Traxxas SLASH topic

let op,

de ESC levert wat de Motor vraagt , dus al kan een esc 400A leveren met een piek van 600A (fictief) maar de motor maar max 30A vraagt heb je er niks aan ...

daarbij is ook nog een verschil in continu leveren en op piek ....

De Velineon 3500 kan continu 65A vragen en op zijn piek 100A, en 3S aan kunnen .(opgave : traxxas.com)
Daarbij is een VXL3s esc in combi met de bovengenoemde motor prima , zolang je niet meer als 2S blijft rijden en af en toe op 3S gaat rijden , doe je toch 3S zal je snel warmte problemen krijgen in je motor, wat weer demagnetiseren van de rotor kan betekenen. De LVC van de VXL 3S is esc, is vaak onnauwkeurig , wat weer als gevolg heeft dat die te vroeg ingrijpt ,dus dat de accu gewisseld moet worden. Daarbij zijn er geen andere instellingen mogelijk behalve het profiel. Wil je meer instellingen dan zou je voor een andere ESC moeten kiezen .De vraag is alleen of de bash rijder die ook nodig heeft , immers is vooruit en achteruit al voldoende .Dus volstaat een VXL combo prima voor in de slash .

Wil je meer en sneller dan andere combo kiezen , let wel dat dan andere onderdelen op de auto sneller gaan slijten , op 2S met een vxl 3S esc en 3500 motor is het prima te doen , goede top snelheid , weinig slijtage ....

suc6

Laatst bewerkt:
ik heb op dit moment nog geen brushless in de traxxas zitten....
nog steeds de standaard XL-5 met de titans 12t motor...
als ik rond zoek op internet zie ik veel slechte verhalen over de VXL esc....
daarbij kan ik ook kiezen voor de Mamba Max Pro....
maar deze is niet waterproof.
en die is ook maar tot 100A
CASTLE CREATIONS MAMBA MAX PRO

of zou ik dan toch voor de orion vortex 130A gaan.
Orion Vortex Regelaar R8 WATERPROOF BL (130A, 2-4S)

volgens traxxas is de VXL 3c esc 200A contineus...en maar 320A peak...

de orions hebben vele amperes hogere peak.
De Mamba Max Pro doet die 100A wel op 6S, terwijl de Vortex tot 4S gaat.
Ik heb op de MMP vaak zat waardes dik boven de 100A gezien.

De specs van de VXL-3s zijn zwaar overdreven.

Hij heeft alleen wel gelijk. De VXL zou wel 200A aan moeten kunnen. ik weet echter dat als je er tussen 120-150A doorheen jast dat hij vrij snel in de beveiliging schiet zelfs met een fan. (En met de bijbehorende motor)

Gelijk of niet , een auto kan ook 180 km/h , rij je dat constant ?......
De vxl esc , kan rond de 162-170 A leveren continu , echter geen lange tijd....(max18sec)

Hij heeft alleen wel gelijk. De VXL zou wel 200A aan moeten kunnen. ik weet echter dat als je er tussen 120-150A doorheen jast dat hij vrij snel in de beveiliging schiet zelfs met een fan. (En met de bijbehorende motor)

Als jij bedoelt als bijbehorende motor ,de 3500 velineon motor , is dat echt een uitschieter geweest , omdat hij 100A burst is , dat hij in de beveliging schiet zal meer zijn met een te snelle oplopende amperage .bij wij was , twee maal toe de motor na 114A -119A defekt , en dat was niet eens langdurig.De 120-150A vindt ik vrij onnauwkeurig en maakt een meeting niet echt betrouwbaar......

Maargoed , voor af en toe bashen is de velineon set goed , zonder dat je te veel instellingen wilt op de esc , en de accu niet meer als 2s bedraagt :wink:

Laatst bewerkt:
als ik het nu dus goed begrijp is het als BASH-rijder te doen met de orion 100A
Orion Vortex Regelaar R10 SC WATERPROOF BL (100A, 2-3S)
....als de VXL 3500KV motor dus max 100A trekt is die 100A genoeg.
of zou ik dan voor de zekerheid 130 A esc moeten nemen??

De motor vraagt niet continu 100Ah, als de motor op zn top snelheid zit dan vraagt ie veel minder misschien iets van 30Ah. De regelaar is ruim genoeg...

Ik rij in mn 1:8 buggy met een 80a regelaar en heb er geen problemen mee (spelen nog wel wat meer factoren mee, is alleen maar even om je een idee te geven)

Laatst bewerkt door een moderator:
Daarbij is een VXL3s esc in combi met de bovengenoemde motor prima , zolang je niet meer als 2S blijft rijden en af en toe op 3S gaat rijden , doe je toch 3S zal je snel warmte problemen krijgen in je motor, wat weer demagnetiseren van de rotor kan betekenen.

