Beste forumleden, mijn zoontje heeft een dik jaar geleden een Traxxas slash gekocht (2de hands). Deze heeft altijd gewerkt zoals je zou verwachten maar nu dus niet meer. Als je de zender en auto aanzet dan branden alle leds groen. Vanaf dit punt loopt het fout 1. Als je gas geeft dan gaat hij wel vooruit tot je gas loslaat. Als je dan opnieuw gas geeft gaat hij niet meer vooruit/achteruit 2. Als je direct na starten achteruit doet, reageert de auto niet meer. Het is te zeggen de led op de ESC gaat wel uit dus het lijkt me wel dat de ESC dit signaal van de zender doorkrijgt. Maar verder geen mechanisch geluid ofzo. Lijkt gewoon dat de motor niet aangestuurd wordt. Bij situatie 1, als hij niets meer doet en je geeft de auto een duwtje dan gaat hij wel weer vooruit, tot je remt of weer vooruit wil rijden. Dan is het weer gedaan. Achteruit doet hij sowieso niet. Remmen wel. Reeds uitgevoerde handelingen: 1. Batterij zender vervangen 2. Batterij auto volledig geladen 3. Gas-Rem calibratie uitgevoerd 4. Volledige reset zender 5. ESC in andere modus gezet (1 want normaal rijdt hij in de trainingsmodus (3)) Wie kan me in de goede richting wijzen om dit te verhelpen? Alvast bedankt Groeten Dietger
Als je gas geeft en de auto blijft stil staan helpt het als je de auto een zetje geeft? Als het de brushless versie is moet je de 3 draden van de motor controleren, bij een soldeerpunt (onder krimpkous) kan een breuk zitten. Is het de brushed kan het de titan-12 motor zijn. Die is eenvoudig te testen door de stekkertjes van de motor even direct op de accu te houden.
Dank je wel voor de snelle reactie! Ja dan gaat hij vooruit. Als ik dit achteruit probeer doet hij niets, het is te zeggen dan remt hij want ik merk dat er dan een grotere weerstand is. Er staat Traxxas Velineon op de motor. Verder zie ik geen type staan. Is wel brushless als ik me niet vergis. 2 van de 3 connectoren zijn begin dit jaar al eens vervangen omdat deze in slechte staat waren.De 3de zit er prima uit. Verder zie ik niet direct iets
Beweeg het kabeltje bij de connectoren, als er 1 erg makkelijk knikt moet daar een breuk zitten. Als je zeker weet dat de accu in goede staat is moet je het in de regelaar en/of motor zoeken. Als je niets hebt om uit te wisselen wordt dat lastig, misschien toch even een club in de buurt of een winkel opzoeken voor wat hulp.
Veel regelaars hebben een aantal standen. 1 van de standen, dacht de race stand, heeft geen achteruit. zit me met name even te verzinnen of dit de traxxas regelaar was, of de alternatieve regelaar in de auto van mn zoontje.. Remmen doet hij inderdaad op de motor. dus als de regelaar op een vage manier van stand is gewisseld, zou dat een deel van je uitdaging verklaren. het niet starten is wat anders.. let wel op dat je dit kort probeert per keer. hou je het gas een 10 sec vast, en hij gaat niet rijden, gebeurt er vrij veel in zo'n regelaar. kan makkelijk dat hij dan vlammen geeft. beetje gas, proberen. niet te lang vasthouden als het niet lukt. maakt hij wel geluid terwijl jij gas geeft, en de auto niet weg rijdt? of helemaal stil?
Ok ik ga hiernaar kijken Accu is zeker in orde. Als ik er met de kabeltjes niet uitgeraak ga ik best wel even naar een winkel alvast bedankt voor de info
De stand heb ik al verschillende keren van veranderd, geeft geen verschil Helemaal stil, tot je hem duwt en dan als een raket ervandoor. Achteruit helemaal niks. Ik ga aan de slag met Roelofs tip en kijken of er ergens een kabelbreuk zit.