Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe je dat kunt controleren weet ik niet. Heb je het online besteld, dan kun je het wellicht daar nakijken.

In principe zou ik dan 8 tot 10 pinions maten moeten droppen. Ik ga dan ook re-gearen naar 18/86 ofzo. Top speed zal wat minder worden maar dat maakt me echt niets uit, heb liever meer torque.

Ik verwachtte vandaag mijn pakketje van MSUK, maar helaas niets gezien hier.

hoeveel kv is die motor die je er in hebt zitten?

heb even opgezocht, standaard is het 48p. deze past er wel gewoon in.(passen pinions met een andere pitch er ook in of niet)
ik post anders zo wel een foto ofzo

Standaard is 48P ja. Dat heeft iets te maken met de dikte van tandwielen of de ruimte die tussen de tandwielen zit. Weet het fijne er ook niet van.

Heb hem zojuist weer uit elkaar gehaald maar ik niet achterhalen waar de ratel vandaan komt. Ik heb nu echt alle lagers vervangen, de standaard bijgeleverde pinion gemonteerd maar toch blijft hij kabaal maken. Lijkt wel een slecht lopende diesel. Iemand een idee?

Heb hem zojuist weer uit elkaar gehaald maar ik niet achterhalen waar de ratel vandaan komt. Ik heb nu echt alle lagers vervangen, de standaard bijgeleverde pinion gemonteerd maar toch blijft hij kabaal maken. Lijkt wel een slecht lopende diesel. Iemand een idee?

Ik zou me helemaal niet zoveel zorgen maken. Ik denk dat de pinion-spur mesh te klein is. (Pinion en spur zitten te dicht op elkaar) Dus die zou ik iets verder uit elkaar doen, als je niet weet hoe ver precies dan stop er eens een stuk papier (normaal papier waar je ook op print) tussen en duw ze dan zo dicht mogelijk tegen elkaar aan, schroef de pinion vast en haal het papier eruit. Als je dit hebt gedaan moet de mesh eigenlijk kloppen. Er kan ook een steentje tussen de tanden van de spur zitten, en bij hoge toeren klinkt dit als geratel. Probeer anders een steentje daar te vinden. Als je dan nog steeds het geratel hoort zou ik gewoon negeren. :p Zal denk ik niet zo erg zijn dat het ratelt

[spam]

Bedankt voor die papier truuk, even toegevoegd aan mijn goocheldoos.

[/spam]

Om maar weer even ontopic te gaan. Vanmorgen om 9u de rest van mijn onderdelen ontvangen. Natuurlijk meteen even alles in elkaar gezet:

Upgrades

Geupgrade voorkant

Alias vs Masher 2K

Eenmaal alles samengezet

Hehe, die Nard! Ben je de Rustler om aan het bouwen richting de Losi Dessert truck?? Daar gaat je Rustler nl. wel op lijken met die grote wielen.;)

Nee, dan was ik wel meteen voor de LDT gegaan, heb deze Rustler boven de LDT gekozen ;).

Ik kan niet 1,2,3 vinden hoe groot de banden van de LDT zijn, deze zijn iig 4,9'' OD op 2,2'' velgen.

rustler brushless, tandwielverhouding aanpassen of moter downtunen, verplaatst naar vxl updaten.

zoals je al leest,

eerst kon ik geen wheelies trekken en nu word de moter te heet...

waar doe ik verstandig aan ik heb op mijn rustler een brushless 5700kv moter, en een tandwielverhouding van 28x86, heeft dus een gear ratio van 8.35.

maar wat is het geval:
de moter word te warm, en gaat in een beveiliging totdat hij weer een beetje is afgekoeld, dus er moet wat worden veranderd.

ik heb dus 2 opties (naar mijn idee)
ik kan de pinion gear veranderen naar bijv 23 (ben dan wel bang dat normaal wegrijden dan helemaal geen optie meer is)
of ik kan de punch verlagen, die staat nu voluit.

het probleem vermogen is er niet, de slipperclutch stinkt flink (doet me denken aan vroegere tijden dat je de leaseauto van paps gebruikte om met de handrem vol naar boven probeerde weg te rijden zodat de achterkant naar beneden ging :D.... bekend geurtje dus! maar ik dwaal af)

mensen hebben jullie visies of ideeen???
:confused::confused::confused:

Ja dankje, die banden zijn een genot. Ik rij nu met gemak over bepaalde dingen heen wat me voorheen gewoonweg niet lukte.

Het volgende zwakke punt heeft zich getoont; de shockcaps. Had er in een eerdere crash al een keer een eraf gereden, vandaag tijdens wat bashen vloog diezelfde er af.

Bash foto's:

Laterna hadden we nog een schans gemaakt waar ik op kon landen. Helaas ging de jump minder ver dan gepland vanwege laag NiMH voltage (NiMH's zijn stout, LiPo's zijn lief) daar helaas geen foto's van. Was iig wel lachen!!

vertel me wat die shock caps zijn echt klote komt omdat je de draagarmen niet kan begrenzen en als het wiel te ver uitveert poppen de caps eraf... Me hele regelaar zat onder de olie bij MBV elke keer na het rijden met een kwast de zanderige olie kunnen weghalen... Een optie is alu dempertjes alleen zijn deze natuurlijk ook niet 'hufter proef'

Mooie foto's misschien is een filmpje ook leuk om te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back