Traxxas SLASH topic

@ slashie:Welkom op het forum slashie. Hoop dat nog veel plezier van je auto hebt!De "verzamelwoede" van de Slash is mij ook opgevallen. Het kan niet de bedoeling zijn dat de auto na 3 minuten stilstaat door een klomp bagger. Misschien dat iemand hier een oplossing weet. Heb zelf wel eens gedacht aan lexaan binnenschermen. Of dit zou werken? tja..kwestie van uitproberen.;)
@ERBI&Somerwil: Als ik kom rijden bij mvb ( of welke club dan ook ) Hoe werkt het dan met zaken als zenderfrequenties? Moet ik zelf verschillende kristalsetjes meenemen. Of worden deze bij het aanmelden uitgedeelt? Ik heb zelf de originele zender van de Slash nog in de auto zitten. (27 mzh).
Weet dat dit geen ideaal zendertje is voor het rijden met meerdere deelnemers. Maarja..banksaldo zegt ook wel eens "kappen nou":rolleyes: Anders had hier al een spectrum o.i.d. gestaan.
@ Wiebe: Weer lekker aan het proppen he...:mrgreen:

Greetz, Rinaldo

Hoi Rinaldo, de meeste mensen rijden met FM of Spectrum maar het is altijd goed om nog 2 setjes AM kristallen te hebben. Je moet je nl. bij het aanmelden voor de wedstrijd, via rcwebmagazine.nl, voor 22u de vrijdag VOOR de racezondag, ook 3 freq. opgeven. Deze worden dus niet uitgedeeld !! Op zo'n dag is het systeem voor jou even wennen maar het goed om het te ervaren om het systeem te begrijpen...

groeten

groeten..

ik ga inderdaad proberen om een beschermkap te maken zodat hij niet alle zooi naar binnen gooit.
wil gaan proberen om dit van styreen te maken.
en misschien maak ik dan ook wel gelijk een interieurtje.
de bedoeling is wel om een luchtkoker te maken naar de regelaar via 1 van
de ventilatoren ( stickers).

gr. marc

Als je met meerdere mensen tegelijk rijd is het verstandig om keuze te hebben uit een aantal frequenties. Je doet er ook verstandig aan een tussenfrequentie te kiezen. Dus niet bv. 26.995 of 27.045, maar bijvoorbeeld 27.015 of zo (als dat bestaat). De kans dat je elkaar dan 'tegenkomt' is nihil.

Conrad heeft kristalparen voor een redelijke prijs. Hoeft niet de hoofdprijs te kosten. Spektrum is hierin makkelijk, maar zeker geen noodzaak. Er zijn tenslotte al decennia lang wedstrijden gehouden zonder Spektrum en dat ging ook goed. Het vergt alleen wat afstemming.

Michael

Er worden personal transponders gebruikt. Deze zijn SOMS te lenen op de club. Echter worden er wel wat eisen gesteld dan uiteraard en hebben we ook zeker geen dozen vol met die dingen op reserve. Iedereen die er zelf een heeft wordt natuurlijk automatisch geteld.

We hebben niet echt regels voor het lenen van transponders maar zoiets als hieronder is wel redelijk lijkt mij:
Bij ontvangst van de transponder wordt een bedrag aan borg betaald. Deze borg wordt na inlevering uiteraard terugbetaald mits de transponder
1) nog voorzien is van de originele bedrading
2) de oortjes er nog aan zitten
3) schoon is
4) aantoonbaar nog werkt

De lener is verantwoordelijk voor het aansluiten e.d. Als de transponder dus kapot gaat nadat deze is aangesloten zijn de kosten voor de lener. Als de transponder kapot is, wordt deze NIET TERUGGENOMEN en zal de borg worden achtergehouden.

Klinkt kinderachtig, helaas weten we echter dat niet iedereen het normaal vind dat als je iets leent, je het weer teruggeeft in de ontvangen staat...

Gr,
Michael

Ok, niet lachen. Ik was dus driftig op zoek naar een BL set. Maar op de weg terug van werk kreeg ik een geniaal moment (gebeurd niet vaak). Ik heb een paar weken geleden mijn 1:12 geruild tegen een zgan LRP 9,5T Eraser set. Compleet. Het zal de leeftijd wel zijn....

Maar goed, nu de vraag dan. Wat zet ik als pinion op? Ik wil hem wel heel houden als het even kan, maar heb geen idee hoe het te vertanden. Iemand tips?

ik hoop dat het een redelijk nieuwe set is???????
de vorige erasers blinken niet uit door degelijkheid.
garantie is wel goed.
ik zou beginnen met een kleine pinion.vandaar verder gaan werken.
groeten wiebe

ps als je niks anders hebt eerst de originele 18???tands en a 2min voelen hoe warm hij is .
alle,s meer dan 50a60 graden zou ik hem niet willen hebben.
en denk om vocht ,dat vinden de sensoren niet leuk.
groeten wiebe.

