Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
iedereen kent die combo wel en weet de beoordeling. maar het gaat hier om de ez-run 60a + een vxl motor.

waterafstotend moet ik ff weten van de 60A esc van EZ-run, want het kan wel eens voorkomen dat er een plas op het parcours ligt. of dat ik door een ondiep beekje moet en dan moet de set het wel overleven.

andere mogelijkheden voor een waterafstotende set. is iets tussen de 1/10 sets van pkracing waterafstotend?

hoe dik zijn meestal de draden voor 1/10 lipo's/accu's/esc's enz.? 2.5MM toch?

Laatst bewerkt:
Ik heb ervaring met de vxl motor plus regelaarnen het is een heel betrouwbaar systeem en totaal waterdicht! De aanschaf is niet zo duur hoor als je titan en xl5 regelaar ofzo inruilt kost het €100 bij toemen.

@akra je moet mijn 3s maar is proberen zondag want ik hoorde dat je dat nou al overwoog hahaha. Met die paddles gaat tie als een raket!!!!!!

ik zeg dat ik het al weet van alle goede en slechte recenties van de vxl set, maar ik vraag naar dingen van de vxl motor en EZ-run 60A ESC.

Ik heb ervaring met de vxl motor plus regelaarnen het is een heel betrouwbaar systeem en totaal waterdicht! De aanschaf is niet zo duur hoor als je titan en xl5 regelaar ofzo inruilt kost het €100 bij toemen.

@akra je moet mijn 3s maar is proberen zondag want ik hoorde dat je dat nou al overwoog hahaha. Met die paddles gaat tie als een raket!!!!!!

Gaan we zeker doen, ben benieuwd... Had hem er uiteindelijk niet bijbesteld maar had wel een beetje spijt.

Net even aan het bashen geweest icm mijn nieuwe lipo's!

Reed heerlijk rond en maakte mooie sprongen! Op een gegeven moment rij ik volgas een heuveltje op, Rustler maakt big air en land verkeerd en begint als een gek rond te rollen op de zijkant van zijn banden! Ik stond daar "Nee, nee, nee, NEEEE en ja hoor zie me rustler na ongeveer 10 meter rondtollen zo door het riet een sloot in vliegen, kopje onder op zijn dak!

Ik snel er heen en stap ook maar de sloot in, want toch geen goedkoop autotje. Ik trek dat ding uit de sloot en zet hem weer op zijn wielen, geef gas en hij rijd door alsof er niks is gebeurd!

Schade: Verrotte schoenen door de blubber!

Je vlx is waterproof he :) gewoon kwestie van ff snel onder de douche afspoelen en even goed afdrogen en/of in ware badkamer laten drogen.

Heb hem afgeborsteld met een kwast, ga morgen toch weer bashen dus had niet veel zin om hem uitgebreid schoon te maken. Heb wel de lagers een gedroogd en geolied. :P

Heb hem afgeborsteld met een kwast, ga morgen toch weer bashen dus had niet veel zin om hem uitgebreid schoon te maken. Heb wel de lagers een gedroogd en geolied. :P
Haha, dan heeft het schoonmaken niet echt veel zin :p
Je hebt trouwens wel geluk gehad dat de rustler niet heel zwaar is, anders had je kunnen gaan zoeken in de blubber :o

Dus je meer dit effect?
55df2f71-3b39-51b7.jpg
heeft ons flink wat tijd gekost voordat hij weer schoon was....

Laatst bewerkt door een moderator:
nog wat vraagjes:
1. hoe dik zijn meestal de draden voor 1/10 lipo's/accu's/esc's enz.? 2.5MM toch?
2. ik heb nog nooit gesoldeerd aan elektronica, dus dan wil ik een tussen stuk solderen voor de accu voor minder risico, maar ik heb ergens gelezen dat een tussen stuk de voltage verminderd, klopt dit?
3. zijn de nep traxxas connectors veel slechter dan de echte of is er geen verschil?

- de dikte is meestal 14 tot 12 awg.
- alle tussenstukken die je hebt verminderen de smoothness van de verbinding , maar je zult er weinig of niks van merken...
- dunno , geen ervaring mee.

De neppers moeten preciezer gesoldeerd worden. Anders klikken ze niet vast. Als je dat eenmaal weet gaan ze net zo goed als de traxxas connectoren.

wat kan je dan aan raden voor een beginner?

ok, 14awg staat idd vaak aangegeven bij sommige dingen.
weet je ook hoeveel mm dat dan is?

1, probeer het eens met een draadje dat je nog hebt van een oude accu ofzo, de soldeertin is er zo van af te halen als je het verhit dus het is niet erg, zo heb ik et ook geleerd. Oh en, maak niet de domme fout die ik ook maakte, denken dat de soldeerbout kapot is terwijl hij nog niet volledig warm was..:rolleyes:

Wat awg is weet ik zelf ook niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back