Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 10 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Ik denk dat de meeste gewoon uitermate geinteresseerd zijn in auto's en snelheid.
    Rc vliegtuigen en helikopters gaan ook snel maar het gevoel is anders.

    Er is ook nog een verschil tss zo rijden (bashen) en circuitrijden.
    Voor mij is circuitrijden leuk en uitdagend, liefst met wat vrienden erbij.
    Bashen doe ik eigenlijk nooit, juist met de slash maar dat kan je plaatsen onder destruction derby circuitracen :p. Gaat er veel losser en wilder aan toe dan met mijn andere wagens :).
     
  2. thijmenj

    thijmenj

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Aalten
    Het lijkt mij ook zeker leuk, de snelheid en gewoon rondraggen, maar ik ken niemand die dit doet en een baan dichtbij is er geloof ik ook niet. T lijkt me juist iets om met meerdere personen te doen:cool:
     
  3. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland

    ik ben begonnen met heli's en daarna mijn eerste wagen een slash in 2009.
    ik was het zat om iedere keer met vleieg weer voor 50 euro aan onderdelenn te komen voor de heli. ( ik kan het niet goed )

    rijden is een stuk minder stress
     
  4. thijmenj

    thijmenj

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Aalten
    Tja bij het vliegen hoort het erbij dat je af en toe flink wat geld apart kan zetten bij een crash! Ik vind het juist een uitdaging om goed 3D te kunnen vliegen (waar ik mee bezig ben). Alleen de crashkosten zijn nooit leuk.

    Als je veel vliegt heb ik die spanning niet meer/minder, met een kleine heli eigenlijk niet.

    Daarom lijkt me een auto erbij ook leuk, omdat ik niet zo snel in mijn achterhoofd heb om weer 100 euro onderdelen te moeten neertellen. De snelheid en rondraggen spreekt me ook erg aan. Tot nu toe zeg ik een slash, maar misschien dat een HPI truggy flux ook wel wat is.

    Wil het nu nog niet gaan kopen, maar kijk er al wel lang na. Blijft toch allemaal erg interessant die rc modelbouw, maar tis helaas niet geheel gratis haha.

    Misschien dat er wel mensen zijn in mijn omgeving die aan rc auto's doen waar ik tzt mee in contact kan komen.
     
  5. Wishiej

    Wishiej

    Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Berichten:
    894
    Locatie:
    Arnhem, Gelderland
    Zoo diffs weer helemaal schoon en gevuld... na wat zoekwerk ben ik voor een 7K/15K/5K (front/center/rear) setup gegaan.
    Eens kijken hoe dit zich uitpakt vanavond op MacVlijmen.
    Ben echt benieuwd aangezien ik eigenlijk nooit naar de diffs heb omgekeken behalve dan het center diff.

    edit: damn zie net het weerbericht:hammer:
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2011
  6. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik heb 50 in het center zitten, maar dit voelt nog enorm licht aan ...
     
  7. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    Stel je niet aan:p
    En je middendiff is veel te licht. ik heb er 100K in zitten en dan komt het pas in de buurt van chill :cool: Beste gewoon een starre as....lekker driften
     
  8. Hessel

    Hessel

    Lid geworden:
    7 mei 2010
    Berichten:
    112
    dat heet een slip diff;)
     
  9. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
  10. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    15k voelt in ieder geval aan als water volgens mij :p.
    50k is idd nog licht.

    Wou vorige zondag gauw testen met hervulde diffs, maar begon keihard te gieten :(.
    Mss vrijdag gauw :).
     
  11. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Helicopters. Ik heb er 2 gehad. De eeste was niet zo best en de 2e vloog ik steeds aan gort. Ben inmiddels alweer een paar maandjes aan het vliegen. Heerlijk, een stuk uitdagender dan rijden. Alleen heb ik daar weer niks wat ik wil "tunen" Vliegen is vliegen voor mij.
     
  12. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Ik vlieg met veel helikopters en vliegtuigen in aerofly deluxe en realflight g3.5 :p
     
  13. TraxxasSlash

    TraxxasSlash Guest

    Ik ben helemaal nieuw in de wereld van Traxxas etc..
    Ik heb net een Slash 4x4 brushless gekocht.
    UIteraard een snellader en wat extra accu's.
    Ik vroeg me af wat het onderhoud is aan de Traxxas?
     
  14. Hessel

    Hessel

    Lid geworden:
    7 mei 2010
    Berichten:
    112
    Het ligt eraan hoe je hem gebruikt/ hoeveel zorg je eraan wilt besteden.
    T ding blijft zolang je m niet in een vijver dompelt wel rijden, hetzij met een hoop lawaai.

    Maar gewoon de basic dingen:

    - afstoffen
    - in het water/modder geweest goed alle lagers schoonmaken
    - tandwielen controlleren op slijtage
    - olie bijvullen van shocks

    Verder zou ik dit topic ff doorlezen, hier staat wat modificaties als het dichtmaken van het gat van de centrale as aan de voorkant (hierdoor leefd het lager van je spur een stuk langer)
     
  15. thijmenj

    thijmenj

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Aalten
    @djleonardo: als ik het goed begrijp vind je het vliegen dus leuker gezien de uitdaging?
     
  16. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    momenteel wel ja. Maar komt misschien ook omdat het nieuw is.
     
  17. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Ik probeer het ook al een tijdje beiden, maar door tijdgebrek (en geduld) wil het niet echt lukken met heli's. Heb een MSR gehad (FP, superklein) erg leuk, maar kreeg het ding maar niet onder controle. Daarna toch maar een MCX gekocht, maar da's weer veel te makkelijk, die gebruikt met zoontje nu met veel plezier. Heb nu nog een Parrot Drone (jaja, ik weet, da's niet echt een heli volgens de kenners) en die gebruik ik stiekum best veel en heb ik veel lol mee.

    Maar als ik beiden moet vergelijken, bashen met de auto's of het Heli vliegen vind ik rijden toch het leukste. Komt voornamelijk omdat je Heli vliegen altijd alleen doet en rijden samen met anderen. Ookal vlieg je samen met andere, ff een rondje racen ofzo zit er toch niet in, dus uiteindelijk ben je alleen met jezelf bezig. (Dat klinkt smeriger dan het bedoeld is)
     
  18. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Veel helivliegers vliegen juist wel op clubs. Ik vlieg zelf ook bij deen club. Bashen doe ik weer alleen..... dus hangt er maar net vanaf waar je voor kiest. Vliegen met vliegtuigen kan je eigenlijk alleen op clubs doen. Wildvliegen is niet zo verstandig in NL.
     
  19. thijmenj

    thijmenj

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Aalten
    Ik vlieg heli bijna altijd alleen. Of samen met een paar anderen maar nooit op een club. Woon in de achterhoek dus binnen 10 min in elke richting ligt wel een mooi veld waar ik gewoon verantwoord kan vliegen!

    Kan alleen niet vinden dat er dergelijke clubs voor auto's zijn hier in de achterhoek.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2011
  20. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    O, maar dat bedoel ik niet. Als je aan het rijden bent kun je veel makkelijker samen je rondjes maken en wat competitie ofzo doen. Dat vind ik veel meer samen iets doen dan naast elkaar met een heli staan vliegen, dan blijf je toch echt het liefst zo ver mogelijk bij mekaar uit de buurt.

    En een MCX is voor binnen in de huiskamer en een drone is relatief ongevaarlijk om zelfs gewoon in de wijk mee te vliegen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina