Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na het schoonmaken van mijn banden met water heb ik een onbalans in mijn wielen zitten. De hele auto begint hard te trillen bij veel gas. Ik weet dat het waarschijnlijk water is dat via die gaatjes in me velgen naar binnen is gekomen. Iemand een idee omdat er weer uit te krijgen?

Probeer de banden goed in te drukken zodat het water eruit wordt geperst (als een spons).
Heb je ook gaatjes in je band zitten dan is het een kwestie van rijden. Door de cetrifugale krachten wordt het water naar de buitenkant gegooit.
Ik ken helaas geen makkelijke trucjes hiervoor, maar ben benieuwd of andere wel wat weten.

Ik hoorde dit via via. Gaten van velg dichtmaken, en 4 gaatjes in je banden maken.

Als er zand in komt word het er ook weer uitgeslingerd:D

Greetz,
Joram

Klopt Joram. Maar ze zeggen altijd dat je de gaten moet maken voordat je de band monteert anders boor je ook gaten in het foam.

Bij mijn volgende setje doe ik dat ook, heb nu de gaten namelijk in de velg gemaakt.

Nee hoor, tenzij je er 5cm gaten in maakt:p

Greetz,
Joram

ligt ook aan de band natuurlijk. heb eergisteren een (redelijk nieuw) setje Imex banden opgeblazen op m'n MF2 :( (nouja, 1 band dan) kon blijbaar de snelheid niet aan. (kan Imex ook neit vragen, gezien ze geen mail adres op hun site hebben staan. beetje jammer, want het waren erg prettige banden. )

Imex is slecht spul.... Zelf ook gehad, echt troep...

Ze zijn opzich fijn, maar gaan ó zo snel kapot.
Greetz,
Joram

Ik ga iig wel nog even op zoek naar banden met een gelijkwaardig profiel.. werkte erg mooi op het circuit als het erg droog was (op 't mulle zand.)

Even de topic start een update gegeven. Wellicht interessant als de starters van andere topics iets soortgelijks doen?

Zojuist nog even wat filmpjes en pics gemaakt van mijn waggie. Hier de pics:

resized_1920_P1000571.jpg

resized_1920_P1000572.jpg

resized_1920_P1000575.jpg

resized_1920_P1000576.jpg

resized_1920_P1000577.jpg

resized_1920_P1000578.jpg

resized_1920_P1000579.jpg

resized_1920_P1000581.jpg

resized_1920_P1000582.jpg

resized_1920_P1000584.jpg

resized_1920_P1000585.jpg

resized_1920_P1000589.jpg

resized_1920_P1000588.jpg

resized_1920_P1000592.jpg

Mooie foto's zeg! Geven die banden veel grip? Als ik meer grip bij me voorwielen wil, wat moet ik dan doen met camber/caster?

Dit zijn Pro-Line Masher 2000 (M2K) banden. Deze banden worden vaak als een van de beste all-round banden geprezen en hebben weinig last van wear. Meer grip op de voorwielen krijg je door een kilo lood op de voorkant te plaatsen. Je kunt echter ook je banden ietswat naar binnen laten leunen wat betere wegligging in bochten betekend en waardoor de wagen minder snel kantelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back