Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Hoi,
Gisteren lekker gereden met mijn slash tot op het moment dat er een vervelend geratel te horen was........:(
De auto meteen aan de kant en na een korte inspectie blijkt dat het lager van de velineon motor kapot gelopen is. Nu krijg ik de buitenste lagerschaal van het lager er niet uit (aan de pinion zijde).
Heeft er iemand idee hoe ik dit lagerschaal er uit te krijgen:confused:

die kan er niet uit , de lagerschaal, want het lager aan de uitgaande as van de velineon zit in het huis gedrukt , door bv een kleine dop schroevendraaier erop te houden en dan voorzichtig met een hamer tikken . Wel eerst de rotor eruit halen;)

die kan er niet uit , de lagerschaal, want het lager aan de uitgaande as van de velineon zit in het huis gedrukt , door bv een kleine dop schroevendraaier erop te houden en dan voorzichtig met een hamer tikken . Wel eerst de rotor eruit halen;)

Ik heb hem er toch uit gekregen:D
Ik heb een lange M10 bout genomen en deze afgedraaid naar 9mm, vijlen kan ook maar duurt wat langer. Vervolgens heb ik de bout met redelijk wat geweld:hammer: in de lager vast geslagen. daarna via de andere zijde de bout met lager zachtjes uit de behuizing van mijn motor getikt. Gelukkig is er aan de binnezijde geen beschadiging te zien.:banana:

Dit alles gedaan onder het motto : weggooien kan altijd nog.

mooi , maar dan is het niet de kant van de uitgaande as waar de pinion op komt, de andere kant kan er wel uit en zit met 4 inbusboutjes vast , anders is het een ander type velineon motor die ik voor ogen heb:confused:;)

Ja het is zo ver als ik weet de "standaard" Velineon motor van traxxas. Het is het lager in de "blauwe Behuizing

Laatst bewerkt:
Wat is er mogelijk om je motor beter te koelen???

Hoi allemaal, ben sinds kort in het bezit van een 3s lipo, de auto gaat als de brandweer (en harder) maar na ongeveer 10 a 15 minuten is het feest voorbij. De motor wordt te warm en hij stopt er dan mee (alles origineel VXL3s en 3500 KV motor).
Ik heb er al een koeler met ventilator op maar dit schijnt niet voldoende te zijn.
Zijn er koelers met een extra grote koel capaciteit te verkrijgen, zoals vroeger op de brommers zo'n grote waaier pet bijvoorbeeld??
Het zou toch wel leuk zijn als je wat langer achter elkaar van zo'n monster auto kan genieten.
Mvg Frans

Dan denk ik dat je voor een andere setup moet gaan (motor/regelaar)

Mijn slash is met een 13 p op 3cel veel sneller dan met een 21t op 2cel.

Ik heb er al een koeler met ventilator op maar dit schijnt niet voldoende te zijn.
Zijn er koelers met een extra grote koel capaciteit te verkrijgen, zoals vroeger op de brommers zo'n grote waaier pet bijvoorbeeld??

let wel op Frans, zo'n motortje wordt ook aan de binnenkant warm, wanneer je hem extreem koelt aan de buitenkant kan het nog steeds fout gaan omdat hij van binnen te warm wordt.

Maw je kan niet blijven koelen.

Een andere setup is dan de oplossing

Dan krijg je wel weer te maken met nieuwe problemen natuurlijk.
Bv de aandrijf assjes die veel harder gaan slijten.:(
Door de bruute 3s kracht.:D

Maar dan kan ik net zo goed 2s blijven rijden, en ik wil graag sneller en meer acceleratie vermogen

Waarom denken sommige mensen dat als je op 3S gaat rijden en je een tand of 2-3 lager gaat op de pinion dat je ineens weer op 2S snelheid rijd? Zelfs met 4 tanden op de pinion verschil ben je nog altijd sneller op 3S en met meer koppel.

Waarom denken sommige mensen dat als je op 3S gaat rijden en je een tand of 2-3 lager gaat op de pinion dat je ineens weer op 2S snelheid rijd? Zelfs met 4 tanden op de pinion verschil ben je nog altijd sneller op 3S en met meer koppel.

En een stuk ook ;)

(sorry voor dubbelpost er gaat wat mis)

M'n broertje rijd met de Mamba Monster in de Slash. Zelfs op 3S is dit eigenlijk al overkill al blijft het leuk ;). Tot op heden nog geen extra gesneuvelde onderdelen.
Rij zelf met de MMP SCT en de 1415 en dat vind ik een ideale set voor de Slash.

Back