traxxas slash 1:10 4wd

• Topicstarter Topicstarter bartjuhh
  • Startdatum Startdatum
Indien je niet persee een sct wilt, dan zal ik je een hpi savage flux of thunder tiger mt4 g3. Dat zijn zeer degelijke autos gemaakt om te kunnen springen. Die autos zijn zeer goed bestuurbaar in de lucht en kunnen harde en hoge jumps goed vangen. Die dingen kan je natuurlijk niet zo hard door een bocht dan een buggy ofzo, maar door de hogere bodem speling en grote brede banden, kunnen ze op veel ruigere terrein gereden worden, zoals zacht zand of zeer hobbelig weg.
Een thunder tiger mt4 g3 kan je trouwens in duitsland nieuw al voor 450 euro kopen. Hoef je ook niet op marktplaats te kijken.

lees eens wat draadjes over de traxxas auto's en HPI auto's hier op het forum ,ga ook eens kijken op de traxxas en HPI website , leer je een hoop van, beetje zelfstudie wordt gewaardeerd ...

suc6

Ik heb genoeg andere draadjes gelezen voordat ik zelf eentje startte, maar als er iedere keer sct en sc em buggy wordt gebruikt is het soms lasting te volgen hoor hahaha als je niet weet wat dat betekent.

indoorvlieger zei:
SC, of beter SCT, staat voor Short Course Truck. De Slash is daar een voorbeeld van, lijkt wat op een pickup, relatief smalle maar hoge banden. Er worden ook races met deze auto's gehouden, meestal worden dan andere merken gekozen, de Slash is niet echt gemaakt voor competitie. Een buggy is een ander type auto, wat lager bij de grond, 4WD of 2WD, en kan door het lagere zwaartepunt iets harder door de bochten. De lagere afstand tot de grond maakt wel weer dat je sneller ergens op vast zal komen te zitten bij erg oneffen terrein. Een monstertruck zal je wel bekend zijn, heeft grotere banden, maar ook weer hoger zwaartepunt, dus kan wat sneller omkiepen op hogere snelheden.

Hartstikke bedankt voor deze tips nu is het allemaal al wat makkelijker te volgen. Heeft sct er trouwens niks mee te maken dat het mar korte afstanden kan rijden of juist wel ?

En verder iedereen bedankt die met tips is gekomen en voor jullie geduld, zodra ik weer thuis ben ga ik alle auto's die jullie aangeraden hebben eventjes rustig bekijken.

[edit] ik denk trouwens dat ik als ik het zo hoor liever een buggy heb dan een sct

SCT heet zo omdat het trucks zijn die op een citcuit rijden, een short course dus. Dat is ook om verwarring te voorkomen met desert trucks, die lijken er verdonderd veel op, alleen hebben die een andere achterophanging en zijn ze bedoeld voor lange afstands races. Bij rc's maakt het miet uit omdat je toch afhankelijk bent van de accu

Als nieuwe rc-noob samen met m'n zoontje, wil ik voor dit model gaan kiezen.

Na wat zoeken en overwegen wil ik voor deze uitvoering gaan.

TRA-6807R-Traxxas Slash 4x4 Ultimate Brushless LCG TQi + Akku Version2014

Ik zie deze uitvoering weinig in de nl shops (Uden,Kaatsheuvel,Eindhoven, Helmond ) staan en als ie er staat een 100,- duurder dan in deze .de shop.

2 vragen aan de experts;
Is dit een betrouwbare webshop?
En zie ik iets over het hoofd of is het een strakke prijs?

Alvast dank voor het antwoord

Slash rijdert in spe
Groet

Misschien dat je dat beter in het Slash 4x4 topic kan vragen, daar kijken meer mensen met een Slash denk ik:

traxxas-slash-4x4-topic-deel2-61

Let wel op dat het geen winkelbespreking word.
Wat ik wel denk, is dat het uw eerste auto word, dat het dan misschien handig is om hem toch in Nederland te kopen ivm garantie.
In principe zouden alle winkels die Traxxas verkopen aan deze versie moeten kunnen komen, alleen heb je kans dat ze hem moeten bestellen.
Anders hebben ze veel geld op de plank staan waar ze niets aan hebben omdat ze het niet verkopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Okey
Ik zal m'n vraag daar stellen.
Nee geen winkelbespreking.
Enkel of het geen alibaba Chinese website is en of ik bij het setje niet bv iets cruciaals over het hoofd zie.

Als nieuwe rc-noob samen met m'n zoontje, wil ik voor dit model gaan kiezen.

Na wat zoeken en overwegen wil ik voor deze uitvoering gaan.

TRA-6807R-Traxxas Slash 4x4 Ultimate Brushless LCG TQi + Akku Version2014

Ik zie deze uitvoering weinig in de nl shops (Uden,Kaatsheuvel,Eindhoven, Helmond ) staan en als ie er staat een 100,- duurder dan in deze .de shop.

2 vragen aan de experts;
Is dit een betrouwbare webshop?
En zie ik iets over het hoofd of is het een strakke prijs?

Alvast dank voor het antwoord

Slash rijdert in spe
Groet
Alle Nederlandse winkels kunnen deze versie leveren, de 6807r is niet bijzonder in dat opzicht.

