Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas hij blijft trillen, ben er wel achter wat de herrie maakte.
Dat is namelijk de kap welke de trillingen omzet in geluid :P

Ik ga wel ff rondkijken of de verschillende fora's voor een oplossing.

het trillen komt door het onbalans van de wielen, de kap schud mee en maakt het geluid.
daar heb ik ook last van. als ik nieuwe banden/wielen koop, en ze dan tape en de gaten in de banden en de velgen dichtplakken, dan be ik er waarschijnlijk vanaf.

Chassis kan het ook niet zijn, heeft geen bewegende delen die trillingen kan veroorzaken.
Dan moet je toch ff je gears checken.
Draait alles wel? Kun je je wielen draaien zonder weerstand als je pinion eraf is?

@Joris1997 en geertja, thanks voor de info. De linkshandige zender ben ik nog niet tegen gekomen. Zal ook wel lukken met de gewone.

Ik heb op MP een gebruikte zien staan. (Die met die gele wielen) Kent iemand deze persoon/wagen? Is het verstandig om zoiets te kopen als beginner en wat zou de "juiste" prijs zijn?

Alvast mijn dank.

Groet,

Wiggy

Zo te zien is hij zelf omgebouwd, zit een lange antenne op dus zal geen 2,4ghz zijn...en dat is wel minder.

Verder is de originele vxl zo goed als waterdicht, niet onbelangrijk dacht ik zo.

Als die n leuke prijs maakt, maar lui die zelf een mamba erin zetten....?? Denk t niet..

Op zich is een Rustler een goede leer auto, is zeker geschikt om hard over weg/grasveld te scheuren.

Ik kan wel 2 upgrades aan bevelen (spreek uit ervaring).

Draagarmen voor vervangen door RPM exemplaren (achter kan altijd nog).
Wide RPM bumper, altijd gemakkelijk, heb er al veel plezier van gehad.

We zijn nu bezig met 'n 2de auto.
Komt eind volgende week binnen, is buggy kit.
Mag deze dus zelf in elkaar schroeven, dan weet ik gelijk hoe en wat.

Je hebt gelijk darkfire, bij lipo gebruik is wheeliebar bijna onmisbaar.
Of je moet een goede gasgeefvinger hebben om alle 4 de wielen aan de grond te houden

Je hebt gelijk darkfire, bij lipo gebruik is wheeliebar bijna onmisbaar.
Of je moet een goede gasgeefvinger hebben om alle 4 de wielen aan de grond te houden
nou.. Ik heb een goede-gas-geef vinger al zeg ik het zelf, maar ik vind het toch leuk om de voorbandjes is de lucht in de jagen :D
Heb laatst ff getraind er in en ik kan al best aardige wheelies trekken zonder achter over te klappen.
De wheeliebar is daar wel zeker bij nodig ja.

@allen, bedankt voor de info.
Mailtje naar de verkoper gedaan, deze heeft de wagen net verkocht.
Die gaat het niet meer worden. Kijk wel verder heb geen haast.

Later,

Wiggy

Gear ratio rustler met stampede wielen

Heb sinds een tijd 4 stampede wielen op m n Rustler vxl. Vind persoonlijk dat de auto stuk stabieler rijdt zo.
Meer grip, minder over kop rollen in bochten, wielies beter te doen omdat voor wielen voor ook stukkie zwaarder zijn en die wielen zijn offroad en onroad super en slijten veel minder.

Enige wat nu dus wel enorm slijt is m n Spur Gear. Al dat extra gewicht en weerstand schijnt dus een enorme invloed te hebben op m n gear ratio. Slijt m n spur gear nu 2-3 uur rijden.
Ik rij met 2s lipo's en wil eigenlijk de zelfde acceleratie en zelfde top speed behouden ( sneller mag altijd natuurlijk :cool: )

Alleen heb ik nu geen idee wat de beste gear ratio zou zijn voor m n Rustlpede ^^
Heeft iemand tips voor mij ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Kwestie van je gearmesh beter afstellen of "slimmer" rijden (dus niet met vol gas landen etc), slijten na 2 a 3 uur is niet normaal.

Heb sinds een tijd 4 stampede wielen op m n Rustler vxl. Vind persoonlijk dat de auto stuk stabieler rijdt zo.
Meer grip, minder over kop rollen in bochten, wielies beter te doen omdat voor wielen voor ook stukkie zwaarder zijn en die wielen zijn offroad en onroad super en slijten veel minder.

Enige wat nu dus wel enorm slijt is m n Spur Gear. Al dat extra gewicht en weerstand schijnt dus een enorme invloed te hebben op m n gear ratio. Slijt m n spur gear nu 2-3 uur rijden.
Ik rij met 2s lipo's en wil eigenlijk de zelfde acceleratie en zelfde top speed behouden ( sneller mag altijd natuurlijk :cool: )

Alleen heb ik nu geen idee wat de beste gear ratio zou zijn voor m n Rustlpede ^^
Heeft iemand tips voor mij ?

Ik zou voor een slash 4x4 gearing gaan (een stuk steviger grovere vertanding) bij mij werkt het prima ,alleen kan je het afdek kapje niet meer gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back