Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
nou, dat slijten komt doordat de spur en pion niet helemaal goed zijn afgesteld op elkaar. de gear ratio is alleen maar om de spur of pion te veranderen voor de warmte/snelheid/optrekken enz.
 
Ik stel het meestal met een papiertje af, deze laat ik dus door de 2 tandwielen heengaan en als papiertje wel scherp gevouwen maar niet kapot is dan zit je goed.

Of doe ik het niet goed zo?
 
Ik stel het meestal met een papiertje af, deze laat ik dus door de 2 tandwielen heengaan en als papiertje wel scherp gevouwen maar niet kapot is dan zit je goed.

Of doe ik het niet goed zo?
Ik heb al vaker gezien/gehoord dat mensen het zo deden, volgensmij staat het zelfs zo in de manual. Dus dat moet wel goed zijn haha.
 
Ik heb een probleempje waar ik niet goed raad mee weet.

Gisteren lekker aan het rijden en ineens wilde de rustler niet meer vooruit terwijl ik de tandwielen wel hoorde draaien bij gas geven.

Net kapje eraf gehaald en tandwielen draaien idd gewoon goed en als de wielen los van de grond staan draaien ze wel iets mee, maar met weerstand (dus op de grond) komt de auto niet meer vooruit. Lijkt iets te slippen. Slipperclutch al mee zitten pielen, maar geen resultaat. Ook raar dat het gisteren van de ene op de andere seconde gebeurde.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt!
 
Ik heb een probleempje waar ik niet goed raad mee weet.

Gisteren lekker aan het rijden en ineens wilde de rustler niet meer vooruit terwijl ik de tandwielen wel hoorde draaien bij gas geven.

Net kapje eraf gehaald en tandwielen draaien idd gewoon goed en als de wielen los van de grond staan draaien ze wel iets mee, maar met weerstand (dus op de grond) komt de auto niet meer vooruit. Lijkt iets te slippen. Slipperclutch al mee zitten pielen, maar geen resultaat. Ook raar dat het gisteren van de ene op de andere seconde gebeurde.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt!

Kijk eens of je met een vinger je pinion of spur kan tegen houden als je m op de grond zet en heen en weer rijd.

Check lagertje van motoras
 
Kan beide tanwielen gewoon vasthouden en de auto heen en weer rijden. Zal niet goed zijn dus...

Slippershaft pin is het idd misschien wel. Heb dat veertje en de (tand)wieljes er even vanaf gehaald en van de buitenkant ziet ie er nog goed uit, maar wie weet issie van binnen idd kapoet. Zal 't diff maar weer 's uit mekaar halen dan.

Thanks voor het meedenken en 'k laat nog wel even weten wat er loos was.
 
Idd de slippershaft pin afgebroken. Vond één piepklein pinnetje van 2 mm lang in 't differentieel.

Superbedankt voor de tip hackroader :worship: want hier was ik zelf niet achter gekomen. Had 't waarschijnlijk over 't hoofd gezien omdat dit zo'n piepklein (breekbaar) deeltje is.

Snap ook niet helemaal dat het geen massief pinnetje is die dwars door de slippershaft heen zit. Lijkt er wel aan vast gelast oid. De slippershaft is hol op de plek waar 't pinnetje vast zat en er zit nog een hol deeltje van 't pinnetje in. Niet echt stevige consructie imo dus denk dat dit wel vaker zal gebeuren...
 
achja , geen probleem , was geen twijfel mogelijk :p
Paul en ik lazen het en keken elkaar aan en zeiden precies hetzelfde;)
bij hem was het net 15 minuten daarvoor ook gebeurt en het was al de maand daarvoor een keer gebeurt , misschien een custom massief pinnetje laten maken ofzo en dan laten lassen...
 
Idd de slippershaft pin afgebroken. Vond één piepklein pinnetje van 2 mm lang in 't differentieel.

Superbedankt voor de tip hackroader :worship: want hier was ik zelf niet achter gekomen. Had 't waarschijnlijk over 't hoofd gezien omdat dit zo'n piepklein (breekbaar) deeltje is.

Snap ook niet helemaal dat het geen massief pinnetje is die dwars door de slippershaft heen zit. Lijkt er wel aan vast gelast oid. De slippershaft is hol op de plek waar 't pinnetje vast zat en er zit nog een hol deeltje van 't pinnetje in. Niet echt stevige consructie imo dus denk dat dit wel vaker zal gebeuren...

Volgensmij stond je slipper VEEL te strak, anders zou dat pinnetje niet zo zwaar belast zijn, en zou het niet afbreken.
 
Kan zijn, maar dan heeft ie erg strak gestaan out of the box want heb er zelf nooit aan gezeten.

Wat is een goede afstelling dan en hoe kun je dat controleren?
 
ik rol/duw de auto naar achteren en geef gas. dan moet ik hem zo min mogelijk horen slippen.
dit kan goed op tapijt.

ik las deze manier ergens op internet.
 
