Kwestie van je gearmesh beter afstellen of "slimmer" rijden (dus niet met vol gas landen etc), slijten na 2 a 3 uur is niet normaal.
in mijn slash heb ik ze zondag in 10min weggesleten, was vergeten de slipper losser te zetten XD
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kwestie van je gearmesh beter afstellen of "slimmer" rijden (dus niet met vol gas landen etc), slijten na 2 a 3 uur is niet normaal.
Ik heb al vaker gezien/gehoord dat mensen het zo deden, volgensmij staat het zelfs zo in de manual. Dus dat moet wel goed zijn haha.Ik stel het meestal met een papiertje af, deze laat ik dus door de 2 tandwielen heengaan en als papiertje wel scherp gevouwen maar niet kapot is dan zit je goed.
Of doe ik het niet goed zo?
Ik heb een probleempje waar ik niet goed raad mee weet.
Gisteren lekker aan het rijden en ineens wilde de rustler niet meer vooruit terwijl ik de tandwielen wel hoorde draaien bij gas geven.
Net kapje eraf gehaald en tandwielen draaien idd gewoon goed en als de wielen los van de grond staan draaien ze wel iets mee, maar met weerstand (dus op de grond) komt de auto niet meer vooruit. Lijkt iets te slippen. Slipperclutch al mee zitten pielen, maar geen resultaat. Ook raar dat het gisteren van de ene op de andere seconde gebeurde.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt!
Idd de slippershaft pin afgebroken. Vond één piepklein pinnetje van 2 mm lang in 't differentieel.
Superbedankt voor de tip hackroaderwant hier was ik zelf niet achter gekomen. Had 't waarschijnlijk over 't hoofd gezien omdat dit zo'n piepklein (breekbaar) deeltje is.
Snap ook niet helemaal dat het geen massief pinnetje is die dwars door de slippershaft heen zit. Lijkt er wel aan vast gelast oid. De slippershaft is hol op de plek waar 't pinnetje vast zat en er zit nog een hol deeltje van 't pinnetje in. Niet echt stevige consructie imo dus denk dat dit wel vaker zal gebeuren...
-de lantaarnpaal is gemeen en ruikt naar pis en is geel.
Tja, vetrouw die kindertjes die uren lang achter elkaar achter een lopende band staan elke keer dezelfde dingen doen niet. Er kan altijd wel iets fout zitten. En volgensmij staat de slipper altijd op zn strakst out of the box. Ze gaan natuurlijk niet elke slipper eerst goed zetten voordat hij de winkel in gaat, duurt veel te veel tijd joh.Kan zijn, maar dan heeft ie erg strak gestaan out of the box want heb er zelf nooit aan gezeten.
Wat is een goede afstelling dan en hoe kun je dat controleren?
Net even zo'n 12 min. gereden, resultaat:
Wheelies bij een kleine stoeprand.
Op een gegeven moment verloor hij z'n evenwicht en zou gaan koprollen maar met een zetje van de wheeliebar maakt hij een kurkentrekker zonder de grond te raken op de wheeliebar na!
Ik ben ook tegen een lantaarnpaal aan gekomen en heb nu een bult op m'n hoofd.
De rustler is ook tegen DEZELFDE lantaarnpaal op gereden.(en nee, ik heb geen idee wat hij daar doet, gisteren stond hij nog aan de andere kan van de weg)
Daarna met de schansen, gaat goed dus heb de schansen ook nog even op elkaar gelegd. Dat kan hij dus ook weer overleven, op wat schrammen na.
En de temps voelen goed, dat ik heb gemeten met mijn thermovinger(zonder rood lijntje onder het woord).
IK MOEST DE THERMOVINGER(nog steeds geen rood lijntje) GEBRUIKEN, WANT DE BATERIJEN VAN DE TEMPGUN WAREN OP!
dit was de rit van vandaag. oja, conclusie:
-de rustler blijft een erg stevige RC
-de wheeliebar heeft dus meer voordelen
-de lantaarnpaal is gemeen en ruikt naar pis en is geel.
haha, jaa nu ineens welhè?
nu krijg ik wel lijntjes bij thermovinger en tempgun.
ik heb trouwens ook bijna het chassis gebroken door met de schans op een hoge stoeprand te landen.
ik ga trouwens binnen kort ff lichtjes bestellen en plaatsen in de rustler, zal dan wel een foto sturen.
ik bestel dan ook gelijk 2.8 dirthawks en andere dingen zoals wat geen-gebogen schroeven, extra bodyclips , reserve spul-dinges-nog-wat-onderdelen en telflonswashers.
lipo's ben ik nog niet aan begonnen, kost veel. dus lipo's kopen kan nog lang duren.