F
Fryce
Guest
Goedemorgen dames en heren (meer heren vermoed ik)
Dit is mijn verhaal.
Mijn lieftallige vriendin vond het een geniaal idee om een rc modelwagen voor mij te kopen. De reden was omdat ik al een poos op dit forum zat te scrollen
.
Ik heb hem nu een week, bevalt méér dan prima trouwens.
Ik rij hem met een NiMH van 3000mah, verder helemaal standaard.
Nu wil ik hem wat spannender voor het rijden/crossen, maar geen idee hoe.
er wordt van alles aangeboden en heb geen idee wat het inhoudt.
De volgende eigenschappen wil ik aanpassen:
Snelheid (meer dan hard mag)
wegligging (bochten/springwerk)
Accu (duur)
De snelheid zou ik aan kunnen passen door over te stappen naar een borstelloze moter, begreep ik. Kunnen de standaard tandwielen en assen dit aan? Tevens heeft de accu ook invloed en zou het beter zijn om LiPo accu's te hanteren. Ik heb de stickies gelezen, maar dit geeft mij nog geen compleet beeld.
Voor de wegligging, is dit puur een aanpassing op de veren, of geeft aluminium een stijvere carosserie en dus een betere wegligging?
Veel vragen voor de eerste keer, maar liever 1 vraag teveel dan 1 te weinig.
Bij voorbaat dank
Dit is mijn verhaal.
Mijn lieftallige vriendin vond het een geniaal idee om een rc modelwagen voor mij te kopen. De reden was omdat ik al een poos op dit forum zat te scrollen

Ik heb hem nu een week, bevalt méér dan prima trouwens.
Ik rij hem met een NiMH van 3000mah, verder helemaal standaard.
Nu wil ik hem wat spannender voor het rijden/crossen, maar geen idee hoe.
er wordt van alles aangeboden en heb geen idee wat het inhoudt.
De volgende eigenschappen wil ik aanpassen:
Snelheid (meer dan hard mag)
wegligging (bochten/springwerk)
Accu (duur)
De snelheid zou ik aan kunnen passen door over te stappen naar een borstelloze moter, begreep ik. Kunnen de standaard tandwielen en assen dit aan? Tevens heeft de accu ook invloed en zou het beter zijn om LiPo accu's te hanteren. Ik heb de stickies gelezen, maar dit geeft mij nog geen compleet beeld.
Voor de wegligging, is dit puur een aanpassing op de veren, of geeft aluminium een stijvere carosserie en dus een betere wegligging?
Veel vragen voor de eerste keer, maar liever 1 vraag teveel dan 1 te weinig.
Bij voorbaat dank