Traxxas slash 4x4 schokdempers

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Luna collet, 8 jul 2020.

  1. Luna collet

    Luna collet

    Lid geworden:
    8 jul 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Hoorn
    Hoi!
    Ik heb een paar dagen geleden een Traxxas slash 4x4 gekocht, en ik vind het heel erg leuk om ermee te rijden, nu heb ik bij de aankoop ook een hele set met ringetje meegekregen waarmee ik de vering wat hoger kan zetten, ze staan nu nog op de standaard instellingen maar mijn vraag was dus of iemand wellicht weet of het verstandig is om deze vering wat hoger te zetten zodat als je springt de auto niet meteen de grond raakt, of is dit juist niet handig?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Probeer het, ze zijn daarvoor.

    Hou er wel rekening mee dat als de auto wat hoger staat hij minder stabiel kan zijn met het rijden.
     
  3. Luna collet

    Luna collet

    Lid geworden:
    8 jul 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Hoorn
    Oké dankuwel, wat zou uzelf aanraden?
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als het puur om het jumpen gaat zou ik een dikkere olie in de demper gebruiken.

    Maar blind iets doen lijkt mij geen goed plan, je hebt de spacers dus probeer het. Dat is het leuke van autotechniek, er zijn vaak meerdere wegen om tot hetzelfde te komen, je moet alleen de wil hebben om alle te proberen.
     
  5. Luna collet

    Luna collet

    Lid geworden:
    8 jul 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Hoorn
    Oké ga ik doen, dankuwel! Ik gebruik momenteel de normale Traxxas olie, bedankt voor het helpen!
     
  6. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    De Traxxas Big Bore dempers zijn veel beter en je auto zal beter liggen en ook super jumpen. Dit zijn de optie dempers.
     
  7. Luna collet

    Luna collet

    Lid geworden:
    8 jul 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Hoorn
    Oké ik ga ze even bekijken! Dankuwel!
     
  8. Stijn H

    Stijn H

    Lid geworden:
    17 nov 2017
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Kortrijk
    Voor je begint met upgrades van de dempers, tracht de dempers die er op zitten te tweaken met de preloads, olie en de positie van de dempers.
    Als je toch zou upgraden, doe wat opzoekwerk (en koop Traxxas GTR's :))
     
  9. Luna collet

    Luna collet

    Lid geworden:
    8 jul 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Hoorn
    Hoe bedoeld u met “tracht de dempers”?
     
  10. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Probeer eerst af te stellen met de bestaande dempers, en kijk wat het resultaat geeft, probeer desnoods 10 verschillende afstellingen, misschien leer je er nog wat uit.
     
  11. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    De originele zijn gewoonweg erg slecht, ik heb een ook veel geprobeerd met olie veren en vooral de stand van de dempers.
    De Big Bore maakten het eindelijk een goed sturend en perfecte auto voor skateparken ed
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Maar we praten hier over iemand met amper ervaring met de auto en zelfs een onzekerheid of die wel goed dempt bij het neerkomen. Naar mijn idee moet TS gewoon eerst lekker rijden en jumpen met die auto met en zonder de spacers voordat die het nodig vindt om verder te investeren.

    TS moet eerst leren om op 4 wielen terecht te komen en mogelijk zal hij ook wel een demper slopen. En het is niet erg dat het chassis de grond kaakt bij het neerkomen, als het gewoon op gras of zand is zal er zeker geen schade aan het chassis komen.
     
    Tamaniac vindt dit leuk.
  13. Stijn H

    Stijn H

    Lid geworden:
    17 nov 2017
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Kortrijk
    Rijden in een skatepark is aantrekkelijk, maar zeer vaak de snelste weg om onderdelen te breken.
    Telkens vroegtijdig moeten stoppen omdat er weer iets stuk is, opnieuw onderdelen moeten kopen/bestellen.
    Voor iemand die pas begint kan dit voldoende zijn om teleurgesteld de hobby te verlaten.

    Ik volg Roelof, eerst de wagen goed leren kennen, bij voorkeur op een zachte ondergrond, een open pleintje/parking zonder veel hindernissen.
     
  14. Luna collet

    Luna collet

    Lid geworden:
    8 jul 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Hoorn
    Hi, bedankt voor jullie reacties allemaal!

    Ik ben inderdaad nog niet erg bekend met deze traxxas slash omdat ik deze nog maar een weekje heb, wel al veel plezier aan. Wel heb ik In het verleden al veel gereden met goedkopere modellen zoals een sand buggy van absima, ik miste de snelheid en het kwaliteit erg. Ik heb wel al redelijke ervaring met springen. Ben gister naar het skatepark geweest om wat te oefenen en heb m’n eerste Street race gewonnen wel kwam ik bij 1 sprong verkeerd verkeerd terecht, hierbij is de demper rechts achter los gekomen (olie eruit) er werd mij verteld om dan aluminium dopjes hiervoor te kopen, zou dit kunnen helpen?
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Aluminium is altijd wel sterker en breekt dan ook minder snel wat betekend dat bij een soortgelijke klap een volgend onderdeel zal breken.

    Je moet bij het springen rekening houden dat je schade zal maken, breek je dan liever een goedkope en makkelijk te vervangen onderdeel of wil je dat onderdeel heel houden om vervolgens een duurder en minder makkelijk te vervengen onderdeel schade laat oplopen?
     
  16. Luna collet

    Luna collet

    Lid geworden:
    8 jul 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Hoorn
    Ik snap wat u bedoeld, tot nu toe is alleen het dopje van de demper los gekomen, heb er nieuwe olie in gedaan en weer vast gemaakt en hij werkt weer, in de winkel werd gezegd dat ik het beste aluminium dopjes kan kopen zodat deze minder makkelijk los komen, maar ik begrijp dus van u dat dit niet zo slim is
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik was even aan het zoeken hoe het zit en liep tegen dit filmpje:



    Blijkbaar wel een goede oplossing maar je begrijpt dat als het weer gebeurd met de aluminium caps de shock tower of de shock body kapot zal gaan. Op zich zijn dat de kosten en de moeite om te vervangen ook niet.....
     
  18. Stijn H

    Stijn H

    Lid geworden:
    17 nov 2017
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Kortrijk
    Die alu shock caps worden beschouwd als een must have voor de "ultra shocks" van Traxxas .
    De plastic shock caps zijn befaamd omdat ze vrij snel kunnen loskomen.

    Ik heb nog geen klachten gehoord/gelezen over het beschadigen van de shock tower of shock body door het gebruik van de alu shock caps, maar het kan voorkomen.
     
  19. Luna collet

    Luna collet

    Lid geworden:
    8 jul 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Hoorn
    hoi!
    Ik ben nog niet heel ervaren met de proffesionelere auto’s maar ik heb laatst een slash 4x4 brussles gekocht van traxxas, ik heb er veel plezier van maar heb het probeer dat 1 van mijn dempers niet goed werkt en van het kleinste sprongetje al los vliegt (van 30 cm hoogte een beetje schuin laten vallen is hier ook al genoeg voor) hiervoor zou ik dus graag nieuwe dempers willen kopen die van alluminium zijn rond de 50 euro, zijn er wellicht mensen die er verstand van hebben en die mij hiermee ene handje kunnen hellen?
     

Deel Deze Pagina