Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
als de body begint te rollen, druk je aan de buitenkant van de bocht (dus als je naar links stuurt, gaat de rechterkant van de auto naar beneden.
wat een swaybar doet is de andere draagarm mee naar boven trekken, zodat de auto in het geheel naar beneden gaat, en hierdoor dus minder ver zal overhellen. :)

Ik vind de foto van die Golf 3 VR6 wel erg leuk om eerlijk te zijn.
Die Golfjes hebben namelijk erg dikke anti-roll bars, daardoor zijn ze ook zo leuk. :D
(m'n moeder heeft een Golf 3 VR6, en ik heb een Corrado VR6 ^.^ )

Ook wij hebben sinds gisteren een Slash en hebben hem vandaag voor het eerst gereden met een 3s lipo.

Man, wat gaat dat snel. We zijn nitro en 2t gewend, maar dit is minstens net zo sportief. Maar wel veel gemakkelijker om rijdende te houden. Zeker met de kids op elektro heb ik opeens erg veel tijd over om zelf ook te rijden.

Goed te horen Danny. Veel plezier met je koop en welkom hier!

Vandaag mijn Martini Street Bug PE eindelijk rijklaar (af)gemaakt Het heeft me toch een paar avonden gekost. Met name het puzzelen met de ESC en de ontvanger heeft tijd gekost (bedankt nog Robin!)

martinistreetbug4.jpg

martinistreetbug5.jpg

XT60 plug:
xt60.jpg

Heb vandaag eens mogen proberen hoe een Slash 4x4 met een Mamba Monster 2200KV op een 5S lipo rijdt, en vooral remt! Wat een stopping power! Dit is wat ik wilde. De auto is perfect controleerbaar en loeisnel. Ik heb op de parkeerplaats hier het gas niet vol open kunnen doen. Je kan met dit ding zo hard omdat je ook zo snel weer stil staat. Dat was met de 2WD wel anders, daarmee kon je ook hard maar stilstaan was bidden dat ie grip vond met de achterwieltjes. Wat me verbaasde is dat de auto met deze setup zo stabiel is dat er geen wheelie, stoppie of zijwaardse flipover aan te pas komen. De auto is welliswaar 1 cm verlaagd en heeft een flinke spoorbreedte met brede banden op Jato velgen, maar toch had ik wel krassen op het dak verwacht. Geen krimp. Hij rijdt als aan de weg geplakt. Uiteraard wel pirouettjes en zo nu en dan wat onderstuur (lichte voorkant) in een scherp bocht. Helaas een keer een lichte spin op zanderig stukje en daarmee nog net met minder dan 10km/u met de zijkant tegen een stoepje geknald. Meestal geen probleem maar de Jato velgjes zijn niet zo sterk, blijkt, en een achtervelgje brak in 5 stukken. Gelukkig doet CA lijm wonderen dus de velg is weer heel.

Uiteraard moeten de offroad mods nog gebeuren:
overtray en de driveschaft plekken dichtmaken. Ondanks dat ik alleen op de weg reed toch al een steentje in de ruimte van de as gehad, slecht ontworpen! Dus dat wordt snel aangepakt. De body en carosserie zijn wel klaar muv de vleugel en de lichtjes.

martinistreetbug1.jpg

martinistreetbug3.jpg

martinistreetbug2.jpg

De stickers zijn binnekort te krijgen in de ebay shop van ScreenPrintDigital
screenprint

Laatst bewerkt:
Beste Allemaal,

Sinds vorige week ben ik in het bezit van de E-Revo VXL en omdat ik de funfactor top vind, heb ik vandaag ook maar de Slash VXL gekocht.

Ik ga dit 'draadje' maar 'ns doornemen, in het merv-topic staan ook al veel bruikbare tips.

Voor de merv heb ik allerlei tuningparts, de Slash hou ik denk ik (voorlopig) standaard. Komt alleen een Futaba Fasst ontvanger in en ga 'm rijden op 3s.

Nog specifieke beginnerstips voor deze auto m.b.t. bijv. rij-eigenschappen?

Groet, Ronald

Beste Allemaal,

Sinds vorige week ben ik in het bezit van de E-Revo VXL en omdat ik de funfactor top vind, heb ik vandaag ook maar de Slash VXL gekocht.

Ik ga dit 'draadje' maar 'ns doornemen, in het merv-topic staan ook al veel bruikbare tips.

Voor de merv heb ik allerlei tuningparts, de Slash hou ik denk ik (voorlopig) standaard. Komt alleen een Futaba Fasst ontvanger in en ga 'm rijden op 3s.

Nog specifieke beginnerstips voor deze auto m.b.t. bijv. rij-eigenschappen?

Groet, Ronald

denk dat je in het verkeerde draadje zit, dit is de slash 4x4 1/10 en jij bedoelt denk ik je slash vxl 1/16 !, daar is een apart draadje voor nml :

traxxas-1-16-slash-topic

daar staan ook tips in om de rijeigenschappen te verbeteren .....suc6

Laatst bewerkt door een moderator:
gave setup djleonardo
zo gaat die niet zo gauw meer op zijn dak en power genoeg:mrgreen:
Goed te horen Danny. Veel plezier met je koop en welkom hier!

