Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
HV staat voor high voltage. ik gebruik max 7.4V . benut je dan de motor wel?

hoeveel kv zijn die motoren van je?
en doe je ze weg waar je nu niks mee doet?

die HV motoren wat ik lees op de novak site : Voltage determined for HV Pro motors at 14.4 volts.
dus als je de 4.5T hebt van 890 watt is dat maar ongev. 440 watt op 7.4 volt

geeft dat koppel genoeg? ik denk dat deze dan wel koel blijft , lijkt me..

De 4.5T is een 5000kv motor. is echt debiel snel op 4s lipo. (Heb ik op m'n E-Slayer conversie zitten, die toch wel aardig zwaar is. :) )

Ik heb 2 4.5T motoren. (1 in de Slayer en 1 los. moet alleen even kijken waar ik die 2e gelaten heb.) die wil ik op zich wel weg doen. in m'n Mad Force conversie komt een 5.5T of 6.5T, moet neit teveel power hebben in een auto met het zwaartepunt 1m boven de kap.

ps: ik kan je iig garanderen dat die motoren koppel zat hebben. ze zijn een stuk langer dan de standaard 540's met ongeveer dezelfde diameter. alleen heb je wel een ander pinion nodig, met een 5mm gat. (maar ik denk dat je dat al wist.)

niew proline bandjes

ik denk niet zo zeer voor op straat en ook niet om te racen.
maar als men flink te keer wilt gaan in de bagger e.d. lijkt mij dit een goede kandidaat.

nieuw van proline

plsctrencher32510.jpg

swaybarsetje heb ik op maat gemaakt van een protech phaser 1:8 buggy. Over de gehele lengte van de veerweg lopen de swaybars nergens aan.

Helaas is er iets fout gegaan bij het in elkaar zetten van de differentiëlen. Ik snap er niks van maar ik denk dat het grote tandwiel bij allebei de diffs er ietsje pietsje scheef op zit terwijl ik toch echt de 4 schroefjes kruislings aan heb gedraaid. Hij maakt nogal een kabaal nu. Zal wel aan mij liggen:) Ik ga nu een weekendje weg dus maken gaat nu ff niet meer lukken.

Hier de foto's van mijn zelfbrouwsel

voorsteswaybarslash4x4.jpg

achtersteswaybarslash4x.jpg

mooi weer een paar tientjes bespaard:)

Niet helemaal duidelijk op je foto te zien dus zie het als eventuele tip:
- De swaybar dient zonder veel weerstand te kunnen draaien. Heb je dus de schroeven te strak zitten zal de swaybar niet goed werken. Let wel even op omdat je schroeven losser zitten de swaybar heen en weer kan schuiven even 2 tieraps erbij en voila.

lees al een tijdje mee, en heb al meerdere keren het woord swaybar gehoord. wie kan deze noob uitleggen wat dit is/doet?

vindt dat de rijeigenschappen verbeteren door de sway bar , de auto wordt veel stabieler op harde ondergronden...

Laatst bewerkt:
En je kunt er invloed op over- en onderstuurgedrag mee uitoefenen. Dat daarbij de body minder roll heeft is denk ik vooral een gunstig neveneffect.

ok, hoe die dat doet snap ik dan nog niet, maar ga ik dan maar vannuit;) als ik ooit nog een auto met swaybar heb, zal dat wel duidelijk worden;)

hahaha, denk dat ze hun eigen in dr vingers hebben gesneden met de eerste prijs, gisteren waren er nog 10 stuks op voorraad nu nog maar 4!!;)

ok, hoe die dat doet snap ik dan nog niet, maar ga ik dan maar vannuit;) als ik ooit nog een auto met swaybar heb, zal dat wel duidelijk worden;)

zal proberen om het uit te leggen,

de draagarmen aan de onderzijde veren in, als je over en heuveltje rijdt e.d dit wordt weer tegen gegaan door de schokbrekers.Dit gebeurd aan alle beide de kanten , van de auto , dus links en rechts onafhankelijk van elkaar.
Nu zorgt de sway bar ervoor dat dmv de stalen beugel(staafje wat gebogen is in een"u") dit bij beide draagarmen het inveren wordt bemoelijkt, als bv de linker draagarm meer inveert dan de rechter zal de sway bar dit verdelen over de beide draagarmen.Het een soort extra demping.
De auto wordt dus stabieler en zal dus bij bv een bocht minder inveren aan 1kant(welke je instuurt).

Laatst bewerkt:

Ik heb het eens gelezen, als je het probeert zal het i.d.d. wel duidelijk worden, niets beter dan dingen ervaren (geldt ook voor mij, ik heb die dingen ook nog nooit gehad in een modelauto, helaas kan ik ze in mijn 1op1 niet afstellen :mrgreen:).

als je swaybars heb en je probeert met een zo hoog mogelijke snelheid in te sturen op een bocht, dan krijg je gewichtsverplaatsing. als je dan je linkerkant verbind met je rechterkant dmv een anti-rol bar of swaybar dan maak je de auto wat "stijver" gevolg is dat dan mindersnel het wiel los komt van de grond, dus houd je meer druk op je aandrijving dus meer tractie, dus meer acceleratie

liftedfront.jpg

bij achterwiel aandrijving

standardo.jpg

voorwielaandrijving

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back