatuur sensortje kopen. Heb ik ook gedaan en het is echt ideaal om de 'juiste' gearing te kiezen zodat je motortje niet te warm wordt.
Als je nu de telemetry ontvanger gemonteerd had hoefde je niet en een temparatuurmeter en spektrum met telemetry te kopen,toch..:)
want in de spektrum zit ook temp. sensoren.

want in de spektrum zit ook temp. sensoren.

ligt eraan welke zenderset je hebt , ja de DX3S zit een ontvanger met temperatuur sensor en telemetrie zender , de rest van de Spektrum's nie..

ik rij bijna 1 uur non-stop op 70% throttle, de motor is dan handwarm....

Laatst bewerkt:
ligt eraan welke zenderset je hebt , ja de DX3S zit een ontvanger met temperatuur sensor en telemetrie zender , de rest van de Spektrum's nie..

ik rij bijna 1 uur non-stop op 70% throttle, de motor is dan handwarm....
ik heb het ook over de DX3S, maar waar rij je dan op, als ik 20-30 minuten op gras heb gereden, mag jij proberen om de motor 5seconden aan te raken.
op andere soorten terrein rijd je wel veel langer en ook met minder warmte, maar 1 uur en dan handwarm??? waar rijd je op???

@RCW(als ie dit nog ziet) heb je de gebruikersnaam van de eigenaar van de slash met die piggybacks(als hij op dit forum zit) en zo nee, of als je het antwoord zelf al weet, wat vind hij van zijn shocks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back