Net even zo'n 12 min. gereden, resultaat:
Wheelies bij een kleine stoeprand.
Op een gegeven moment verloor hij z'n evenwicht en zou gaan koprollen maar met een zetje van de wheeliebar maakt hij een kurkentrekker zonder de grond te raken op de wheeliebar na!
Ik ben ook tegen een lantaarnpaal aan gekomen en heb nu een bult op m'n hoofd.
De rustler is ook tegen DEZELFDE lantaarnpaal op gereden.(en nee, ik heb geen idee wat hij daar doet, gisteren stond hij nog aan de andere kan van de weg)
Daarna met de schansen, gaat goed dus heb de schansen ook nog even op elkaar gelegd. Dat kan hij dus ook weer overleven, op wat schrammen na.
En de temps voelen goed, dat ik heb gemeten met mijn thermovinger(zonder rood lijntje onder het woord).
IK MOEST DE THERMOVINGER(nog steeds geen rood lijntje) GEBRUIKEN, WANT DE BATERIJEN VAN DE TEMPGUN WAREN OP!

dit was de rit van vandaag. oja, conclusie:
-de rustler blijft een erg stevige RC
-de wheeliebar heeft dus meer voordelen
-de lantaarnpaal is gemeen en ruikt naar pis en is geel.
 
Kan zijn, maar dan heeft ie erg strak gestaan out of the box want heb er zelf nooit aan gezeten.

Wat is een goede afstelling dan en hoe kun je dat controleren?
Tja, vetrouw die kindertjes die uren lang achter elkaar achter een lopende band staan elke keer dezelfde dingen doen niet. Er kan altijd wel iets fout zitten. En volgensmij staat de slipper altijd op zn strakst out of the box. Ze gaan natuurlijk niet elke slipper eerst goed zetten voordat hij de winkel in gaat, duurt veel te veel tijd joh.
Net even zo'n 12 min. gereden, resultaat:
Wheelies bij een kleine stoeprand.
Op een gegeven moment verloor hij z'n evenwicht en zou gaan koprollen maar met een zetje van de wheeliebar maakt hij een kurkentrekker zonder de grond te raken op de wheeliebar na!
Ik ben ook tegen een lantaarnpaal aan gekomen en heb nu een bult op m'n hoofd.
De rustler is ook tegen DEZELFDE lantaarnpaal op gereden.(en nee, ik heb geen idee wat hij daar doet, gisteren stond hij nog aan de andere kan van de weg)
Daarna met de schansen, gaat goed dus heb de schansen ook nog even op elkaar gelegd. Dat kan hij dus ook weer overleven, op wat schrammen na.
En de temps voelen goed, dat ik heb gemeten met mijn thermovinger(zonder rood lijntje onder het woord).
IK MOEST DE THERMOVINGER(nog steeds geen rood lijntje) GEBRUIKEN, WANT DE BATERIJEN VAN DE TEMPGUN WAREN OP!

dit was de rit van vandaag. oja, conclusie:

-de rustler blijft een erg stevige RC
-de wheeliebar heeft dus meer voordelen
-de lantaarnpaal is gemeen en ruikt naar pis en is geel.

@ kurkentrekker - HAD HET GEFILMD! :O lijkt me geweldig om te zien!
@ lantaarnpaal - Vertrouw ze niet... Zekunnen zomaar op een andere plek staan en je bespioneren in je kamer.
@ thermovinger - IK KRIJG WEL EEN ROOD LIJNTJE! Jouw geintregeerde-taal-dinges-programma liegt!

EDIT : hij citeert de tekst in 2 delen, ik krijg het niet meer normaal! :O
 
hè?
nu krijg ik wel lijntjes bij thermovinger en tempgun.
ik heb trouwens ook bijna het chassis gebroken door met de schans op een hoge stoeprand te landen.

ik ga trouwens binnen kort ff lichtjes bestellen en plaatsen in de rustler, zal dan wel een foto sturen.
ik bestel dan ook gelijk 2.8 dirthawks en andere dingen zoals wat geen-gebogen schroeven, extra bodyclips , reserve spul-dinges-nog-wat-onderdelen en telflonswashers.
lipo's ben ik nog niet aan begonnen, kost veel. dus lipo's kopen kan nog lang duren.
 
Laatst bewerkt:
hè?
nu krijg ik wel lijntjes bij thermovinger en tempgun.
ik heb trouwens ook bijna het chassis gebroken door met de schans op een hoge stoeprand te landen.

ik ga trouwens binnen kort ff lichtjes bestellen en plaatsen in de rustler, zal dan wel een foto sturen.
ik bestel dan ook gelijk 2.8 dirthawks en andere dingen zoals wat geen-gebogen schroeven, extra bodyclips , reserve spul-dinges-nog-wat-onderdelen en telflonswashers.
lipo's ben ik nog niet aan begonnen, kost veel. dus lipo's kopen kan nog lang duren.
haha, jaa nu ineens wel :p
Lichtjes ga ik niet meer op mn rustler zetten, maar op mn scooter!! ;D ( ja echte rijdende scooter ja )
En lipos zijn niet zo heel duur hoor, 30 euro voor een 3s met ongeveer 5000 mAh . Hobbyking natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top