Ik ben waarschijnlijk 1 van de weinige die na een weekendje rijden (als ik tijd heb voor rijden
) ze auto uitelkaar haalt en schoonmaakt.
En dan voornamelijk alle lagertjes.
Even het blauwe rubber ringetje eraf, WD40 erdoorheen blazen en ze rollen weer als nieuw.
Auto is niet moeilijk te demonteren, ja het kost tijd.
Maar er is nog niets kapot gegaan aan lagers.
Er is niks mis met de lagers. Ze hebben gewoon onderhoud nodig.
@Klamath,
Ik trek van mijn 1:1 auto elke 500km de wielmoeren na (heb geen bouten).
Sterker nog, soms nog vaker. Ik moet er niet aan denken dat ik een wiel verlies terwijl ik in een bocht zit op de Nurburgring.
Ja, het gebruik en belasting van de auto is anders dan van jouw 1:1 auto.
Maar vergeet niet dat de Traxxas ook flink op ze ***** krijgt met jumps, rollen, stof, zand etc.
Alles wat extra belast wordt heeft onderhoud nodig

En dan voornamelijk alle lagertjes.
Even het blauwe rubber ringetje eraf, WD40 erdoorheen blazen en ze rollen weer als nieuw.
Auto is niet moeilijk te demonteren, ja het kost tijd.
Maar er is nog niets kapot gegaan aan lagers.
Er is niks mis met de lagers. Ze hebben gewoon onderhoud nodig.
@Klamath,
Ik trek van mijn 1:1 auto elke 500km de wielmoeren na (heb geen bouten).
Sterker nog, soms nog vaker. Ik moet er niet aan denken dat ik een wiel verlies terwijl ik in een bocht zit op de Nurburgring.
Ja, het gebruik en belasting van de auto is anders dan van jouw 1:1 auto.
Maar vergeet niet dat de Traxxas ook flink op ze ***** krijgt met jumps, rollen, stof, zand etc.
Alles wat extra belast wordt heeft onderhoud nodig
