Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 28 okt 2011.

  1. tuccie

    tuccie

    Lid geworden:
    22 jul 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Almere
    chips dus!!!!
    thx en we gaan wel kijken dan.
    nog 1 vraag:
    Kan het ook zo zijn dat we daarom al problemen hadden met de aandrijving/blokkade?
    Nu pas doet hij het echt niet meer, nu wij hem net pas vrij/gedemonteerd, geprobeerd hebben.
     
  2. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Is moeilijk te zeggen, het kan een lager zijn wat zwaar loopt en zo de motor extra belast , kan een te hoog voltage zijn met een langdurige belasting ect .

    Het beste is om alle draaiende delen te controleren en te waar nodig vervangen cq smeren , of olieën, voordat de nieuwe motor /rotor wordt gemonteerd .
    Er zijn ook diverse manieren om de lagers te smeren of olieën, er bestaan speciale middelen voor lagers .
    Dwz de lagers en aandrijfassen, lagers ook op speling controleren.
    Ik geef alleen een mogelijke oplossing voor een te snelle opwarming van de motor ...
    Daarbij is regelmatig onderhoud aan de auto wel aan te bevelen , bv na het rijden schoonmaken en draaiende delen controleren en waar nodig weer te smeren of olieën, nu wil dat niet zeggen dat je dat niet hebt gedaan, een motor kan natuurlijk ook " gewoon" defekt raken .

    Suc6

    Goede tips is bv de auto schoon te maken met babydoekjes, die reinigen en laten een dun laagje olie achter achter, of eerst met een kwast de auto schoonmaken en daarna te voorzien van bv een laagje siliconenspray van bv de action .
    Er zullen ongetwijfeld nog andere manieren zijn om de auto te onderhouden .

    Bij twijfel staat de koffie/fris klaar :wink:
     
  3. tuccie

    tuccie

    Lid geworden:
    22 jul 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Almere
    Bedankt voor de tips.
    We houden de koffie en fris in gedachte;).
    En we gaan morgen eens kijken bij muco amsterdam, wat/of er iets mankeert aan het motortje.
    Fijne avond.
     
  4. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    en ? wazzup?
     
  5. tuccie

    tuccie

    Lid geworden:
    22 jul 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Almere
    Nou we hebben zaterdag een nieuwe motor aangeschaft. De motor beek inderdaad kapot.
    Alles weer in elkaar gezet bleek er toch nog iets niet goed.
    Ondanks dat met de hand de twee tandwielen goed in elkaar liepen, bleek in de vooruitgang er toch iets niet helemaal in orde en nog erger achteruit deed hij niets behalve een "vast"loper. Als of hij teveel tegendruk kreeg.
    Zondag nog een paar keer in en uit elkaar, mogelijk dat de aandrijving (dif-spur) minimaal krom/scheef is.
    Maar ik ben het toch even zat. Heb hem vandaag in Amsterdam achter gelaten om na te laten kijken.

    Ik was van plan om een mini van HPI, voor een klein prijsje, aan te schaffen maar als ik net zo veel problemen ermee heb als dat mijn zoon ermee heeft dan weet ik het zo net nog niet......:mad:

    Eerst maar eens zie wat het nu weer is en kosten mag?????
    Hij zou er van de week naar kijken.


    Iemand nog een electro over voor weinig??

    Ik hou je/jullie op de hoogte..
     
  6. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Kom op he:D hij is 3 jaar oud zei je zelf.
    Toch normaal dat er dan wel eens wat aan kan komen denk ik dan.
    En zo'n traxxas is toch wel fijn om aan te sleutelen vind ik persoonlijk.
    Spijtig dat je er nu zo anders over denkt maar goed, het is ten slotte wel een hobby waar je niet alleen maar rijd maar dus ook onderhoud moet aan doen.Doe je dat niet dan gaan er ooit wel eens dingen stuk en dan waarschijnlijk meer dan 1 tegelijk.Beetje zelfde als een 1/1 auto.Een rc waar niets aan komt bestaat spijtig genoeg niet,al is traxxas soms al dicht in de buurt.
     
