Traxxas SLASH topic

het enige waarmee ik de slash echt beter vind, zijn de looks.

De slash is gewoon een auto met ballen!

[URL="
- New Traxxas Slash 2008 Truck[/URL]

@ ERBI...Zal ik waarschijnlijk gaan doen! Al heeft mijn banksaldo even wat tijd nodig om wat mods door te voeren....hehehehe

@ Hansie...Bergschenhoek is niet zover voor mij. Ik kom snel een keer rijden bij jullie. Of liever gezegt... Ik kom een keer snel rijden bij jullie;)

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Klamath: Ik heb geen ervaring met de E Maxx. Het zal ongetwijfelt een mooie auto zijn. Ik vind alleen dat het een beetje een "appels met peren" vergelijking is om de E Maxx met de Slash te vergelijken.;-) Heb zelf aardig wat autootjes achter de rug. Maar vind de 2WD Slash het meest spectaculairst rijden. Dit zeker in Brushles condities...Vind er simpelweg een uitdaging in:mrgreen:

De E Maxx zal zeker een auto met ballen zijn...

De Slash gaat er er m.i. ook mee aan de slag!:rolleyes:

(maar is een persoonlijke mening)

Laatst bewerkt:
wel is het zoo dat de zoals ik al eerder schreef het spur iets moet wegdrukken om de speling in het vertragings huis er uit te halen en dan goed afstellen.
Mijn pinion is in 1 run (half uurtje) van goede naar slechte staat gegaan. Waarschijnlijk omdat de spur nu het sterkst van de twee is. Wat bedoel je met wegdrukken? Schroefjes van spur nog niet helemaal vast en dan ronddraaien wanneer de pinion er vrij stevig tegen aan zit?

Weet iemand of die twee onderdelen die ik gepost heb zouden passen?

als je de tandwielen te strak op elkaar zet gaan ze ook snel kapot. je moet er een papiertje tussendoor kunnen halen. (teminste, dat heb ik tot nu toe altijd als maatstaaf gebruikt, en werkt perfect. :) )

Mijn pinion is in 1 run (half uurtje) van goede naar slechte staat gegaan. Waarschijnlijk omdat de spur nu het sterkst van de twee is. Wat bedoel je met wegdrukken? Schroefjes van spur nog niet helemaal vast en dan ronddraaien wanneer de pinion er vrij stevig tegen aan zit?

Weet iemand of die twee onderdelen die ik gepost heb zouden passen?

ik zou het niet weten .
ik heb zelf nog niet eens bij die 3 schroeven in het spur gedacht.
nee ik bedoel als je je pinion afsteld ,druk dan je spur weg van je motor.
daar wil bij alle rc wagens wel wat speling in zitten,
maar met een stuk papier doe je dat ook al.
tja het blijft effe prutsen maar dit is echt niet de enige wagen waarvan je een spur snel kan slopen.
draai ook je spur wat rond en zoek het strakste punt op om af te stellen.

pattux ik weet niet wat voor spur jij er nu op hebt zitten.

wel weet ik dat de originele pinions wat zacht zijn ,maar ja dat zijn alle pinions die je bij een rtr krijgt.
en zand en water[bij mij dan ]doen ook geen goed
groeten wiebe.

Vandaag het eerste ritje met de slash gemaakt, wat ik van de standaard afstelling vindt is dat ie bij te snel insturen snel een koprol wil maken, dus de gehele afstelling veranderd zowel voor als achter, ook de demperolie aan de achterkant vervangen door dikkere olie en de dempers in een andere stand gezet, uiteindelijk rijdt ie al bijna wat bij mijn rijstijl past, rustige achterkant en geen overstuur meer, maar hij gaat bijna op de cm de bocht om hoe het hoort.
Nu heb ik nog een vraag v.w.b. de lipo accu, zijn er mensen die er een "LIPO SAFETY SWITCH" tussen hebben?? Hier lees ik namelijk het volgende over, info PKracing:
rob1-8636.jpg

Lipo accu's mogen niet dieper dan ongeveer 3 volt per cel ontladen worden, als ze maar even te ver gaan, gaan ze kapot. Om je Lipo's te beschermen kun je deze veiligheid schakelaar tussen de regelaar en de ontvanger monteren. Ook de balancer kabel van de Lipo wordt hier op aangesloten, en zo kan dit apparaatje de spanning van elke cel individueel controleren. Zodra de spanning te laag dreigt te worden, zorgt de safety switch ervoor dat je niet meer vol gas kan geven. Je weet dan niet alleen dat je accu bijna leeg gaat, maar doordat je niet vol gas kan geven, daalt ook de spanning van de lipo minder. Wordt de spanning echt te laag, dan wordt de regelaar in neutraal gezet en stopt de auto dus. Een heel belangrijk artikel dus om je Lipo accu's heel te houden

Is dit een aanrader of wat, hebben mensen al ervaring dat na een te lege lipo accu deze kapot is gegaan???

fotos004Small.jpg

Bovenste foto hangt de auto nog iets achter over, na aanpassing zie onderste foto staat de auto meer horizontaal, dit dus met dikker olie en andere demperstand.

fotos005Small.jpg

Laatst bewerkt:
Is dit een aanrader of wat, hebben mensen al ervaring dat na een te lege lipo accu deze kapot is gegaan???

