Traxxas SLASH topic

Hoe ben je aan die panther komodo's gekomen? en die Ofna split rims?

Er is al contact geweest over die body moet nog ff de verf beetje bij punten en wat last minute customising doen en dan kan hij verstuurd worden... (ie de skull zijn tanden moeten worden terug gezet:P)

EDIT: en heb je measurements van die getrimde frame? mijn backslash is iets "nauwer" dan ik graag zou willen en dit lijkt me een mooie tot ik mijn low COG chassis kan gaan bouwen:P

Laatst bewerkt:
vorige week voor het eerst weer eens met een 2wd slash gereden.
ik kon dat ding geen eens recht houden op de baan.

dit terwijl ik een jaar lang een 2wd slash heb gehad en er 3de mee ben geworden in het nederlands rallycup kampioenschap 2009/2010

zo groot is het verschil tussen een 4x4 slash en een 2wd slash

voor mij ook nimmer meer een 2wd

Het is ook Shortcourseappels met Shortcourseperen vergelijken:confused:

Logisch natuurlijk dat je het 2wd rijden inmiddels een beetje verleerd bent...Je hebt zelf ook ervaren dat het beestje prima op de baan te houden is bij regelmatige training...Of heb ik het mis?

Iedereen heeft z'n eigen voorkeur. Jij en Nard zijn uitgegroeid tot 4X4 addicts...Terwijl ik de 2wd addict ben:p Rijd mij veeeel uitdagender/leuker..

Ik ga m'n kap ook proberen te repareren en ik heb het aanbod aangenomen van firefrenzy dus met ik rij waarschijnlijk in Mol met een nieuwe kap.

die slash/truggy ziet er wel gaaf uit maar he tis gewoon geen slahs meer. en 2wd vind ik ook wat uitdagender want je moet ervoor zorgen dat je op het goede moment gas geeft zodat je geen fouten maakt. en dat maakt het uitdagender porberen je auto eht op de baan te houden.

je hebt gelijk rinaldo..

slash 2wd is heel goed op de baan te houden.

ik gaf alleen maar aan dat ik best wel schrok van het feit dat ik zo snel het 2wd rijden verleerd ben en niet meer onder de knie heb.

Moeten we toch eens een race houden met de 2wd Slashes..

Win ik misschien ook eens een keertje;):twisted::cool: Gnegne.

Hoe ben je aan die panther komodo's gekomen? en die Ofna split rims?

EDIT: en heb je measurements van die getrimde frame? mijn backslash is iets "nauwer" dan ik graag zou willen en dit lijkt me een mooie tot ik mijn low COG chassis kan gaan bouwen:P
Bron staat er bij, het is niet mij Slaruggy ;)

Het is ook Shortcourseappels met Shortcourseperen vergelijken:confused:

Logisch natuurlijk dat je het 2wd rijden inmiddels een beetje verleerd bent...

Het is ook echt anders. Ik ben momenteel zowel de 2WD als de 4x4 aan het tunen (en rijden) en het is idd veel verschil.
De 2WD heeft als 2 grootste nadelen het remmen en dat acceleren op losse ondergrond gewoon resulteert in een giftige kont. Je kan niet bruut wegspuiten tenzij je veel grip hebt. Dus of op straat, een tapijtbaan op op het zand met spikes of paddle banden. Daarom heb ik ervoor gekozen om er een strandracer van te maken. Dan is het remmen ook niet zo'n probleem. Een 2WD remt immers op de achterwielen wat niet echt efficient is en erg onhandig voor een auto die zo hard gaat.
Ik heb nu een swaybar kit op de 2WD en had een difflock spool ingebouwd. De swaybar kit is wel een grote aanwinst. Wat doet een swaybar kit:
Kortweg zorgt deze ervoor dat er als beide wielen ingedrukt worden dat dit kan zonder restrictie. De swaybar gaat mee omhoog zonder weerstand. Als je auto een bocht maak wordt er maar aan 1 van de swaybar armen getrokken maar omdat de swaybar aan de andere draagarm vastzit (die dan niet ingedrukt wordt) wordt het indrukken van de draagarm tegengegaan.
Dus de vering werkt wel bij rechtuit over hobbels rijden maar minder als je een bocht maak. Je kan dus lossere veren plaatsen. voor betere reactie op hobbels terwijl de auto minder omrolt in een bocht. NICE:cool:

De difflock spool is niet zo'n succes. Teneerste gaan de stelschroefjes los en dan draait de as gewoon los in de tandwiekast :sad:
Al 3 keer de tranny open moeten maken. Volgende keer maar threatlock erop doen. Toch is ghet effect niet alstijd handig. Zo'n diff zit er ook niet voor niks natuurlijk. Op losse ondergrond een bochtje draaien is meteen uitbreken. Voor acceleratie op losse ondergrond is het wel weer handig omdat beide wielen gewoon op zelfde sneheid blijven ploegen of er nou wel of geen grip is voor het linker of rechterwieltje afzonderlijk. Ik had al geprobeerd het diff te sealen maar het bleef maar lekken dus heb dat maar opgegeven. Enige oplossong is dan nog een rete duur custom gesealed diff. Nog even overnadenken

rinaldo ik zie je dan daar. Er komen hopelijk nog een stel. Dus we zullen eerst kijken of de baan goed erbij ligt ik neem sowieso een schep mee zodat we eventueel de jumps groter kunnen maken. er is geen stroom aanwezig dus zorg voor goed opgeladen accu's.

En Firefrenzy je moet zeker weten een fot'tje maken als m'n naam d'r op staat dat is echt super gaaf.:D

murky wil je komen? ik heb samen met een paar vrienden een eigen off-road baantje gemaakt.

het is bij de afslag Leiderdorp schuintegen over de macdonald en pannenkoekenhuis. de coördinaten zijn 52.163575,4.552312

Wij zijn er rond 12 uur.

is goed hoe meer mensen hoe meer vreugde zeggen ze toch?:banana:en he tis goed te doen met een slash is niet makkelijk ohor met een 2wd. is een harder ondergrond maar als die langzaam weg is heb je zand met een harde ondergrond dus mischien kijken voor banden keuze is rij standaart bandjes met standaart slash is erg lastig.

Back