Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
daar heb ik nog niets aan gedaan. die zijn bij mij nog gewoon zo uit de doos..
vaak is het afstellen van de diffs het laatste wat ik doe..

pas als ik mijn centerdiff binnen heb ga ik daar eens naar kijken , heeft nu nog geen nut om mijn voor + achter diff te doen als ik volgende week er een centerdiff in heb

ik denk:
7K of hoger ( voor )
50k of hoger ( midden )
5k of lager ( achter )

edit: als je straks met je demping/vering bezig bent. probeer dan meer downtravel te creeeren , dat geeft ook iets meer stuur en is wat beter voor je landig bij een flinke jump..

Laatst bewerkt:
Robin: Probeer ook zeker even Sway bars te scoren. Net even zonder Sway bars gereden en realiseerde me dat deze dingen enorm veel bijdragen aan het rijgedrag van de 4X4..

wat helpen we elkaar toch weer hier vandaag:) mooi om te zien.
Heb vandaag mijn eerste schade gereden. Bij een jump sloeg de wind onder mijn kap en crashte ik, waarbij ik zowel een scheurtje in mijn kap heb, als een gebogen achteras.
Jammer jammer, dus vanavond dan toch echt naar pk racing wat reservespulletjes inslaan.
Denk dat ik toch maar eventjes andere (lineaire) veren koop, wat verschillende soorten olie voor de dempers en nog wat klein spul.

slopert :p

edit: als je straks met je demping/vering bezig bent. probeer dan meer downtravel te creeeren , dat geeft ook iets meer stuur en is wat beter voor je landig bij een flinke jump..

Sorry maar wat bedoel je met downtravel? dat ik mijn shocks ietsjes moet verlengen?

En ik vond nog ergens een term waar ik niet helemaal uitkom. Namelijk Bumpsteer. hoe moet je dit instellen en wat bereik je ermee?

@ moonlight: hahahaha:D ging per ongeluk. Zo zie je maar, op het circuit rijdt je minder schade dan wanneer je een klein momentje gaat bashen haha

@murky; ik heb een mooie stickerset van Red Bull gekregen. Dus ik zit te denken om die op de stock 4x4 kap te maken (stickers zijn eigenlijk voor de Baja 5T dus een beetje groot) Welke kleur verf heb jij voor het blauw gebruikt? en weet je of dat een beetje overeen komt met de officiele kleur?
Zat eerst te denken om een Baja bug met Red Bull te maken maar de stickers passen daar niet op.

ik weet niet precies wat mijn kleur blauw is. dat is speciaal voor mij gemengd.. ( geheim )

redbull44444444444.jpg

redbullrallycupmvb2010.jpg

ik vind het aardig gelukt de kleur

edit: mijn slash ziet er nu ondertussen al wat doffer uit gelukkig. niet meer zo nieuw onnatuurlijk glimmend.

Laatst bewerkt:
hoeeee dat klinkt geheimzinnig...
Dat hele Red Bull is ook zo overtrokken. het mag dus niet verkocht worden en bijna niemand heeft een licentie. Dus je kan het alleen maar laten maken. Mijn setje heb ik ook gekregen omdat het niet publiekelijk verkocht mocht worden en ze er dus mee bleven zitten.

asso heeft wel een kap, of had..
ik heb ook alles zelf moeten doen, stickers ontwerpen en kleur mengen..

met monster energy het zelfde gedoe..

Ja Asso heeft een SC8 kap maar die is veel te groot. Anyway, ik wilde helemaal geen Red Bulll maken maar ik kreeg ze toevallig, dus zonde want ik vind het wel een mooi thema.

Heb gisteren de alumnium schokbrekers binnen gekregen, die als medium geprijsde hop-up in de parts list staan. (#4760/61) De big-bore's waren me te duur, en het leek me wel handig om een extra setje shocks te hebben om eenvoudig met de olie te kunnen experimenteren. Zjn die krengen allemaal een stukkie korter!. Grrrr.
Ik heb nu dus ook een verlaagde slash.
Bleek trouwens op de rallycup een zuigerstang te hebben krom gereden. Was niet eerder te zien omdat ik dust-boots had gemonteerd.

daarom toch beter de bigbores, die zuigerstangen zijn harder..

dat setje wat jij nu hebt zijn wel alu dempers maar nog steeds de standaard zuigerstangen dacht ik zo uit mijn hoofd

big bores

@murky,

Weet jij misschien of er ook nog veren verkrijgbaar zijn die om de big bores passen, zodat je wat kunt experimenteren met verschillende veren ?

Bij conrad bijvoorbeeld, kijk maar eenshttp://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTU3MTIwMjQzNA==?direkt_aufriss_area=SHOP_AREA_37367&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub3&aktiv=3&navi=oben_2
Hier bijvoorbeeld, wel goed kijken welke lengte en hardheid je nodig hebt, best wel goedkoop eigenlijk.

Laatst bewerkt:
zooo vanavond naar pk racing geweest. Nog wat staan sleutelen in de schuur. achterdiff is gevuld met 5K. achterdempers met 60wt. Body is aan de achterkant ingetaped met nylon versterkt alu-tape. Kromme achterasje is vervangen. En het mooiste van alles, aangezien ik mijn 1:8 nitro buggy uit de verkoop heb gehaald heb ik mooi een complete set sway bars over die qua formaat precies goed zijn!

@murky: die novak hv motoren hadden zij niet, evenals de losi veren

Laatst bewerkt:
Zow..krasse stappen! Ben wel benieuwd naar je ervaringen met de diffs en de sway bars.:-D

Buurmanbaasje: Traxxas werkt behoorlijk samen met Maxxamps...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back