Lipo's mogen inderdaad niet onder de 3v per cel komen. Bij borstelloze regelaars zit meestal een LVC (low voltage cutoff) ingebouwd. Als je met de standaard regelaar icm LIPO's blijft rijden kan een externe LVC nuttig zijn. Je moet zowiezo zonder een LVC meteen stoppen zodra je tijdens een ritje merkt dat de power minder wordt. Anders loop je idd het risico je lipo te beschadigen.

velineon's

Iemand al een Traxxas Vileneon BL ingebouwd? En er ervaring mee? Ik probeer nog ergens een prijs er voor te vinden. Ik zag $ 159,- staan bij Towerhobbies, maar nog nergens een prijs in euro's gezien.

thnx

pattux ik weet niet wat voor spur jij er nu op hebt zitten.

wel weet ik dat de originele pinions wat zacht zijn ,maar ja dat zijn alle pinions die je bij een rtr krijgt.
en zand en water[bij mij dan ]doen ook geen goed
groeten wiebe.

Hoi Wiebe,

Heb er nu een hardstalen spur van hotracing in zitten. Met de standaard pinion.
Het truucje met het papiertje doe ik ook altijd.

ik heb net voor het eerst de slipper uit elkaar gehaald .
ook het spur dus ,zit wel wat raar in elkaar .
niet echt bevorderlijk voor het netje,s lopen van het spur.
ik denk dat ik de oude er op zet van de stampede dan passe alle spurs ook .
wel is mijn spur nog prima geen rare slijtage,pinion wel een beetje maar niet erg verontrustend .
nu maar weer wachten op beter weer.

gossie waar woon je ongeveer,ik zit in zuidlaren ,aan de stikker op je polibutler te zien zit je vast niet ver uit de buurt.
groeten wiebe.

Ik heb vandaag maar eens 4 aluminium dempers (geen traxxas) met andere veren besteld voor de slash, dempers waar je de veerhoogte aan de buitenkant kunt veranderen. De standaard dempers zweten een klein beetje, maar ieder klein beetje wat eruit loopt wordt het dempen niet beter op. De veer aan de voorkant ga ik wel overzetten op de andere demper, een zachte voorkant is voor het insturen beter. Alleen moet nog even testen met welke zuiger er moet worden gereden, echter zal dit per ondergrond verschillen.
K'heb ook gelijk verschillende soorten demper olie erbij besteld om het één en ander te kunnen vergelijken en testen.:rolleyes:

Volgende stap wordt orienteren naar een andere zender:p

Laatst bewerkt:
vandaag mijn bestelde spullen binnengekregen .
een week geleden besteld nu binnen ,de onderdelen levering zit wel goed,
we hadden eerst nog wat bedenkingen, maar die zijn nu weg.
traxxas113.jpg

3 spurs, een ophanging voor bumper/wheeliebar,stuurblokken/fusees voor ,zelfde maar dan achter ook ,schokdempers turnbuckels c hubs voor alle,s wat eventueel kapot KAN gaan,
tja nu gaat vast niks stuk krijg je als je het op voorraad hebt .
groeten wiebe.

Je kan nooit genoeg op voorraad hebben, vooral als je op den duur eens meetings en wedstrijden wil doen. Ennuh heb jij het bij de dealer een paaar km verderop gekocht, dichterbij kan haast niet.

Slash bestellen...

Jongens ik begrijp dat er grote behoefte bestaat om je Slash in het buitenland te kopen, maar als je gaat rekenen ben je alleen goedkoper uit. Een rekensom :

200 dollar kost de slash dat is 155 euro + 45 dollar verzendkosten is +- 35 euro, komt het totaal op 190 euro..als je geluk hebt betaal je dus 190 euro, maar de kans is heel groot omdat je NIEUW koopt dat je 1/5 deel btw betaald is 38 euro, dan komt je totaal dus uit op 190 + 38 = 228,- euro....lang verhaal kort, ik was vandaag bij PK en daar kost de Slash 225 euro en je hoeft je geen zorgen te maken over een evetuele boycot... Ik heb geen commercieele belangen maar denk gewoon helder na...aan jullie de keus...;)

Nu wel goede traxxas levering?? Tijd geleden boycotte Rc Connect de Traxxas leveringen...

Had toen net mijn traxxas gekocht en toen dat geintje, niks wat besteld was kwam opdagen.

Greetz,
Joram

Back