Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Ik vind dat mn slash te laag tegen de grond hangt en te weinig grip, te snel overhelt. Dan zou ik eigelijk spacers moeten plaats en de satbilistiestang op het "zachtst" moeten zetten. Of gewoon andere vering plaatsen en de stabilistaiestang op het zachtst zetten.
als de auto te laag staat, dan idd de spacers toepassen.
Als je auto weinig grip heeft zou ik eerst kijken naar andere dingen.

te weinig grip, op welke ondergrond, welke banden, te weinig grip voor? of te weinig grip achter ?is het bij het insturen van een bocht? uitkomen van een bocht?

welke olie dikte heb je in de slash ? je dempers wel te verstaan ?

Ik had nog andere veringen liggen die iets harder zijn. Die heb ik er nu opgezet en de slash staat hoger op zijn poten. Gaat de slash nu dan sneller een bodyroll maken of niet (ik heb niets veranderd aan de stabilisatiestang veranderd voor alle duidelijkheid).

Bedankt voor de uitleg.

Door de straffere veren zou hij 'rechter' in de bocht moeten liggen en dus minder bodyroll. Maar dat hangt van meer factoren af uiteraard.

Heb op mijn asso SC10 4X4 ook straffere veren moeten steken om nagenoeg geen bodyroll meer te hebben.
SC reed zeer strak op astro :).

Wicked Pipi. Merk je veel verschil met het SSC chassis? Ik heb zelf inmiddels mijn zwaaroverprijsde Slash 4x4 verkocht overigens.

Ik heb er nog niet mee kunnen rijden maar het zwaartepunt ligt echt ongelooflijk veel lager. Ook is de auto veel stijver geworden. Ik verwacht er erg veel van. Zwaar overprijst is die van mij ook ja. Ik wilde em eerst ook wegdoen maar wilde dan toch weer een SC kopen dus dacht ik: dan maar all the way. Ik heb me trouwens nog wel verwonderd hoe weinig alles gesleten was. Im rij er toch stevig mee door Onroad Offroad en op het strand en het enige wat ik vervangen heb is 6 lagertjes.

Was trouwens nog wat vergeten in de lijst.

Rcshox 2-stage shock pistons
Diffolie diktes 30/120/10

Laatst bewerkt door een moderator:
11054772.png

ligt er een beetje aan welk spur je hebt, Het fragment hierboven komt uit de usermanual van een 4x4.
Hoe lager het cijfer in de kaart, hoe sneller de topspeed en hoe lager de acceleratie.

over het algemeen geld, grotere pinion -> hogere topspeed, lagere acceleratie.

Laatst bewerkt:
11054772.png

ligt er een beetje aan welk spur je hebt, Het fragment hierboven komt uit de usermanual van een 4x4.
Hoe hoger het cijfer in de kaart, hoe sneller de topspeed en hoe lager de acceleratie.

Bedankt

11054772.png

Hoe hoger het cijfer in de kaart, hoe sneller de topspeed en hoe lager de acceleratie.

Volgens mij is het juist anderson, de stock vertanding is 11,82, en dat is vooral acceleratie.

Met de optional Pinion ( 18 ) zit je op 8,54, en dat is meer topsnelheid.

Dus andersom, hoe lager de gear ratio, hoe meer snelheid en minder acceleratie.

Hoe hoger de gear ratio, des te meer acceleratie en des te minder topsnelheid.

Groeten,

Mike

Mike lees eens goed.
Hessel schrijft letterlijk: hoe groter het motortandwiel hoe hoger de topsnelheid hoe lager de acceleratie.
En dat klopt dus gewoon.

De eerste uitspraak van Hessel klopt alleen helemaal niet. haha
Hoe hoger het getal in de tabel hoe sneller de acceleratie en hoe lager de topsnelheid moet het zijn

Bij jconcepts hebben ze een overtray voor de slash 4x4. Is deze niet veel te gesloten zodat de motor en esc sneller oververhit geraakt of zit ik er nu naast?
AAAAAElFTkSuQmCC

scheelt inderdaad wel wat maar ik zou toch een outerwearhoes aanraden... veel meer koeling en ook veel minder vuil en stof erin!

Heb net iets beter gevonden. Gewoon haarnetjes in plaats van een outerwearhoes. Heb enkel wat schrik of het vuur gaat vatten als hij tegen de motor komt en deze te warm is.

Hallo Meschn is het een beetje een domme vraag. maar weeten jullie hoegroot een band mag zijn op je slash. Ik wil namelijk wensen Niewe setje gaan kopen alleen ik weet niet hoe groot ze moeten zijn. Hebben jullie ook nog tips voor mooie beetje goedkopen banden.

Hallo mannen,

Ik ben van plan een catle creation setje te gaan halen maar omdat ik komende tijd nog op nimh blijf rijden (zeker nog een half jaar tot een jaar) is de vraag:
Kan ik de castle creations 1/10 sidewinder sc system 3800 kv (dit is de link met specs) op een 7 of 8 cell nimh gebruiken?

Want 2s=7.4V, 7 cell nihm=8.4V en 8 cell=9.6V
Er staat op de site max 2s en lipo's zijn om makkelijk te zeggen krachtiger.
Ik ben het spoor bijster:confused:

Jullie mogen ook gelijk zeggen hoe ik er de volgende keer zelf achter kan komen.
Ik rijd de slash met 2.8' wielen.

Ja hoor, dat is normaal gezien mogelijk. Maar weet er iemand of het goed is voor de slash om ermee in de sneeuw te rijden of raad je dit eerder af.
Alvast bedankt

Hallo mannen,

Ik ben van plan een catle creation setje te gaan halen maar omdat ik komende tijd nog op nimh blijf rijden (zeker nog een half jaar tot een jaar) is de vraag:
Kan ik de castle creations 1/10 sidewinder sc system 3800 kv (dit is de link met specs) op een 7 of 8 cell nimh gebruiken?

Want 2s=7.4V, 7 cell nihm=8.4V en 8 cell=9.6V
Er staat op de site max 2s en lipo's zijn om makkelijk te zeggen krachtiger.
Ik ben het spoor bijster:confused:

Jullie mogen ook gelijk zeggen hoe ik er de volgende keer zelf achter kan komen.
Ik rijd de slash met 2.8' wielen.

Ik zou dat niet doen, nml, een 7 cell heeft een hogere spanning als een 2s , daarbij ga je al 1 volt over het maximale input voltage heen van 2s.

Daarbij heeft een opgeladen nimh pack een veel hogere spanning dan 8,4 volt , dat kan naar de 9,4 of hoger gaan, dan zit je helemaal te hoog , bij belasting zal deze spanning wel snel inzakken , maar toch krijg de esc dit voor zijn kiezen.Daarbij kunnen lipo's veel langer en constanter een hoge stroon leveren dan een nimh , en geven dus een langere rijtijd , een lipo heeft ook bij volledig geladen een iets hogere spanning , maar niet 8,4 volt of hoger .

Je kan dit tegen gaan door de accupacks ,nimh, na lading een nachtje weg te leggen zodat de spanning weer terug zakt naar de nominale spanning.

Dus nee ik zou dit niet doen, als je toch deze combo wilt kopen, kan je voor circa 35 euro meer twee 2s lipo's erbij kopen en zal je veel meer plezier van de set hebben, echter is alles budget bepalend.

Suc6

Laatst bewerkt:
Back