Laatst bewerkt:
Ik ga zaterdag toch naar de shop en zal wel een pinions meenemen/bestellen. De ESC is waterproof. De motor zal het wel niet zijn idd.

@ ERBI&Somerwill: Ik ga me nog even orienteren voor een FM zendertje en wat kristal setjes. Misschien maar banksaldo nog maar eens lief aankijken...Over het rijden bij mvb en/of wedstijden stuur ik jullie aankomende week wel een pb.

We gaan nl. wel heel erg "of topic", nu de forum discussie al een paar dagen voornamelijk over het wedstrijd rijden en zenders gaat, en niet meer over de Slash of onderdelen/ervaringen...

Of de overige deelnemers aan dit forum moeten ons "gesprek" graag willen volgen???????????????????

@RCW(Anders even een nieuw topic openen over "Wedstrijden met de Slash")

Ik haal volgende week ook gelijk een nieuwe zender en transponder op, de keuze van de zender is toch gevallen op de Futaba 4PK, super makkelijk menu net als de voorganger.

denk eht niet.. de wielbasis van de Slash lijkt een stuk langer te zijn dan die van de Rustler. je zou dus het grijze chassis moeten vervangen, en de draagarmen. (+ aandrijfassen denk ik dan)

nope.. het chassis van de slash ligt veel hoger dan die van de rustler.

SlashRustler2.jpg

Traxxas-Rustler-VXL-3708-Chassis.jpg

P8040007.jpg

Laatst bewerkt:
@ Q Racing: Volgens mij in deze topic wel eens gelezen dat het shassis van de Stampede passend zou zijn.

Verder snap ik natuurlijk dat je een Slash wilt hebben:)

Snap alleen niet dat je een berg onderdelen aan zou gaan schaffen om van een Rustler een Slash te maken. Want dat is wel wat je zou moeten doen, om ook maar enigzins in de buurt te komen.

Lijkt me dan een beter idee gewoon een Slash te kopen.;)

Laatst bewerkt:
een berg onderdelen?

naja ik denk een nieuw chassis(slash) en een andere kap, of zitten de meeste bevestigingsgaten van de rustler veel anders dan bij de slash?

tsja beter dan gewoon de stock slash kopen en daarin een brushless setje zetten:D

Heb zelf geen Rustler, maar voor zover ik het heb bekeken zijn het gewoon twee totaal verschillende auto's. Een aantal onderdelen komen overeen, maar worden totaal anders gemonteerd. Als je een blanco Slash kap koopt moet je zelf de gaten nog boren. Het zal qua passen dus geen probleem zijn. Misschien een idee om de exploded view van de Slash eens naast die van de Rustler te houden?

TRAXXAS Rustler (3705) - Overview

TRAXXAS 5805 - Overview

ff doorklikken naar exploded view.

Als je alleen een Slash chassis koop en tracht de ophangingen(v/a) te monteren, denk ik dat je problemen gaat krijgen met het aanlopen van de banden. Om nog maar te zwijgen over de veeruitslag van de Rustler. Die lijkt me namelijk groter dan die van de Slash. Ben bang dat je tot de conclusie gaat komen dat je een berg (dure) onderdelen nodig hebt

Nogmaals, ik zou gewoon een Slash kopen. Met de aanschaf van een kap a 29 euri en een chassic die geloof ik 18 euri kost, zit je al bijna op een kwart van de aanschafwaarde van de Slash. En dan volgen er nog wel wat spulletjes..
Maar goed. als je je project doorzet, zal ik die met belangstelling volgen....

Ziet er tof uit zo aan de muur BCS!

------------

Het heeft even geduurd!! Maar...

Your item left the United States from CHICAGO at ++++ AM on February 18, 2009. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.

Chicago-Bulls-Team-Logo---Photofile-Photograph-C10046326.jpeg

De onderste 2 zijn voor de savage/revo

slash%20fire%20carbon%202.jpg

cuda%20green%2005-31-05%20001.jpg

grave%20robber%20scheme%202.jpg

Had ze eerder verwacht dus de lol is er een beetje vanaf jammer genoeg.. Misschien verkoop ik wel iets...

Die kappen zijn superbruut!!! En zeker die van de Slash Heeft Ome Steve weer z'n best op gedaan...
Zul je Nederland weinig tegenkomen, Mex.

Ben beniewd naar foto met de auto's eronder.

Back