Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben waarschijnlijk 1 van de weinige die na een weekendje rijden (als ik tijd heb voor rijden :( ) ze auto uitelkaar haalt en schoonmaakt.

En dan voornamelijk alle lagertjes.
Even het blauwe rubber ringetje eraf, WD40 erdoorheen blazen en ze rollen weer als nieuw.

Auto is niet moeilijk te demonteren, ja het kost tijd.
Maar er is nog niets kapot gegaan aan lagers.
Er is niks mis met de lagers. Ze hebben gewoon onderhoud nodig.

@Klamath,

Ik trek van mijn 1:1 auto elke 500km de wielmoeren na (heb geen bouten).
Sterker nog, soms nog vaker. Ik moet er niet aan denken dat ik een wiel verlies terwijl ik in een bocht zit op de Nurburgring.

Ja, het gebruik en belasting van de auto is anders dan van jouw 1:1 auto.
Maar vergeet niet dat de Traxxas ook flink op ze ***** krijgt met jumps, rollen, stof, zand etc.

Alles wat extra belast wordt heeft onderhoud nodig ;)

Ook Traxxas kan een keertje tegen slechte lagers aan lopen , die kopen ook maar gewoon in bulk bij een fabriek....

Ipv te blijven k*tten met die lagers zou ik ze dan gewoon vervangen voor goeie lagers , zelfde geld voor de motor lagers...

Het bewijs dat ceramische lagers beter zijn en langer meegaan is al lang geleverd , waarom dan moeilijk blijven doen met je wagen constant uitelkaar schroeven (wat je chassis alleen maar verne*kt) :?:

Terwijl je het hoogstwaarschijnlijk op kan lossen met een paar goeie lagertjes....

een lager werkt ideaal met een minimale frictie, dat een ceramisch lager langer mee gaat is bekend ja.
je moet ze nog steeds checken, en net zo vaak als standaard lagers. er kan net zo gemakkelijk stof en vuil in ceramische lagers komen als standaard lagers. vuil/stof geeft weerstand, weerstand wil je zo min mogelijk hebben.
veel weerstand in je lagers van het vuil wat je daar opgebouwd heb ( omdat je niet zo vaak je ceramische lagers checked ) geeft stress in je driveline. wat weer een verhoging van je motortemperatuur kan geven omdat je lagers stroever worden..

get it.

dus check nu gewoon regelmatig je lagers..

tip voor mensen die problemen met hun slash hebben, of het vinden tegenvallen. verkoop je auto. besteed je geld ergens anders en ga in het daarbij horende topic lekker babbelen over je "goede"auto..

Uh huh... of gewoon de foutive delen verbeteren en zo gewoon de fout uit een voor de rest leuke wagen halen?

Jij loopt hier continue te zeiken over die dure meuk, en dat het geldverspilling is. als je met een iets duurder onderdeel (duurder omdat het gewoonweg beter is) een hoop gezeik minder hebt, is het dat gewoon waard.

Sorry hoor als ik een minpuntje heb over je alles geliefde 4x4.. maar zo perfect is de wagen echt niet. en als je dat zelf niet in wilt zien, best, maar hoeft je mij niet om aan te vallen.

@Montega: Van de ene kant heb je een punt, van de andere kant, de Slash 4x4 word zo verkocht. je zou normaal zeggen dat een auto die volledig standaard is z'n eigen vermogen aan moet kunnen.
(dat gezegt, ik rijdt zelf met beleid. niet om alleen maar hard te gaan, maar zo hard mogelijk terwijl het spul heel blijft.)
Als je een VR6 pakt bijvoorbeeld, en je hangt er een knoeperd Garett turbo in om sneller te zijn. ja, dat gaat wel goed, maar verwacht ook dat je er meer onderhoud aan zult hebben.
maar een standaard auto moet toch gewoon uitkomen met z'n grote beurt elke 15k kilometer. (en af en toe een kleine beurt als er eens iets mis is gegaan.)

en dat is mijn punt. er word hier zo onderhand gedaan alsof het de fout is van de gebruiker dat dat lager na 10 ritten (op asfalt en grasmatten) gewoon kapot is. en dat zonder onbenullig te rijden. dat vind ik gewoon niet normaal.

een MMM setje in de 4x4 hangen vind ik extreem, het standaard meegeleverde setje.. nouja, lijkt me dat de wagen daarvoor gebouwd zou moeten zijn?

