Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Bij mijn vrienden slaat de gekte ook aan. er rijden hier inmiddels al 3x 4x4 ultimate, 1x 2wd vxl, een stampede, en een ander merk benzine auto rond... :cool:

Afgelopen zondag alle wagens meegenomen naar de Waal en flink gebashed in de uiterwaarden :D

Alleen de voltage cutoff vind ik wat flauwtjes werken, onze 3s lipo's hadden nog maar 1 a 2% toen de cutoff activeerde. Is dat niet wat laat?

Voor de rest, vette fun! een paar flinke klappen gemaakt. een maatje van me had zijn aandrijfas gebroken, maar die heeft toch zijn eigen RC shop, dus lekker makkelijk aan onderdelen komen ;)

Heel basic uitgelegd:

Die heeft invloed op je acceleratie (dunne olie = doorspinnende voorwielen) en hiermee kun je de balans onderstuur (dunne olie)/overstuur(dikke olie) afstellen. Voor circuitgebruik dus een handig item.

Ik knal anders lekker met middendiff :-) Ook dan vind ik het fijn om veel meer controle te houden en hem beter de bochten door te kunnen duwen.

Hij is niet zo duur, ik zou zeggen, probeer het gewoon eens. Verschil is best groot. Het enigste wat je wel kwijt bent is wegtrekken op de achterwielen.. Dat gaat dus echt niet meer met middendiff.. Iets was ik dus fijn vind, want dan heb je ook tijdens acceleren nog controle. Niet dat optrekken op de achterwielen erg makkelijk gaat met de Slash.

Wat opvalt bij het slash 4x4 diff is dat je echt heeeeel dikke olie moet gebruiken om ook maar iets van een "blokkerende" werking te krijgen. Om gewoon lekker te knallen/bashen/crashen zou ik gewoon je slipper blijven gebruiken. Kun je mooie drifts maken en je hebt weer een onderdeel minder wat kan falen :)

verschillende meningen dus.... ga eerst maar eens "standaard"rijden en de auto wat beter leren kennen, ik heb hem pas een week....overgestapt van de stampede 2wd.ben nog wat aan het testen met de tandwielen. spur is op dit moment 54t en motor tandwiel 13, en heb nog een 15 en een 18 t .maxxtrax lipo 2s 4000.
heb wel al een Bearing Adapter 6160-T6 Aluminium besteld, om de zooi een beetje buiten te houden en de Shock caps - Aluminum , omdat de kunststoffen bij de stamp. er nog wel eens aflagen na een wilde rit :)en een koelertje voor de motor, omdat deze toch wel warmer wordt als dat ik zou willen.

Bearing adapter, zeker goed idee.. lager blijft langer heel omdat ie wat extra koeling krijgt. Stap verder is een alu mount te plaatsen, of zelfs de versies met beter/groter lager. Maar al deze zaken helpen niks tegen het buiten houden van zooi.

Alu caps kan natuurlijk.. Maar ik zou snel doorsparen naar de big bore shoks.

Met wat aanpassingen kun je een onverwoestbaar lager in je motormount plaatsen die nooit meer kapot loopt. En dat kost je vrijwel niks (1 lager)
Ik had het lagergat in de originele plastic motormount 1 mm groter gemaakt, de bearingadapter verwijderd van de slipperclutch-as en daardoor de mogelijkheid om een 5x16x5 mm lager industrieel lager te plaatsen. Met wat ringetjes lijn je het spulletje dan goed uit en het gaat echt niet meer kapot kan ik je vertellen.

Met wat aanpassingen kun je een onverwoestbaar lager in je motormount plaatsen die nooit meer kapot loopt. En dat kost je vrijwel niks (1 lager)
Ik had het lagergat in de originele plastic motormount 1 mm groter gemaakt, de bearingadapter verwijderd van de slipperclutch-as en daardoor de mogelijkheid om een 5x16x5 mm lager industrieel lager te plaatsen. Met wat ringetjes lijn je het spulletje dan goed uit en het gaat echt niet meer kapot kan ik je vertellen.
heb je gegevens van dat lager voor me, ga ik daar eens naar op zoek, klinkt goed nl.

Elk bewegend onderdeel heb onderhoud nodig ;). Neem een lager van een brushless motor, dit zijn ook speciale lagers en die hebben gewoon onderhoud nodig.

Ik heb dat lager bij wijze van test 1 jaar lang niet schoon gemaakt of gesmeerd. Het liep nog steeds soepel. Daarna heb ik het spul aan een collega clubrijder gegeven die zijn originele lager al meerdere keren kapot had gereden. Hij rijdt nu inmiddels een jaar en pleegt vrij weinig onderhoud aan zijn slash. Info van het lager...geen idee, had mijn pa meegenomen van zijn werk. 5x16x5 mm moet je hebben met rubber seals.

Back