Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga ook mijn VXL een beetje updaten:
nu wil ik een paar dingen halen, en over een tijdje de rest(dx3s,wat rpm delen en nog banden).
nu:
oa. een regelaar koeler van traxxas.
wat spare e-clips,nog wat schroefjes
maar ook nieuwe dempers,
wat zeggen jullie hier van:
12222A.jpg

Set van 4 (2 voor- en 2 achter) speciale aluminium schokbrekers voor 1/8 buggies en truggies, met extra compensatie kamer. Er zit dus meer olie in de schokbreker, en er kan niet zo makkelijk lucht in de olie komen. Bovendien is deze zijkamer voorzien van een volume-compensatie systeem,waardoor er geen lucht in de schokbreker kan komen. Hierdoor werken de schokbrekers beter en zullen ook veel langer zonder onderhoud goed blijven werken. Met schroefdraad veer-hoogte verstelling, en extra zuigers. Maten: voorschokbreker min (ingedrukt) 80mm, max (uitgeveerd) 105mm. Achterschokbreker min. 85mm, max. 115mm.

van pkracing, alleen is de vraag: passen deze op mijn auto??
ze staan wel bij 1/8 maarja.
en kan ik daarbij ook verschillende setjes veren kopen gewoon van 17mm(binnen maat) om uit te proberen.

Laatst bewerkt:
warm???, heet!!!
ik ben nu zegmaar op vakantie en achter ons licht een weiland dat gewoon open licht, in dat weiland icht een pad dat erg breed is en het gras is er ook aardig kort.
misschien komt het doordat ik op het gras rij.

maar wat is heet?? bij mij is het zegmaar 10-15sec je vinger op de heatsink leggen en dan moet je je vinger er weer afhalen anders is ie gebakken.

maar graag over de schokdempers hebben aub. daar wil ik wel iets van weten van mensen die er al iets van afweten

Als je je vinger en 15 seconden op kunt hebben is hij waarschijnlijk +- 50 graden, m.a.w. die fan is niet perce nodig. Ik zou dat geld liever investeren in een temperatuur meter zodat je je wagen beter kunt afstellen m.b.t. gearing en temps ;)

Sommige vinden piggybacks maar waardeloos (dus zo'n tuitje achterop) maar denk dat jou helpen lastig is zonder merk / type / pn nummer. Om te weten of ze passen zou je even de maten na moeten meten; dus van oog tot oog van zowel de shocks die je wilt kopen als je huidige shocks.

Zijn de shock threaded, dat is iets wat ik 100% zeker wil in mijn nieuwe shock namelijk. Hoe duur zijn de shocks?

dit is het artikel nummer van pk: TC12222B en merk staat er volgensmij niet echt bij:Alloy Front & Rear Shock Set / blue (2prs).
ze kosten 55 euro voor 4shocks.
Threaded?? dat is toch zo'n schroefdraad aan de buitenkant dat je ipv. clips er op zetten. dat zit er wel op!!

hoe warm mag de esc dan ong. max worden??

Een korte zoektocht op dat typenummer levert me niets op. Zelfs Google levert maar 1 hit en dat is die van PK-Racing. M.a.w. voor dat geld zou ik voor wat anders kiezen. Zoek maar eens naar informatie op het Traxxas - Rustle/Bandit forum naar ervaringen met verschillende shocks.

Threaded betekend inderdaad dat er schroefdraad aan de buitenkand zit zodat de gemakkelijk de veren onder spanning kunt zetten, standaard doen we dat inderdaad met 'clips' die 'spacers' heten.

Hoe warm hij mag worden weet ik zo niet, maar ik durf te wedden dat je ook dat makkelijk op het TRX forum kunt vinden ;)

ps. een nuttige investering is de RPM Front Bumper. Deze vangt de meeste klappen op wanneer je een 'nose-dive' maakt zodat de wielen en alles wat daar aan vast zit (steering blocks, lagers, casters, turnbuckers, a-arma) meetal gespaard blijven.

Tja, als je ze leuk vind moet je ze kopen he. Ik koop liever spullen die reeds getest zijn en waar ervaringen van zijn zodat ik mijn koop daarop kan baseren.