  7. Murzeltje

    Murzeltje

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    9
    Helemaal mee eens :) Ik keek er tegenop om de boel af en toe uit elkaar te halen (2 linkerhanden :rolleyes: ) maar ben er toch maar eens voor gaan zitten.. Het is allemaal niet zo moeilijk bij Traxxas, en met youtube er naast op de iPad, en de Traxxas website voor de handleidingen...Dan is er weinig waar je niet uit weet te komen denk ik :) Ik ga binnenkort de diffs eens voorzien van nieuwe olie, daar moet volgens mij serieus alles uit elkaar....
     
  8. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Goed om zoiets te horen,in het begin lijkt het allemaal moeilijker dan het eigenlijk is maar je leert heel snel door gewoon te doen en inderdaad,youtube is een zeer goede oplossing en dan de handleiding erbij nemen,dat kan in principe niet snel meer fout gaan,zolang je maar goed oplet en kijkt.
    Dat is ook het goede aan zulke bekende merken,1000'en how to video's,topics met foto's en reviews op het net te vinden.Kom je er dan nog niet uit,dan kan je het hier altijd nog vragen en er zijn genoeg mensen die je graag hulp en uitleg bieden.
    Natuurlijk is zelfonderzoek het eerste wat je doet maar uiteindelijk dient daar ook het forum voor.Die 2 linkerhanden zullen sneller veranderen naar rechterhanden dan je denkt.Je moet gewoon een beetje inzicht krijgen en willen begrijpen en leren hoe alles werkt.Iedereen hier is ooit begonnen met 0,0 kennis,velen geven het op,en de doorbijters geven na amper een jaar in de hobby zelf al zeer goeie tips en tricks voor de nieuwkomers.Je mag vooral niet bang zijn,begin er gewoon aan en kijk waar je uitkomt.Er is toch niets zo leuk om hem daarna weer terug te geven aan die kleine,waarna jij hem weer terug krijgt om hem te herstellen :p geeft echt voldoening :D Doe dit misschien ook samen,deed ik ook met mijn vader,super tijden en je leert iets nuttigs op een leuke manier!
     
  9. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Exact, het zit allemaal best logisch in elkaar, en heel het internet staat vol met traxxas info.
    2 tips:
    Probeer de exploded views uit te printen bij voorkeur op A3.
    Wanneer je een onderdeel los hebt van bv het chassis, draai alle schroefjes die je daarvoor eruit hebt moeten halen terug in de plaats waar ze zaten. Zo raak je nooit je schroefjes kwijt en weet je nog precies waar ze horen.

    Ik heb mijn E-revo inderdaad ook samen met mijn vader. Hij heeft absoluut geen linkerhanden wat betreft het klussen maar met RC ben ik degene die alles mag oplossen, kan hij het weer stuk rijden :p. Momenteel wacht ik op een MM2, nadat hij in de sloot is gereden met een niet waterdichte MMM
     
  10. MASSEFRANK1999

    MASSEFRANK1999

    Lid geworden:
    24 mei 2011
    Berichten:
    327
    Locatie:
    roswinkel drenthe
    Ja toen ik mijn eerste auto had slash 2wd keek ik naar "raare" onderdelen op een website
    En kijken waar dat onderdeel hoorde en voor diende zo kom je ook overal achter
     
  11. Flying_Dutchmen

    Flying_Dutchmen

    Lid geworden:
    26 dec 2012
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Westervoort
    Goedendag,ik heb een vraag met betrekking tot de slash
    dat ik hem wil das staat buiten kijf maar ik twijfel gigantisch tussen de 2wd en 4x4
    ik zoek me suf op google over de voors en tegens maar tis bijna allemaal in het engels
    wat zijn nu de voor en tegens van deze beide schitterende voertuigen
    ik zal voornamelijk in het park op gras en gravel en asfalt gaan rijden
    ik zal deze vraag ook stellen in het andere slashtopic om zo de ervaringen en meningen bij elkaar te leggen
    alvast bedankt
     
  12. Murzeltje

    Murzeltje

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    9
    Lastige vraag :) ik heb zelf een 4x4 en dat rijd heerlijk, maar de 2wd van m'n vriendin is ook erg leuk om mee te rijden (wel lastiger vind ik zelf). Verder is de 4x4 er in low center gravity uitvoering en de 2wd volgens mij niet. De lcg versie valt minder snel om in de bocht...
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik zat net eens te kijken naar een video van zo'n LCG Slash, waarbij de rijder er erg enthousiast over is, hoe de auto rijdt in vergelijking met een gewone Slash. Maar als ik kijk hoe de auto in de 2e helft van het filmpje over het terrein stuitert, en soms meer op zijn rug ligt dan met de wielen op de grond, wil ik niet weten hoe een standaard Slash het op zo'n ondergrond zou doen.



