traxxas slash 2 wd maakt raar geluid

• Topicstarter Topicstarter michiel167
  • Startdatum Startdatum
M

michiel167

Guest
hallo

ik heb hier een traxxas slash 2 wd staan alleen hij maakt raar geluid als je wil gaan rijden.
het is een ratelent en knarsend geluid
wat kan dit zijn.

hopen dat jullie dit mij kunnen vertellen

mvg michiel van dijk

steentje in het tandwiel. (tussen de tandwielen.)
zwarte kap die aan de achter katn zit even lost draaien (2 schroefjes) en kijken waar dat steentje zit. durf eigenlijk wel te wedden dat dat hem is. :)

oke dank je wel zal nu even kijken en als het niet zo is wat zal het dan kunnen zijn

hallo hij doet het nog dat was het niet wat kan het dan wel zijn

als je het grote zwarte tandwiel tegen houdt, en dan 1 wiel draait. hoor je het dan nog? dan zul je het nemalijk in de aadrijfassen moeten zoeken (zal er wel ergens iets tussen zitten.)
hoor je het dan niet, zit het of in de versnellingsbak, of er zit nog steeds een zandkorrel ergens in dat tandwiel vast.
je zult toch even moeten zoeken waar het geluid dan vandaan komt namelijk. zoveel draaiende delen zitten er niet op.

ten eerste , post het volgende keer ff in het slash 2wd topic ;)

ten tweede , je moet elk tandje (space tussen de tandjes eigenlijk) zorgvuldig langs gaan met een schroevendraaier en alles wegvroeten wat er in zit , ook zand.
en kijk ook je pinion na.

Ratelend geluid uit de gearbox betekend bij mij dat de lagers over de huizen zijn.
ff vervangen en alles loopt weer zoals het hoort. :)

Ik had dit l.aatst ook met 2 bandits en toenbleek dat de motor iets gezakt was waardoor de twee tandwielen niet goed in mekaar grepen. Motor even goed zetten zodat de tandwielen weer goed in mekaar zitten. De tandwielen achter dat zwarte kapje. Dit heeft bij mij geholpen.

Ik had dit ook bij mijn slash, bij mij was het probleem dat de pinion te dicht op de spur zat, ik had toen gewoon het zwarte kapje eraf gehaald en met een stukje papier ertussen de tandwielen weer tegen elkaar gedrukt. Toen was bij mij het probleem weg. Succes!
joris

Back