@ 1:00 zie je inderdaad ook piggyback shocks ;)

Als jij op de 'goedheid' van een winkel als PK-Racing af wilt gaan moet je dat zeker doen. Ik zeg ook niet dat die shock troep zijn, ik zeg alleen dat ik geen enkel bewijs zie dat die shocks goed zijn. Ik zou liever voor de Big Bores gaan (waarvan ruimschoots is bewezen dat ze kwalitatief goed zijn) dan voor de shocks die jij laat zien.

Deze shocks zijn ook erg goedkoop en zijn threaded. Al heb ik van een vriend van me gehoord (die ze ook had) dat het slechte kwaliteit was en dat ze lekte ;)

Klopt, maar jij verwacht kwaliteit omdat PK-Racing het verkoopt en ze duur zijn :D ?

EDIT : nja wel genoeg gezegt hierover. Ik zou ze zelf niet kopen, maar het is jou geld en jou keuze.

Laatst bewerkt:
als iets kwalitatief niet goed is en niemand het product koopt zal pk toch ook gaan nadenken dat ze alleen maar verlies lopen als ze het product blijven aanbieden.
of niet??
maar wat denk jij van deze shocks als je er oppervlakkig naar kijkt en niet gaat kijken op google enzo welke andere shops ze verkopen?

o en ik vind deze shocks wel op google
http://willyfogg.com/p30887918/12222B+Alloy+Front+%26+Rear+Shock+Set+%28Blu%29+%284pcs%29/
hier kosten ze 70euro

Laatst bewerkt:
PK-R zal wel meer spullen hebben die ze niet (goed) zullen verkopen. Niet alles heeft daar een doorlooptijd (tijd vanaf het moment dat het binnenkomt tot het moment dat het de deur uit gaat) van 2 weken.

Als ik de shocks zo zie vind ik het er wel leuk uitzien, mooie kleuren combo! Mja looks & performance zijn twee verschillende dingen, vind die Carsons er namelijk ook blits uitzien ;)

nieuw filmpje gemaakt met jumps, speedruns en crashes:
[URL="
- Rustler vxl jumping, bashing, doing donuts and some crashes!!![/URL]
zeg maar wat je er van vind

Laatst bewerkt door een moderator:
ik vind deze persoonlijk ook wel leuk hoor.
volgens mij zie ik deze shocks in dit filmpje van de mvb:
kijk op precies 1min naar de shocks. in het blauw
[URL="
- SLASH II[/URL]

Toevallig ken ik de eigenaar van de Slash met "piggybacks". Maakt niks tot weinig uit. De Traxxas Bigg bore's (a 27 euri per 2) dan weer wel. Lopen soepel, en lekken niet. Heb deze zelf..dus spreek uit ervaring.

Als ik dan ook nog ga vertellen dat al dat "gealu" eigenlijk nergens op slaat, behalve dat het mooi is. Zou er een lampje moeten gaan branden!
RCsjonnie..Ik heb met Nard ook wel eens gediscusieerd over het nut van van alu en andere upgrades. Natuurlijk heeft iedereen z'n vrije keuze, daar gaat het niet om. Goed leren rijden heeft veel meer nut. Dus zuinig omgaan met je auto...En geen over enthousiaste risicos nemen. En tja..dat is best wel eens lastig. PK biedt over het algemeen goede spullen aan. Het duurste is niet altijd het beste.

Misschien een idee dit draadje eens helemaal te lezen. Dan vind je vast een aantal antwoorden op vragen die je stelt;)

dat over allu wist ik al, maar welke shocks vind jij persoonlijk beter(niet bigbores zeggen omdat je ze zelf heb maar wel met reden)
en wat voor voordelen hebben deze shocks tegenover de standaard
@RCW, zijn die bigbores nou dikker dan normale shocks of kan je gwn standaard 17mm(binnenmaat) veren monteren.
[URL="
[/URL]

en check mijn film!!!!!
[URL="
[/URL]

De Big Bores zijn gewoon beter. Honderde mensen zullen dit voor je kunnen bevestigen. Ze veren een stuk soepeler wat zorgt voor betere wegligging en minder gestuiter.

Je filmpje .. tja .. ik vind hardcore niet erg, maar vind dit geen mooie nummer en vind het niet echt passen bij het filmpje. Speedrunds op hoog gras ... :)

dit nummer is supr man wat zeur je nou...:)
en ja speedruns in gras, daarom werd mijn regelaar denk ik ook wel een beetje heet of niet???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back