Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat is wel voldoende, alleen de set is denk ik te groot.
ik zou gewoon een ezrun 60A nemen en dan aan sluiten op de velineon motor, of is die ook kapot?
zo niet dan is dat ook een hele goede set.

Hallo
Heb inmiddels gereden met mn 2S lipo, gaat stukken sneller dan voorheen echt mooi :)

Aleen zit nog nog met 1 vraag over het laden ervan, lipo is 2S 5800 mah en volgens mij kan deze met 1 a 2 C geladen worden.
Met mn imax b6 lader heb ik deze in 40-50 minuten opgeladen, met balance mode en 5.0A laadstroom
De vraag is is het beter voor de accu om met minder A te laden?
is me niet helemaal duidelijk na het lezen van de FAQ
MVG

EDIT: Eigenlijk nog een vraagje, hoe krijg je tijdens het laden bij de IMAX B6 de 2 individuele voltages van de cellen te zien?

Laatst bewerkt:
Hallo
Heb inmiddels gereden met mn 2S lipo, gaat stukken sneller dan voorheen echt mooi :)

Aleen zit nog nog met 1 vraag over het laden ervan, lipo is 2S 5800 mah en volgens mij kan deze met 1 a 2 C geladen worden.
Met mn imax b6 lader heb ik deze in 40-50 minuten opgeladen, met balance mode en 5.0A laadstroom
MVG

EDIT: Eigenlijk nog een vraagje, hoe krijg je tijdens het laden bij de IMAX B6 de 2 individuele voltages van de cellen te zien?

Het is officieel beter voor de accu's denk ik, echter zal dit niet heel veel uitmaken. Op 1A laden ze langzamer en voller zeggen 'ze'.

Op de rechterknop (enter) drukken op de B6 geeft de cellen informatie. Wel de balanskabel aansluiten hè!

Recommended 1-3C charge rate staat er op een stickertje op de achterkant.
Dus het maakt eigenlijk niet uit, die 5A kan ie wel aan hij zal hooguit iets minder lang meegaan dus

Mja heb tot nu toe nog maar niets aangeklikt op die lader tijdens het laden, zal het volgende keer eens doen, bedankt!
Balance kabel had ik aangesloten, met zon balancer verlengsnoertje

Heb trouwens buiten geladen :P nadat bij de eerste poging de adapter meteen al een flinke geur achterliet bij het er in steken voelde ik me daar toch beter bij ^^ (heb uiteraard een niewe adapter) maar aangesloten op zon stekkerdoos met aan uit knop.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelfs gelezen dat laden op 1C beter is dan langzamer laden. Hoever dit klopt weet ik echter niet, je leest namelijk overal andere dingen.

Ik zelf laad altijd op 1C, in jou geval zou dat dus 5.8A zijn ;)

Hallo

MVG

Ik heb denk dezelfde lipo's als jou. Gebruik tevens dezelfde lader. Ik laad altijd met 5.0A in Balance mode. Na het rijden laat ik ze even liggen en als ik weet dat ik bijvoorbeeld een aantal dagen niet ga rijden laat ik ze op in de storage mode.

De dag dat ik ga rijden laad ik ze zoals hierboven aangeven. laat ik ze even uurtje rusten en ga ik rijden. Rijtijd bijna altijd ruim 45min.

Bedankt mensen, ik blijf lekker op 5A laden.
Heb inderdaad zelf ook twee verschillende verhalen gelezen op het geven moment zoals je al zegt Nard
Anyway, mn IMAX B6 laad op max 5A dus zal het daar wel bij houden.

Anormius het is de 5800 kypom hardcase lipo van PK (hij staat aleen niet meer op de site geloof ik)
Een aantal dagen niet rijden en dan al in de storage mode? ik was onder de indruk dat dit meer iets was als je echt een aantal weken of maand + zowieso niet gaat rijden...
MVG

Ik ben even benieuwd wat jullie rijden qua pinion & spur gear?

