Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Heb ooit 1kilo 'BREGA' lager vet gekocht voor een mooi prijsje. Gebruik het nu voor m'n lagers en m'n diffs en het vet houdt zich goed. Dus ik heb verlopig nog genoeg vet :)!

Lagers doe je met speciale lager olie, dit maakt groot verschil voor de rolweerstand van het lager. Niet voor niks zijn er diverse specs lagers, abec 5 6 etc en diverse verschillen tussen de shields, rubber of contactloze shields.

Natuurlijk werkt vet beter dan niets erin, maar het geeft onnodig veel weerstand in het lager.

Of je dat gaat merken tijdens het bashen.. tja.. dat ligt aan de persoon die met de auto gaat rijden. Beetje wedstrijdrijder zorgt voor perfect lopende lagers.

Modificatie voor groot lager kun je natuurlijk zelf doen, maar er zijn zat mensen zoals mij die daar de tijd niet voor hebben en het gewoon kant en klaar kopen :

De meeste kiezen voor deze van king headz:

trx6860.jpg

@ snoebel, volgens mij zit er in nieuwe lagers (wiellagers) gewoon vet. Mijn nieuwe lagers hebben meer weerstand, dan gereviseerde lagers met het vet wat ik gebruik....

Boh, je bent wel heerlijk eigenwijs.

Kijk eens op de sites van boca of andere lager leveranciers.

Daar zul je lezen dat het echt speciale olie is en dat nieuwe lagers even moeten inlopen en daarna pas optimaal zijn.

Nogmaals, het werkt echt wel met willekeurig vet, maar goed is anders.

Vet in lagers heeft als voordeel dat het e.v. fijnstof wat erin terecht komt niet zo snel schade doet aan de lager omdat het in het vet blijft zitten. Lager olie echter verbetert de werking van lagers enorm. neem b.v. de voorwielen van een Slash 2wd of een ander achterwiel aangedreven auto. Stop dan aan de ene kant een set lagers met vet en aan het andere wiel een set lagers met olie. Geef dan een even harde zwiep aan biede wielen en kijk welke er het langst blijft daaien. Da's een mooi test om het verschil te zien.

Ik gebruik tegewoordig RVS lagers met keramische balletjes en gevld met Sin lager olie. ik spoel meestal als ze nieuw zijn het vet eruit met lager reiniger want ook nadat ze zijn ingelopen vind ik de weestand veel groter met vet. Alleen lagers die op plekken zitten waar ze snel vies worden
Aat ik het vet zitten (zoals de binnekant voorassen, die lagers liggen open en bloot, de wielkant zit een hub voor dus die olie ik wel)

Laatst bewerkt:
Boh, je bent wel heerlijk eigenwijs.

Kijk eens op de sites van boca of andere lager leveranciers.

Daar zul je lezen dat het echt speciale olie is en dat nieuwe lagers even moeten inlopen en daarna pas optimaal zijn.

Nogmaals, het werkt echt wel met willekeurig vet, maar goed is anders.

Weet niet wat dit met eigenwijs te maken heb, ik zei alleen maar dat er in m'n nieuwe lagers meer weerstand zit, meer niet.

Edit:

Je kon volgens mij ook naaimachine olie gebruiken toch?

Laatst bewerkt:
Hey iedereen, mijn slash ultimate zijn regelaar begint echt raar te doen, gaat niet goed meer in achteruit, enz... Wat is nu de beste oplossing ?
Nieuwe castle combo zoals bv : Sidewinder SCT Short Course Truck Edition combo 3800kv, of de regelaar alleen vervangen ?

Grtz vipe

Een speed passion motor aan gehangen en had zelfde fenomeen, gaat niet altijd in achteruit, en als hij dan in achteruit staat, krijg ik hem bijna niet terug in vooruit.

Mvg

Heb je de ESC opnieuw gecalibreerd met de zender ? Dit klinkt nml naar een typisch geval van iets ernaast staan. Als het midden (neutraal) niet helemaal goed staat krijg je precies dit effect.

Heb je de ESC opnieuw gecalibreerd met de zender ? Dit klinkt nml naar een typisch geval van iets ernaast staan. Als het midden (neutraal) niet helemaal goed staat krijg je precies dit effect.

Inderdaad nog niet in me opgekomen, ga ik zeker eens doen al is er niets veranderd aan de setup. Thx voor de hint

Grtz

Ook als je vertanding niet helemaal lekker in elkaar loopt kan dit problemen op leveren in de aandrijving, als er bv een braam op de pinion of spur zit.

Hey iedereen, mijn slash ultimate zijn regelaar begint echt raar te doen, gaat niet goed meer in achteruit, enz... Wat is nu de beste oplossing ?
Nieuwe castle combo zoals bv : Sidewinder SCT Short Course Truck Edition combo 3800kv, of de regelaar alleen vervangen ?

Grtz vipe

IK hoor van een boel mensen dat TRAXXAS levenslange garantie geeft op electronica.
Heb er zelf geen ervaring mee maar misschien kun je het eens proberen, niet geschoten .....

Succes.

IK hoor van een boel mensen dat TRAXXAS levenslange garantie geeft op electronica.
Heb er zelf geen ervaring mee maar misschien kun je het eens proberen, niet geschoten .....

Succes.

Denk dat je dit anders moet zien lees maar eens :

Traxxas - Traxxas Warranty Service | traxxas.com

http://traxxas.com/support/Warranty-Coverage-Electronics

Igg zal een nieuwe opsturen goedkoper zijn dan repareren en terug sturen , de levenslange garantie op de electronics geloof ik niet , zo staat het althans niet vermeldt op hun site.....

@Janschip, dat is enkel bij enkele Traxxas dealers.. niet bij allemaal.

Denk dat het bovenstaande ook geldt voor ieder die traxxas levert als verkooppunt, hoe dan de traxxas dealers hun defekte delen claimen bij traxxas .com ? , geen idee , denk eerder terug sturen als zijnde defekt nieuw in doos ....

Levenslang ?, denk ut niet .........

En bovendien is velineon een appart merk waar traxxas de motor/regelaar van gebruikt
dus als het naar traxxas moet. sturen die wel een nieuw op naar de winkel, maar de oude gaat dan trug naar velineon en die kan dat repareren niet traxxas

Had het verder niet opgezocht maar dat had ik beter wel kunnen doen.
Weer wat geleerd, eerst zelf verifiëren en dan pas als tip meegeven.

:hammer::hammer::hammer::hammer::hammer::hammer:

Back