Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Meten is weten...

Bij Hobbyking heb je voor een paar $$ een digitale infrarood thermometer.
Na elke run (of tussendoor) meten en je weet het...

Wij weten hier niet welke setup je rijd met welke tandwiel verhouding en wat de omstandigheden ter plaatse waren....

Wel lijkt mij dat als je met dit weer een "thermal shutdown" hebt er iets goed verkeerd is.
 
Zijn je lagers allemaal wel goed? en dan met name het lager in de motormount?
Schuiven je aandrijfassen nog soepel over elkaar? Loopt alles nog soepel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb de slash helemaal uit elkaar gehaald en alles eens goed gekuist. Daarna meteen getest in de sneeuw en de slash zijn motor werd opmerkelijk minder warm. Echt bedankt allemaal voor de hulp jongens
 
Hier heb je nog een filmpje van mn slash en de hpi trophy flux truggy van mijn vriend. Er lang nog niet echt sneeuw maar er was wel een grote ijsplek bij ons in straat. Ik zal dit weekend eens proberen een filmpje te maken van mijn slash in de echte sneeuw, die hier nu wel ligt.
[media=youtube]1e78H_vYNCs[/media]
ik heb nog wel een paar filmpjes van deze beide wagens.
media]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanochtend de laatste kleur op mn kap gezet. Het is de eerste kap die ik airbrush spuit dus zitten wel fouten in maar het eindresultaat oogt aardig dacht ik zo.



c29733c1-4f73-4558.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt op de foto roze idd haha maar in het echt is het fluorrood. Komt er alleen op de foto niet uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het niet roze hoor. En ook al was dat zo dan nog is het mooi gedaan en zeker niks om over te gaan lachen oid. Met roze is ook niks mis natuurlijk m'n dochter en aanstaande vrouw zijn er gek op.. ;)
 
Thanks. Ik ben hier omsingeld door 4 vrouwen. Drie dochters en mn vrouw dus genoeg roze hier ook :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb een vraag die ik zo snel ff niet kan vinden met de zoek functie, maar weet zeker dat de meeste Slashrijders er wel tegenaan gelopen zijn.

Het lager dat op het middendiff (of slipdiff) wordt te warm voor de constructie waar ie in zit, en vernield de motor mount + behuizing van het diff.

Nu heb ik al 2x de diffbehuizing vervangen, maar denk dat ik nu maar eens een betere oplossing moet maken.

Zag dat er voor de motormount wat opties waren, de Alu versie van Traxxas zelf, een FPM aftermarket en een Kingz Head aftermarket. Welke gebruiken jullie ?

Voor de centerdiff kon ik alleen de FPM alu versie vinden, weten jullie nog andere opties ?

Heeft het zin om dat lager te vervangen door een heel goed, bv ceramisch lager ? Weet niet goed waarom dat lager zo warm wordt.

De Slash Platinum wordt (heel veel) gebruikt, maar rijdt gewoon op 2S, 14/54 vertanding, standaard motor.

Centerdiff zelf is gevuld met 100k, was aan het overwegen om er 50k in te doen om wat betere diff werking te krijgen, maar realiseer me ook dat ie dan snel nog warmer zal worden. Waar rijden jullie mee ?
 
Laatst bewerkt:
ik heb in mijn slash en stampede (bijde 4x4) de alu upgrade van traxxas zitten.
niet te duur, en ik heb het gedaan met het oog op dat er werd gezecht dat die lager nog al snel stuk gaat, en dat ik dan een reserve heb. :rolleyes:

alleen ik heb er nog nooit op gelet of dat ding warm werd of dat iets smolt... (als er iets smolt had ik dat wel gemerkt...)
 
Back
Top