    Is dit de normale handling van een LCG Slash, of is deze auto slecht afgesteld, en/of de berijder ietwat lomp bezig?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    ik denk dat hij nog wel wat mag afstellen aan de auto......
    een Slash met of zonder LCG rijd veel beter dan dit
    zo'n LCG (Low Center of Gravaty) Chasis is eigenlijk special voor de circuit-rijders want het lig een stuk lager dan de normale Slash waardoor hij minder zou omvallen in bochten
     
  15. MASSEFRANK1999

    MASSEFRANK1999

    Lid geworden:
    24 mei 2011
    Berichten:
    327
    Locatie:
    roswinkel drenthe
    Maar met de lcg chassis is het rommel bij de centerlager de 10x15x4 een beetje tot niks en dat is ook een voordeel vind ik zelf
     
  16. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    In principe is een 4x4 makkelijker te rijden,vooral in bochten,ook controleren in de lucht om mooi terug te landen na een jump lukt voor mij beter.
    Ik heb echter altijd 4x4 gereden,ik wou eens wat anders dus ben voor een 2wd rustler gegaan.Is even aanpassen voor het rijgedrag maar rijd ook wel zeer leuk.
    Bij teveel gas geven kan hij zomaar plots achterstevoren staan wat je bij 4x4 bijna niet of toch veel minder hebt.
    2wd is dan weer makkelijker om aan te sleutelen,minder onderhoud,...Dit gewoon omdat je minder draaiende delen hebt.
     
  17. Flying_Dutchmen

    Flying_Dutchmen

    Lid geworden:
    26 dec 2012
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Westervoort
    Ok dank jullie voor de antwoorden
    ja ik zit ook met de funfactor als het ware,bij 2wd kan je makkelijker driften denk ik en als je dat onder de knie hebt kun je op gravel of nat asfalt best gave drifts maken
    ik moet het nog ff laten bezinken maar dat er een slash komt is zeker
     
  18. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Bij 2wd is het makkelijk driften ja,maar wil je dit...Op een parcours is het wel leuker natuurlijk als de auto een beetje baan houdt.Wil je inderdaad wat schuiven op nat asfalt dan kan dat perfect maar ga je serieus bandjes vreten.
    Driften doe je daarom dus met een onroad chassis en driftbanden ;)
    Exact de reden waarom ik meer dan 1 auto heb.
     
  19. Dudderie

    Dudderie Guest

    Onroad drifters zijn overigens bij voorkeur 4wd tourincar modellen.
    De wetenschap erachter kan ik wel uitleggen maar ik wil niemand in slaap vervelen ;)
     
  20. mct

    mct

    Lid geworden:
    11 aug 2013
    Berichten:
    29
    beste slash rijders.

    ik heb een vraagje, ik wil de hobby weer oppakken.
    ik heb voorheen een savage nitro gereden maar die heb ik 3 jaar geleden verkocht omdat ik het zat was elke keer weer af te stellen als ik wilde rijden.

    nu heb ik hier gekeken en ik kwam op de e-revo uit maar daar schijnt veel mee aan de hand te zijn ivm de diffs die de kracht niet aan kunnen van de brushless motor.

    nu is er mij in een winkel aan geraden om een slash te kopen ze raden mij aan om dan de 2wd te kopen omdat het center diff snel stuk gaat.

    nu wil ik zelf eigenlijk wel de 4wd brushless, maar daar heb je ook weer allerlei opties in en ik weet het niet meer.
    heb de standaart de vxl maar ook de ultimate gezien.
    ik heb wel wat ervaring met rc en ik ga gewoon lekker scheuren op veldjes strand asfalt beetje overal en soms is een sprongetje wagen.

    maar wat is de beste deal, ik heb zelf helemaal niks meer in huis voor de rc dus moet echt helemaal opnieuw beginnen.

    sorry voor de vraag en ik heb ook al gezocht in het forum in de slash delen maar dat is zoveel lees voer daar kom ik niet zo makkelijk door heen.(disl...lisd... uhe ik kan niet zo goed lezen en schrijven)

    greetz eric
     

Deel Deze Pagina