Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik rij altijd op straat of op kort gras ik rij wel bijna de hele tijd volgas..

de regelaar word ook wel warm maar de motor word nog veeel warmer je kunt er je vingers aan verbranden.

mij valt op wat murky al tegen mij zei. de slash ligt een beetje onrustig op de baan op de snellere stukken. Een beetje instabiel door bochten op hoge snelheid en ook op het rechte stuk. Wat kan ik veranderen om dit beter te krijgen zonder meteen andere onderdelen te moeten kopen? Want van afstellen heb ik echt nog geen kaas gegeten:)

edit: heb iets gevonden op traxxas forum...

misschien sways + center diff. aan de voorkant wat meer toe-out en de achterkant wat meer toe-in.
ik denk dat het dan wel wat stabieler rijd

Met de stock slash kan je achter toch geen toe-in instellen? En de bij de PE kan je kizen tussen 1,5 of 4 graden zag ik net

Bij de PE kun je de alu hubs omdraaien. Dus L=R, en andersom. (1/4 graad..Ook zitten er plastic hubs bij. Deze maken (uit mijn hoofd) de 2,5 graad graden. Wellicht de instelling op de stock Slash 4x4...Het kan dus allemaal wel. Maar dan zou je de alu hubs moeten bestellen.

Laatst bewerkt:
slash 4x4 + vxl regelaar/motor + 3s lipo : het gaat wel. maar temps zijn een probleem..

nope niet meer,;),enig benodigd een extra fan op de ESC en met 13 /15/18 T pinion rijden, waarbij de 18 een snelle opwarming geeft van de ESC ,maar acceptabel, de 13 en 15 geven een mooie opwarming van de ESC/Lipo en Motor(handwarm alles)

;)

Laatst bewerkt:
nope niet meer,;),enig benodigd een extra fan op de ESC en met 13 /15/18 T pinion rijden, waarbij de 18 een snelle opwarming geeft van de ESC ,maar acceptabel, de 13 en 15 geven een mooie opwarming van de ESC/Lipo en Motor(handwarm alles)

;)

En de Slash laten uitrollen ipv remmen als het kan werkt ook beter op 3s. Heb gemerkt als je regelmatig remt op 3s dat hij gloeiend kan worden.

Met de stock slash kan je achter toch geen toe-in instellen? En de bij de PE kan je kizen tussen 1,5 of 4 graden zag ik net
Toe-in is of de banden "scheel kijken" oftewel "x benen" is dat wel wat je bedoelt want dat is een kwestie van aan je steering turnbuckle draaien.
Of bedoelen jullie het caster aanpassen?

Toe-in is of de banden "scheel kijken" oftewel "x benen" is dat wel wat je bedoelt want dat is een kwestie van aan je steering turnbuckle draaien.
Of bedoelen jullie het caster aanpassen?

Hij heeft het over de achterzijde.

misschien sways + center diff. aan de voorkant wat meer toe-out en de achterkant wat meer toe-in.
ik denk dat het dan wel wat stabieler rijd

Ik heb geen pe, maar de normale versie. Dus met wat je nu zegt moet ik nieuwe spullen kopen wat ik voorlopig nog even niet wil. Maar met die setup in dat linkje wat ik poste kom ik ook wel een eindje vermoed ik.

Sowieso vind ik dat middendiff echt geen 27 euro waard. Heb hem gezien en vind het maar een zielig gevalletje:p Dan maar gewoon goed leren rijden met een starre as:)

Vind ik ook Robin. Ik denk ook dat als je beide diffs (voor en achter) stroever maakt (met dikkere diffolie) dat je beter af bent. Ik denk echt dat het onrustige komt door deze diffs en omdat ze door de middenas gekopeld zitten denk ik dat het erger wordt. Is misschien een testje van mijn kant waard. (maar voolopig niet :mrgreen:)
Heb gisteren een aantal stickers binnen gekregen....:cool:

En wbt de toe-in: slim idd om de blokjes om te wisselen :p

Laatst bewerkt:
Sowieso vind ik dat middendiff echt geen 27 euro waard. Heb hem gezien en vind het maar een zielig gevalletje:p Dan maar gewoon goed leren rijden met een starre as:)

Alsof je een middendif voor de looks koopt. Er is geen een serieuze off-road wedstrijd die zonder middendiff rondrijdt. Ik heb hem in mijn revo er naar volle tevredenheid inzitten, en ook in de merv bevalt hij uitstekend.
Verwcht de mijne morgen binnen te krijgen

vandaag de overtray opgehaald, mijn dank aan DJleonardo, vindt de kwaliteit van JConcepts erg tegenvallen , het gebruikte lexaan is net zo dik als de originele slash kap, denk ook wel dat als er een steentje tegen aankomt , met aardige snelheid, deze er door heen gaat , tevens gelijk de gaten erin gemaakt voor de koeling...
Qwa pas vorm , sluit het wel goed aan op het chassis, je moet alleen niet de lijntjes volgen die er al bij de fabricage in zitten, beetje klitteband erop en klaar.
:cool:

Laatst bewerkt:
Verschillende veren; is er ergens een overzichtje van de verschillende veren die je op de slash kunt toepassen? En hoe die zich in sterkte tot elkaar verhouden.

Ik vind de tray dik zat. Hij krijgt toch geen klappen te verwerken? Is alleen om modder en troep buiten te houden. Steentjes maak ik me eerlijk nog geen zorgen over. Koelsleuven heb ik nog dicht gelaten, als het warm wordt zal er geen bagger meer zijn denk ik (hoop ik). Een gaatje is er zo in gemaakt

Ik vind de tray dik zat. Hij krijgt toch geen klappen te verwerken? Is alleen om modder en troep buiten te houden. Steentjes maak ik me eerlijk nog geen zorgen over. Koelsleuven heb ik nog dicht gelaten, als het warm wordt zal er geen bagger meer zijn denk ik (hoop ik). Een gaatje is er zo in gemaakt

als dezelfde steentjes tegen de overtray komen als van de kap , gaan er zeker putten komen en meer, vindt je de standaard kap ook dik genoeg?? ;)

heb geen koelsleuven gemaakt ,als je de sleuven bedoelt van bovenop de tray zal dat weinig koeling geven, denk dat je straks met wat hogere buiten temperaturen wel anders denkt:rolleyes:
:cool:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back