Je vergelijking met Duitsland en de Nederlandse prijzen is scheef omdat die dozen in Duitsland voor prijzen worden weggezet waarvan Nederlandse winkeliers niet weten hoe ze die zouden moeten bieden, zonder er op toe te leggen.

Alle Nederlandse winkels kunnen deze versie leveren, de 6807r is niet bijzonder in dat opzicht.

Je vergelijking met Duitsland en de Nederlandse prijzen is scheef omdat die dozen in Duitsland voor prijzen worden weggezet waarvan Nederlandse winkeliers niet weten hoe ze die zouden moeten bieden, zonder er op toe te leggen.

Of meer winst willen maken dan de Oosterburen .....(en hiermee hun zelf uit de markt prijzen :cool: )

Of meer winst willen maken dan de Oosterburen .....(en hiermee hun zelf uit de markt prijzen :cool: )

Ik ken de inkoopprijzen, geloof mij nou maar ;) dat is niet zo.

Pas wel op dat er veel winkels zijn die hem goedkoop aanbieden & vervolgens de accu/zender/lader uit de doos halen zodat hij 2 tientjes goedkoper is, maar jij vervolgens flink meer dan 2 tientjes moet bijleggen voor wat er gewoon bijhoort.

Vraag dat dus altijd na.

Pas wel op dat er veel winkels zijn die hem goedkoop aanbieden & vervolgens de accu/zender/lader uit de doos halen zodat hij 2 tientjes goedkoper is, maar jij vervolgens flink meer dan 2 tientjes moet bijleggen voor wat er gewoon bijhoort.

Vraag dat dus altijd na.

Vooral dit valt mij op dat steeds meer en meer winkels dit doen met RTR modellen.
Bijv: €50 afgeprijsd, vervolgens de standaard nimh en lader uit de doos halen, en dan €35 voor de standaard nimh vragen en €15 voor de standaard lader

Vooral dit valt mij op dat steeds meer en meer winkels dit doen met RTR modellen.
Bijv: €50 afgeprijsd, vervolgens de standaard nimh en lader uit de doos halen, en dan €35 voor de standaard nimh vragen en €15 voor de standaard lader

Precies, daarom waarschuw ik je ervoor, want het is erg flauw.
Zo lijkt een winkel erg goedkoop, terwijl dat helemaal niet zo is.

Zo kun je natuurlijk proberen klanten te lokken, maar ik geloof er niet in, uiteindelijk voel je je bekocht.

Ik vind dit niet slecht aangezien de meeste mensen toch lipo willen rijden en dus die nog moeten aanschaffen en een gepaste lader. Liever 50 euro minder betalen en spenderen op hobbyking dan die nimh en standaard lader bij te betalen en nooit te gebruiken.

Zou het kunnen dat de inkoopprijzen hier hoog gehouden worden door de importeur/verdeler, of waar de kits vandaan komen? Omdat ik dit verschijnsel bij veel goederen zie, ook bij dingen waar niet iets uit de doos is gehaald, en je dus minder krijgt, en het een schijn-aanbieding is. Dan kunnen de winkels er weinig aan doen, en gaan de extra inkomsten naar de tussenhandel.

Zou het kunnen dat de inkoopprijzen hier hoog gehouden worden door de importeur/verdeler, of waar de kits vandaan komen? Omdat ik dit verschijnsel bij veel goederen zie, ook bij dingen waar niet iets uit de doos is gehaald, en je dus minder krijgt, en het een schijn-aanbieding is. Dan kunnen de winkels er weinig aan doen, en gaan de extra inkomsten naar de tussenhandel.

Misschien is het een keer handig om hier een draadje over te starten. Dat prijzen hier in Nederland 'anders' liggen dan in een regionen heeft met name te maken met BTW en wat overige bijkomende zaken voor de ondernemers. Dus, in veel gevallen kan, en de ondernemer, als wel de importeur / verdeler er niet heel veel aan veranderen.

Maar, nogmaals, misschien is het een keer goed om dit door een meer ervaren persoon, en geheel onafhankelijk persoon, te laten beschrijven. :)

Apart draadje zou misschien wel goed zijn. BTW maakt het verschil niet, zelfs toen de BTW hier lager was dan in Duitsland, was het hier al flink duurder. En het is maar 2%, de verschillen zijn een stuk hoger. Dat er bijkomende heffingen of kosten als gevolg van regels voor importeurs zijn, zou best kunnen. Maar ik weet wel dat er bij bepaalde andere producten het ook gewoon prijsbeleid is, soort van adviesprijs, misschien vanuit de fabrikant bepaald. Je ziet dat bij bijvoorbeeld de webshop van Lego. Je bestelt direct vanuit hun magazijn, wat ergens in het buitenland zit. Verzendkosten komen er dan nog bij, maar dan nog is er soms tot 20% prijsverschil in de artikelprijs, tussen als je je landinstelling op NL zet, of een ander land. Misschien niet van toepassing op modelbouw, maar toch opmerkelijk. Het antwoord van de fabrikant in dit geval is dat ze hun prijsbeleid aanpassen aan de individuele markten van de EU, vrij vertaald, "we kijken wat we kunnen vragen, wat de mensen nog bereid zijn te betalen".

Maar dit heeft natuurlijk verder weinig mee met de Slash te maken. ;-)

Back