Uh huh... of gewoon de foutive delen verbeteren en zo gewoon de fout uit een voor de rest leuke wagen halen?

Jij loopt hier continue te zeiken over die dure meuk, en dat het geldverspilling is. als je met een iets duurder onderdeel (duurder omdat het gewoonweg beter is) een hoop gezeik minder hebt, is het dat gewoon waard.

Sorry hoor als ik een minpuntje heb over je alles geliefde 4x4.. maar zo perfect is de wagen echt niet. en als je dat zelf niet in wilt zien, best, maar hoeft je mij niet om aan te vallen.

:thumbsup:

Tis een simpel op te lossen probleem , maar we doen lekker moeilijk en blijven lekker schroeven aan het plastic chassis :rolling:

Een lagertje is te duur , maar alle hop-up's die de prestaties zouden moeten verbeteren worden wel aangeschaft :confused:

Ben gelukkig een stuk makkelijker wat dat betreft , als iets simpels als lagers hun werk niet doen ga ik gewoon opzoek naar betere......

mijn slash 4x4 is niet mijn alles geliefde auto. de minpunten die er zijn heb ik maanden terug al benoemd en ook oplossingen voor aangedragen en ik heb ook mijn auto verbeterd.

minpunten vind ik de cheap-ass servo, slechte LVC op de regelaar

ik probeer alleen mensen erop te attenderen dat je niet gelijk je portomonee hoeft te trekken als iets niet volgens de gebruiker naar behoren functioneert

de minpunten die er zijn , die zie ik wel. minpunten die er niet zijn, zie ik natuurlijk ook niet. en die ga ik er ook niet bij verzinnen.

jou val ik echt niet aan hoor. als ik je wil aanvallen : geloof me, dat doe ik wel op de man af. en misschien dan nog wel publiekelijk in het topic ook
ik houd het tot nu toe juist vrij algemeen. ik heb geen naam genoemd.

Dus jij vind het geen probleem van de auto dat het lager bij het spur zo snel kapot gaat? Ik vind het gewoon niet in de trend passen van de traxxas auto's.
M'n E-Revo, E-Maxx, E-Slayer, (2) Slash 4x2's en MERV hebben geen last van ontploffende lagers na 10 runs. alleen de 4x4. en dat vind ik dus een tegenvaller. zeker gezien ik er geen zwaardere motor oid in gehangen heb.

mja, eens kijken wat daarvoor een oplossing zal zijn.

die adapter waar het lager omheen zit en de slipper veer tegen aan drukt is er nu in het aluminium ipv plastic,zal ook wel wat schelen denk.alleen overal out of stock

Dus jij vind het geen probleem van de auto dat het lager bij het spur zo snel kapot gaat? Ik vind het gewoon niet in de trend passen van de traxxas auto's.
M'n E-Revo, E-Maxx, E-Slayer, (2) Slash 4x2's en MERV hebben geen last van ontploffende lagers na 10 runs. alleen de 4x4. en dat vind ik dus een tegenvaller. zeker gezien ik er geen zwaardere motor oid in gehangen heb.

mja, eens kijken wat daarvoor een oplossing zal zijn.

lees nu eens eerst voor je een opmerking plaatst

ik heb in 7 maanden nul lagers van de slash 4x4 kapot gereden en bij ons op de vereninging ook minimaal. als ik geen lagers kapot rijd ga ik daar logischerwijs ook geen probleem van maken lijkt me

als je zelf het na 10 runs wel hebt en je leest op diverse fora dat het bij andere personen ook gebeurd zou je best de conclusie kunnen trekken dat het een ontwerpfout is. of die conclusie terecht is betwijfel ik ten zeerste.
je weet vaak namelijk niet hoe die mensen die het allemaal posten, omgaan met hun slash. ( ik ga er voor het gemak er even van uit dat de meeste slash rijders gewoon bashers zijn (nard poste nog een leuk filmpje, tegen bomen aan rijden) en zich niet te veel bekommeren om het schoonmaken van hun auto )

eigenlijk denk ik dat als je elk individueel geval zou gaan bekijken dat echt het gros is gebeurd door slecht onderhoud en ondeugdelijk gebruik.
( jou geval mischien niet, domme pech denk ik dan )

maar waarom ploft die lager dan?
is het omdat het plastic busje waar de lager om zit begint te smelten en die veer vd de spurgear erin vreet.
waardoor je lager teveel speling krijgt en dan alle kanten op begint te slaan!
kan ik wel begrijpen dan met deze tempraturen,ik had het vd winter al.
en daardoor allerlei schade gehad die eigenlijk niet nodig was.
nu heb ik er een schimmetje geplaatst tussen veer en busje en sindsdien niks meer kapot gereden in dat geval.

en natuurlijk gewoon regelmatig na het rijden even die 4 schroefjes los en alles schoon blazen met een compressor.

