Traxxas slash brushed mogelijkheden

Hallo..
Ik ben nieuw hier en heb gisteren een traxxas slash gehaald nadat ik een e-revo had geprobeerd. hier en daar heb ik wat topics door gelezen op dit forum maar ik wou wat advies voor wat ik het beste kan doen. Ik heb hem brushed gekocht. Ben er tevreden over en met wat aanpassingen rijdt hij goed! Nu heb ik ook een lipo en een 4600 accu er in gehad van mijn broer en er was een groot verschil qua tractie en top snelheid! Ik heb een snel lader er bij en ik begrijp dat je dan een nieuwe lader moet kopen wanneer je overgaat naar lipo..
Maar nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen om wat sneller te rijden dan nu met mijn 3000 accu.

Door dus bijvoorbeeld een lipo accu te halen en nieuwe lader of gewoon een zwaardere accupakket van wat ik nu heb maar dan van 4600 of 5000?

Of even wachten en hem brushless laten maken maar dat vind ik gewoon simpel weg te duur..
Groeten Rik

Welkom op het MBF,

ik hoop dat je een leuke tijd hier zal hebben :). Meteen om te beginnen zet je vraag even in het algemeen slash topic.

als je overgaat van 3000 naar 4600 of 5000 heeft dit geen effect op je vermogen.
het enige voordeel als je van 3000 naar 4600 of 5000 gaat is dat je langer kunt rijden. van ongeveer 25 min. naar 40 minuten afhankelijk van je rijstijl.
Hoeveel cellen heb je in je 3000mAh lipo pack?

Succes met je slash en de hobby!
Ow, op dit forum bestaat een algemeen slash topic: traxxas-slash-topic
In dit topic vind je een heleboel informatie over je nieuwe auto. Ik geloof ook wel dat je vraag daar al een keer in is beantwoord, maar mocht dat niet zo zijn, stel je vraag daar dan even. Daar kijken andere slash bezitters namelijk eerder dan in de nieuwe topics en de kans dat je vraag wordt beantwoord is dus groter.

Succes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Rik, welkom hier op MBF.

Allereerst tussen welke accu's was het verschil nou zo groot ? Wat meer specs van de gebruikte accu´s (soort/voltage/capaciteit) maakt het duidelijker.

De basics mbt accu's is als volgt:

V: het voltage van de accu bepaalt hoe snel je auto kan rijden. Hoe meer volt, des te sneller zal je kunnen gaan. Je ziet bij brushless motoren dikwijls een kv rating staan. Dat geeft het aantal toeren per volt aan dat een motor aan kan.

mAh: is de capaciteit van de accu, hoe groter die is, des te langer kan je rijden. Meestal is een accu met meer capaciteit ook zwaarder.

Tussen lipo's en nimh accu's is er nog een belangrijk verschil, namelijk dat nimh accu's bij gebruik in je auto steeds verder in voltage zakken. Dat betekend dus dat je per ronde steeds langzamer gaat, een lipo is qua spanning constanter en zakt dan ineens in.

Succes verder.

Als je er lol in hebt en mee door wilt gaan zou ik altijd een beetje proberen te sparen voor brushless, ga je uiteindelijk wel graag willen dan
Wat betreft accus zou ik absoluut voor lipo gaan, volgens mij ben je met een 2s en een imax b6 bij de hobbyking ook nog niet eens echt duurder uit dan dat je een trx nimh pack haalt bij een nederlandse modelbouwzaak, is gewoon een nobrainer.
Even lezen hoe het moet en gaan

Ik heb inderdaad wat rond gezocht in dat topic maar wist niet dat het beter was om daar de vraag te stellen. Iedergeval bedankt voor de antwoorden. Omdat er ruim 200 paginas waren vond ik het wel een beetje veel..Heb al een paar dagen erg veel plezier gehad maar hier naast rij ik ongeveer 10 minuten leuk snel met me slash. De uitleg van haast nooit helpt me al een eind op weg! Ik merk wel dat ik af en toe de 4x4 mis op het terrein waar ik rij. En helaas wil ik inderdaad al meer!
ik heb nu een 3000 . Ik heb weinig verstand van de voltage enzovoort heb wat gelezen hier en daar en wordt langzamer hand wel wat duidelijker. Ik heb een 3000 mah lrp accu 7.2 V. 3 power cell volgens mij. Ik heb trouwens alles gekocht bij modelshop twente.. Hierover ben ik erg tevreden. Alleen had ik misschien wat bij kunnen leggen voor een 4x4 zodat ik overal wat meer door heen kan.
Of ligt dit aan de banden grip of maat?

Back