Zelf een Velineon (VXL) met 23 x 76 maar zo heb ik hem overgekocht van RCronnie en gezien van 't weekend hij een flinke bash heeft gekregen even benieuwd wat iedereen rijdt ;)

je moet 31/76 erin zetten en dan offroad op 2s 3s word tie vrij snel warm. maar op die gearing gaat tie het hardst;) die zit er bij hoor die pinion

Hallo

MVG

je mag die accu met max 5.8A laden op 1c 2c is dan dubbel. de levensduur gaat erop achteruit als je 2c laad ook al zeggen ze van niet!! de beste prestaties krijg je met zo hoog mogelijk bijv 5A wat jou lader kan laden

je moet 31/76 erin zetten en dan offroad op 2s 3s word tie vrij snel warm. maar op die gearing gaat tie het hardst;) die zit er bij hoor die pinion

Ja, dat is ook leuk, maar het snelle optrekken is nog het leukst ;)

Pinion & spur zijn beiden "opgevreten" dus ik moet toch beiden nieuw kopen ;)

Hoe krijg Je het toch voor mekaar hahaha je pinion is geen plastic en nog strip je die haha enne met 31 trek tie nog hard op alleen maakt tie minder een wheelie(dus meer controleerbaar) en rijd tie vele malen harder. Maar houd wel die 76 tipje!

ik heb gister ook m'n pinion en spur gestript , gear mesh was wss niet goed.
gelukkig had ik nog een spur bij me en de pinion was nog een heel klein beetje goed maar net even vervangen. Gister trouwens ook zenderset van de slash overleden :(

Aanschaf Rustler Xl-5 of VXL

Beste,

Ik ben Wiggy en ik overweeg een Rustler aan te schaffen.Voornamelijk voor mij zelf maar ook om met mijn zoon (12 jaar) plezier aan te beleven.
Ik hoop via deze weg een aantal vragen beantwoord te krijgen.

De VXL heeft mijn voorkeur maar weet niet of je als beginner beter kunt beginnen met een XL-5 of toch voor de VXL kunt gaan. (Ik heb geen ervaring).

Ook heb ik vernomen dat twee auto's van de zelfde (kap) kleur niet samen gaat. (Er is een groepje waar ik dan zou willen aansluiten maar zij gaven aan dat ik dan de rode moet nemen anders gaan we elkaars wagen besturen. Klopt dit of kan je dit zelf instellen of gaat dat anders?

Mocht ik tot aanschaf overgaan, welke aanpassingen raden jullie aan? Natuurlijk ook om beginners schade een beetje tegen te gaan.

Zijn er ook linkshandige zenders om een Rustler te kunnen besturen?

Goed voorlopig wel ff genoeg, hoop dat jullie mij info kunnen verschaffen. Alvast mijn dank.

Groet,

Wiggy

O ja hoop dat mijn berichtje op de juiste plek staat.

Laatst bewerkt:
je berichtje is op de juiste plek, maar als je in een groepje wilt rijden( en de vxl neemt) moet je al gauw richting 2.4 ghz gaan denken want dan heb je helemaal geen last meer van de anderen. die krijg je er touwens gewoon bij.
joris

@MightyWiggy

Zou zowieso de VXL nemen, brushless hoef je minder naar om te kijken en is een stuk beter. (en zoals aangegeven er zit een 2.4GHZ zender bij scheelt een hoop)
Wat mij door velen werd aan geraden is geen aanpassingen doen, en geen onderdelen extra kopen tot je een paar keer gereden hebt.
Is ook beter om dat op je gemak uit te gaan zoeken nadat je wat meer over de auto etc weet

Hij bevalt mij tot nu tot super, en heb er sinds recentelijk een 2S lipo accu bij en dat gaat echt heel mooi dus :)
Wat mij betreft voorlopig genoeg power hij is al snel uit je zicht verdwenen
Met de standaard accu is het ook leuk rijden hoor en plenty voor wheelies en een aardige snelheid

En dat over 2 van dezelfde kleur... je gaat natuurlijk niet letterlijk elkaars auto's besturen maar als je dicht bij elkaar komt zou er verwarring kunnen onstaan natuurlijk (er van uitgaande dat je de 2.4 GHZ VXL dus neemt)
Zou gewoon verschillende kleuren nemen

Succes

EN Ronnie bedankt het is me inmiddels duidelijk

Laatst bewerkt:
Trouwens om beschadigingen te verkomen is er de RPM Bumper, is denk ik de beste optie voor bescherming wat dat betreft
De zender die er bij zit is altijd rechtshandig denk ik.
Dan zal je een zender erbij moeten kopen als er linkshandige zenders zijn (neem aan van wel)

Voor beginners heb je trouwens "Training Mode" dus beginnen met die VXL is niet teveel power, en je hebt gewoon minder omkijken naar de motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back