Traxxas Rustler XL-5?

• Topicstarter Topicstarter Fryce
  • Startdatum Startdatum
F

Fryce

Guest
Goedemorgen dames en heren (meer heren vermoed ik)

Dit is mijn verhaal.

Mijn lieftallige vriendin vond het een geniaal idee om een rc modelwagen voor mij te kopen. De reden was omdat ik al een poos op dit forum zat te scrollen :P.

Ik heb hem nu een week, bevalt méér dan prima trouwens.
Ik rij hem met een NiMH van 3000mah, verder helemaal standaard.

Nu wil ik hem wat spannender voor het rijden/crossen, maar geen idee hoe.
er wordt van alles aangeboden en heb geen idee wat het inhoudt.
De volgende eigenschappen wil ik aanpassen:

Snelheid (meer dan hard mag)
wegligging (bochten/springwerk)
Accu (duur)

De snelheid zou ik aan kunnen passen door over te stappen naar een borstelloze moter, begreep ik. Kunnen de standaard tandwielen en assen dit aan? Tevens heeft de accu ook invloed en zou het beter zijn om LiPo accu's te hanteren. Ik heb de stickies gelezen, maar dit geeft mij nog geen compleet beeld.

Voor de wegligging, is dit puur een aanpassing op de veren, of geeft aluminium een stijvere carosserie en dus een betere wegligging?

Veel vragen voor de eerste keer, maar liever 1 vraag teveel dan 1 te weinig.

Bij voorbaat dank :)

Hoi Fryce,

Ik, en een groep van mijn vrienden zijn allemaal met de Rustler XL-5 op NiMH begonnen.
Onze eerste upgrade was inderdaad naar brushless (kijk eens bij Toemen, die hebben een upgrade programma waarbij je je XL-5 tegen een vergoeding inruilt naar een VXL).

De wegligging is een persoonlijk verhaal en volledig afhankelijk wat je met de auto doet. Banden doen hier veel, lekker experimenteren zou ik zeggen. De tandwielen e.d. kunnen het allemaal nog prima hebben.

Dan komt waarschijnlijk de upgrade naar LiPo's, nu wordt het spannend. Je driveshafts aanpassen naar Slash heavy duties is dan waarschijnlijk wel verstandig (ik heb een Rustler met een Mamba Monster en die doet t prima met de heavy duties).
Als je dan toch op LiPo's rijdt denk dan ook eens aan een upgrade naar 2.4Ghz, heb je meteen meer bereik.

Kortom, welkom bij de hobby. Mijn complimenten met de keuze van je vriendin, wees er zuinig op (de dag dat ie van mij auto's voor me gaat kopen verklaar ik tot nationale feestdag). Have fun!

Groet,

Ruud

.

Mijn complimenten met de keuze van je vriendin, wees er zuinig op (de dag dat ie van mij auto's voor me gaat kopen verklaar ik tot nationale feestdag). Have fun!

Groet,

Ruud[/QUOTE]

Dan zou ik ze eerst maar eens verwennen
Maak je meer kans hoor\mvg
Frederik :D :D

Haha,

Het wordt beter, ze heeft een integy evolution aluminium set gekocht voor me, komt nog binnen, is net gemeld.

En kunnen LiPo's geschakeld worden? en zo ja hoe werkt dat?
oke, heb die shafts besteld (prijzig hoor dit haha).

er zat 2.4Ghz bij dus daarvan ben ik al voorzien.

het is allround, dus wou een set voor offroad/ en onroad halen.

Vrouwlief heeft zelf een Baja 5SC, dus misschien dat dat iets verklaart?

Oke, even een kleine update:

Ik heb de upgradeset deels geïnstalleerd. alleen passen een aantal zaken nog niet bepaald goed:

de Camberlinks voorin passen niet bepaald correct.
Heb hiervoor Integy al gemaild, er is geen handleiding en ze willen me foto's van de set geïnstalleerd sturen.

verdere bestellingen:
Velineon upgrade set
Steering Linkage - Rustler
Traxxas - Rustler-Stampede - Heavy duty camber links
Pinion Gear 31-T - 48Pitch
Spur gear - 76-tooth
Tevens een aluminium gear box.

Ben nog zoekende naar een goede 2.4 Ghz vervanger, want deze ben ik op gaan staan (DOH!) en goede lipo accu's hiervoor.

Ben ik goed bezig (zijn dit goede upgrades?) ?

Toch nog even een tussendoor vraagje,

Nu de evolution kit geïnstalleerd te hebben zit ik met een klein probleempje.
De aandrijving werkt wel, maar als je hem op de grond zet om mee te rijden blijft hij staan. op topsnelheid kan je de band ook gewoon vastpakken.

Zover ik dit heb kunnen bekijken, wordt de spur/pinion wel sterk aangedreven (d.w.z. vastpakken is geen optie).
Heb het hele tandwielsysteem in de aluminium gearbox identiek overgebouwd.
Enig idee waar dit hem in voor kan doen?

Die zou ik met de moer (waarmee de Spur vastzit) aan kunnen draaien?

Dat veertje wat daartussen zit, zit inderdaad ietwat los, zal eens een poging wagen vanavond.
Had de gearbox a uit elkaar gehad, de tandwielen zien er netjes uit, toch nog even geolied. Tevens komt deze week de upgrade naar brushless binnen.

Mja maak er toch een beetje een vraagbaak topic over :).

De hele upgrade is af.
->Integy aluminium evolution
->Velineon Upgrade kit
->Spectrum DX3C
-> Traxxas Aluminium Camber links
->RPM Stabilisatie stangen.

NU komt de (domme vraag):

Ik heb een Robbe A4 EQ-LCd lader erbij gekregen met het e.e.a. aan laadkabels.
De kabel voor de Lipo balancer komt niet overeen met de aansluiting op menig LiPo.

Heb op de website van Robbe gekeken, was geen succes.
De Lipo stickie op het forum doorgesnuffeld (wat een lap tekst, wel leerzaam thou)

De winkel was vandaag dicht, anders was ik er even heen gerold (Krikke RC)
Het jeukt enorm om 3s te gaan rijden i.p.v. de NiMH 8.4V, maar kan ze niet laden :P.

Verslavende hobby trouwens.
Aantal foto's.

Edit: *Typo's*

Laatst bewerkt door een moderator:
Back