Vandaag mijn Martini Street Bug PE eindelijk rijklaar (af)gemaakt Het heeft me toch een paar avonden gekost. Met name het puzzelen met de ESC en de ontvanger heeft tijd gekost (bedankt nog Robin!)

martinistreetbug4.jpg

martinistreetbug5.jpg

XT60 plug:
xt60.jpg

Heb vandaag eens mogen proberen hoe een Slash 4x4 met een Mamba Monster 2200KV op een 5S lipo rijdt, en vooral remt! Wat een stopping power! Dit is wat ik wilde. De auto is perfect controleerbaar en loeisnel. Ik heb op de parkeerplaats hier het gas niet vol open kunnen doen. Je kan met dit ding zo hard omdat je ook zo snel weer stil staat. Dat was met de 2WD wel anders, daarmee kon je ook hard maar stilstaan was bidden dat ie grip vond met de achterwieltjes. Wat me verbaasde is dat de auto met deze setup zo stabiel is dat er geen wheelie, stoppie of zijwaardse flipover aan te pas komen. De auto is welliswaar 1 cm verlaagd en heeft een flinke spoorbreedte met brede banden op Jato velgen, maar toch had ik wel krassen op het dak verwacht. Geen krimp. Hij rijdt als aan de weg geplakt. Uiteraard wel pirouettjes en zo nu en dan wat onderstuur (lichte voorkant) in een scherp bocht. Helaas een keer een lichte spin op zanderig stukje en daarmee nog net met minder dan 10km/u met de zijkant tegen een stoepje geknald. Meestal geen probleem maar de Jato velgjes zijn niet zo sterk, blijkt, en een achtervelgje brak in 5 stukken. Gelukkig doet CA lijm wonderen dus de velg is weer heel.

Uiteraard moeten de offroad mods nog gebeuren:
overtray en de driveschaft plekken dichtmaken. Ondanks dat ik alleen op de weg reed toch al een steentje in de ruimte van de as gehad, slecht ontworpen! Dus dat wordt snel aangepakt. De body en carosserie zijn wel klaar muv de vleugel en de lichtjes.

martinistreetbug1.jpg

martinistreetbug3.jpg

martinistreetbug2.jpg

De stickers zijn binnekort te krijgen in de ebay shop van ScreenPrintDigital
screenprint

@ DJLeonardo, velgen zijn van de Jato, welke banden zijn het en baloonen ze erg? Wil ook een setje 1/10 straat banden. Hij ziet er echt top uit trouwens ;)

@Leonardo: Zeer mooi gedaan....Als je niet beter zou weten, dan zou je denken dat dit een "productie" rc auto is..Echt wel mooi!!:-D:mrgreen:

Oops, my bad...Bedankt voor het verwijzen!

En de Baja ziet er top uit!

Groet, Ronald

@ DJLeonardo, velgen zijn van de Jato, welke banden zijn het en baloonen ze erg? Wil ook een setje 1/10 straat banden. Hij ziet er echt top uit trouwens ;)
Het zijn Imex Roadrunners. Ik heb ze getaped en van 2.2 schuimpjes voorzien want de standaard Imex schuimpjes zijn een beetje zwaar en eigenlijk te klein. Zoals ze nu zijn baloonen ze nauwelijks en zijn nog steeds redelijk zacht. Ik heb oo een set Proline Roadrage maar die baloonen meer en passen niet zo lekker op de velg.

hier de 2 beste runs van me op de baan met 2 verschillende SC TRUCKS
de baan is wel verschillend op allebei de films maar dan heb je toch een beetje een indruk van de 2 auto's bestuurd door 1 man.

alle2 de auto's zijn nog zo uit de doos op de baan gezet dus niks aan de wagens afgesteld.
een vergelijking kan je niet echt maken omdat er wel veel verschil is kwa power vd motor.

als ik ze een cijfer moest geven kregen ze van me allebei een dikke 10+, het gaat uiteindelijk hoe jij met je vinger het geweld in de hand kan houden:mrgreen:

d3WP9yh6k0w[/media] - slash 18-3 2010 010.AVI slash 4x4

Zw35UgbC58A[/media] - hn 27-3 001.AVI SCRT10 SCRT10

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, ik moet zeggen je wordt wel elke x beter als ik je videos bekijk.
Bij mij vordert dat wat minder, al rijdt ik de laatste tijd wel wat minder stukken.

Nou, ik moet zeggen je wordt wel elke x beter als ik je videos bekijk.
Bij mij vordert dat wat minder, al rijdt ik de laatste tijd wel wat minder stukken.

ja dank je wel Gies.
en dan te bedenken dat ik nog steeds niet me 1e rc hobby jaar erop heb zitten.

ik zoek nog sponsers want me portomeniks heeft zijn kontrakt opgezegd:mrgreen:

heb sinds dat ik de scrt10 heb lopen 2 schroefjes kwijt geraakt omdat me achterbumper een flinke klap meemaakte en verders niks,want ja me slash staat even op de kast dus die heeft nu niks te lijden.

maar die ga ik vd week weer uitlaten want wil die triple jump ook met de slash ervaren:p

Niet helemaal duidelijk op je foto te zien dus zie het als eventuele tip:
- De swaybar dient zonder veel weerstand te kunnen draaien. Heb je dus de schroeven te strak zitten zal de swaybar niet goed werken. Let wel even op omdat je schroeven losser zitten de swaybar heen en weer kan schuiven even 2 tieraps erbij en voila.

je hebt helemaal gelijk. Ik had alleen geen tijd meer ivm weekendje weg. de zijwaartse beweging wilde ik precies op die manier op gaan lossen inderdaad, want nu zitten ze net te strak aangedraaid. Ook moet ik nog eventjes imbusboutjes scoren. komt goed:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back