Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog geen pinions hoeven te verwisselen maar koop een setje goede inbussen. Lijkt me een goede 'duurzame' investering ;)

Zojuist een klein beetje gebasht samen met Ricardo (DarkSupra). Het ging goed maar op het einde ging het helemaal mis. Ging veel te hard, knalde bij de jump met mijn chassis tegen de stenen schans aan (chassis gescheurd), lande daarna volop op mijn rechter voorwiel (arm en caster block kapot) cartwheelde nog wat verder en brak daardoor mijn wheeliebar. Volgens mij is de LiPo nog wel heel, maar weet het niet zeker :(
 
Laatst bewerkt:
Helaas dat niet meer mensen reageerde, was namelijk een 1 april grap (vandaag veel te weinig mensen 'gefopt' alleen mijn moeder 2x).

Heb overigens wel echt gereden met Ricardo. Heb niets kapot gereden maar wel wat liggen springen, mijn eerste ervaring met wat 'air control'. Was mijn body vergeten (kwam ik achter toen ik daar was) wat wel balen was maarja. Hopelijk aankomend weekend met wat meer mensen racen, zal dan ook wel wat filmen als het de moeite is!
 
Haha dan zou de lol er weer even vanaf zijn geweest ja .. maar gelukkig niets aan de hand. Hij houd het goed vol. De schades die ik heb gereden zijn hoofdzakelijk de schuld van mijn expertise ... of beter gezegd; het onbreken ervan:

1 x bulkhead (op xl-5). Reed met rechtervoorwiel tegen muurtje aan
1 x back shocktower : niet gewend aan VXL power, bleef haken achter een struick en cartwheelde en flipte op gras
1 x front shocktower : reed tegen een ijzeren goaltje aan met +- 50 kmph
1 x back shocktower : verkeerde landing op skatebaan

De banden houden het helaas niet zo goed vol, ik heb er al een compleet kaal spoor op gekregen. Tijd voor nieuw rubber.
 
Alles origineel Traxxas behalve de 16 tot 26 pinions, die zijn van Robinson Racing.

Het is inderdaad om wat te proberen en te kijken voor mezelf. Ik heb geen behoefte aan top speed. Een lage gearing is dan ideaal omdat hij meer torque heeft, langer op de accu rijd en de materialen koeler blijven :)
 
Volgens mij zit er standaard een 25 op...
Een 28 is standaard meegeleverd....

En idd Nard, voor wat rijden off-road vind ik de 25 eigenlijk voldoende...
 
hoe groot is de spur als ik vragen mag? (Ik heb zelf een 18T pinion en een 86T spur op m'n MF2. Lijkt allemaal zo lomp,.. 25T.. :P )
 
Stock is 25/83.

Traxxas raad aan wanneer je Talons gaat gebruiken 4 a 5 pinions lager te gaan rijden vanwege de grotere wieldiameter.

Alias = 4,3''
Talon = 4,6''
Masher 2K = 4,9''

In principe zou ik dan 8 tot 10 pinions maten moeten droppen. Ik ga dan ook re-gearen naar 18/86 ofzo. Top speed zal wat minder worden maar dat maakt me echt niets uit, heb liever meer torque.

Ik verwachtte vandaag mijn pakketje van MSUK, maar helaas niets gezien hier.
 
pinion zit moervast.
de vorige pinion was een 25t en deze is ook een 25t, alleen de eerste was zwart en smaller en deze is zilver
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top