Ik denk dat het plestic deel smelt omdat het lager vastslaat, niet andersom.

+1

Ik denk ik meng me eens even in de discussie...

Persoonlijk vind ik het een slechte zaak als het een bekend probleem is bij de Slash...

Maar ik vind ook dat als je plus/minus zo een 400 euro voor een Slash uitgeeft dat je niet moet gaan bezuinigen op een lagertje van 5 euro.

Ook het onderhoud komt hier om de hoek kijken. Want ik lees net van slashbasher dat hij met de compressor de lagers schoonmaakt maar dat is juist 1 onderdeel wat ik niet reinig met de compressor want ik ben van mening dat je juist dan het vuil met grote kracht in de lager blaast.

Maar een ieder heeft natuurlijk zijn eigen manier van schoonmaken!

als een lager niet meer naar behoren loopt gooi ik hem weg en pak een nieuwe.
ik bedoel met schoonblazen de gehele slash niet de lagers.
dat gevriemel om een lagertje aan de binnenkant schoonmaken ben ik 1 keer aan begonnen en daar begin ik niet meer aan.

en als ik in los zand wil rijden pak ik wel een andere auto als de slash.
en ook daar moet ik dan eerder me lagers vervangen als ik het spul heel wil houden.

maar de slash is een badkuip op wielen die teveel bagger verzameld voor de bashers!
maar op de echte rc banen kunstgras/klei is die best wel duurzaam mits je regelmatig even alles nakijkt!

dus ik snap de frustratie van een basher en het onbegrip van een racer.

Laat ik dan ook wat zeggen.
Niet de kwaliteit van het lager is het probleem, maar de plaats van het lager en afmeting van het lager. Hij zit op een plaats waar vuil inkomt, maar er niet meer uit kan, én het is een heel "dun" lagertje, met dus hele kleine kogeltjes. Deze zit eerder vast dan een "dik" lager met grotere kogels (hypothese)
Kom ik tot de conclusie dat het ontwerp op dit punt voor verbetering vatbaar is.
En dan kan je aanvoeren dat het met onderhoud ook te voorkomen is, er zijn zat auto's die met minder auto's veel duurzamer zijn. Ik ben het dus met Klamath eens, het ontwerp van de slash is op dit punt niet optimaal.

ik heb al verschillende malen gepost op welke manier je de problemen met het veelbesproken lager kunt oplossen. Met foto's en alles erbij heb ik dit uitgelegd. Toen werd dit gewoon genegeerd. Nu moet er opeens een ontzettend hoog oplopende discussie over dit lager langer dan 2 pagina's gehouden worden. Mensen...waar zijn jullie mee bezig? Ik heb jullie allang EEN oplossing laten zien. Het beste werkt deze wel met de slipperclutch. Voor gebruik met het middendifferentieel zijn wat aanpassingen aan het differentieel zelf nodig. Dit ben ik nog aan het perfectioneren.

Dan het volgende: Ik vind het echt de grootste onzin dat de 4x4 hier nu zo wordt afgezeken om een paar schoonheidsfoutjes. ELKE, maar dan ook werkelijk ELKE auto, rc of 1:1 het maakt geen donder uit, heeft zo zijn foutjes. Deel van de hobby is om hiervoor inzicht te hebben/ontwikkelen om dit op te lossen.

Persoonlijk (en ik heb 7 auto's van allerlei verschillende typen en merken) vind ik de slash 4x4 de allerleukste auto met de stoerste rijeigenschappen. Heb er al zo veel lol mee beleefd en alle crashes die ik ermee heb gemaakt hadden mijn andere 6 auto's nooit en te nimmer overleeft.

Dus alsjeblieft voor de zeurpieten onder ons: Verkoop de slash 4x4 als je hem beu bent of beter nog....gooi hem in mijn vuilnisbak! --> stuur me maar een pb als je mijn adres wil;)

@ wishiej: die robin dat ben ik

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back