Haal dat even weg. Straks zien m'n vxl regelaartjes dit, en beginnen ze te klieren. :P In de 2,5 jaar dat ik m'n Slash heb, heeft 't ding alleen nog maar op 3s Lipo's gereden. is tot nu toe nog perfect gegaan. (Ok, met de cut-off haalt die er vaak maar 4500mAh uit de 5000mAh accu, maar dat vind ik niet zo erg. )

Wat ook erg mee speelt is de rijstijl. Als je continue hart optrekt, dan weer remt, en weer hard optrekt, ben je erg in-efficient aan het rijden, en produceer je veel warmte.
Als je een beetje vloeiend rijdt heb je dit ook weer veel minder.
Ik ben er zelf van overtuigd dat dit een grotere rol speelt als de accu keus.

ps: m'n Stampede vxl en Slash VXL zijn hetzelfde vertand als de 12T varianten.

Kan je wel verzekeren dat een VXL setje wel een stukje sneller is als een 12T titan setje.
Nu zal het verschil tussen 2s Lipo op een titan of een vxl niet zoveel uit maken qua snelheid. (uitgaande van gelijke vertanding.)

maar op 2s lipo zal de titan in no-time sneuvelen, laat staan dat je op 3s kunt gaan rijden. (waar de vxl set naar mijn mening toch wel voor bedoelt is. gebruik dezelfde vertanding als je op de titan gebruikt, en je zult geen temperatuur problemen hebben met de vxl.

3rWGk9N0W80[/media] Slash VXL 3S LiPo Velinion Brushless - YouTube

Deze geeft wel aardig weer hoe een vxl op 3s lipo rijdt. Vind het iig niet helemaal terecht als je de motor/regelaar combo afkraakt, terwijl de limiterende factor de accu is. (nu is afkraken een groot woord, maar weet zo niet hoe ik het anders zou moeten noemen. ;) )

als je het snel vind gaan blijf dan lekker bij je 12t setje... er is al een paar keer gezegd dat de vxl sneller is.

ik heb verder zitten zoeken, maar toch vind ik de VXL eigenlijk niet spectaculair snel.
zie bijv dit filmpje:klhpEzCeuzA[/media] Traxxas Slash 2wd VXL with 2.4ghz - YouTube. (niet mijn filmpje maar zomaar van youtube geplukt)

zoals deze auto rijd, rijd mijn traxxas ook met 7cell nimh....
maar dan met de standaard titan 12t motor.

iemand anders die het tegendeel kan bewijzen???

Hoe hard wil je eigelijk gaan rijden met de slash ? , en hoeveel ben je bereidt om te investeren ?, dan bedoel ik : motor/esc/ lipo's evt lipo lader ?

Ik wil zeker een stuk sneller als de titan maar wel op 2cell.
Als er dus weing verschil is met de titan en de vxl neem ik dus geen vxl.
Is de castle creations 5700kv motor dan niet sneller mits goed vertand???

Ik wil toch eigenlijk wel 45-50 km/uur

5700Kv is vrij veel voor zo'n grote auto.
En dan zou je hem zo ligt moeten vertanden dat de snelheid niet heel veel meer zal schelen de VXL.
Zoals ik al zei gaat de VXL theoretisch ongeveer 45 Km/h.
Ik zou gewoon voor de VXL motor gaan, en dan zoals Klamath zegt hem zwaarder vertanden.

Ruud

EDIT : Of je zou naar de Castle Short course motoren kunnen kijken, maar daar weet ik het Kv zo niet van.

:confused:

Niemand ..........

mooie kap, maar met alleen die kap ben je er nog niet
ik had het al een keer opgezocht in `n ander forum
Ford Focus kap de Short Course Trucks | Materiaal bespreking | Forum | RCM-Alkmaar.nl
Quote:
*note ja er komt nog wat bij
PROLINE 6070-00 extended bobymounts
2x PROLINE 2730-03 Desperado 2.8 black wheels (sold in pairs)
2x Proline 1175-00 Dirt hawk 2.8 (sold in pairs)
*en natuurlijk de body van de Focus = Proline 3367-00

dus ongeveer €45.- & €15.- & €70.- komt dan op ongeveer €110.- en dan moet hij nog gespoten worden….

ik heb me traxxas slash pas, en nu al bijna de meest gebruikte auto van mij. en de vorige gebruiker had hem 2jr geleden vxl gekocht en nooit problemen met de motor/esc gehad, in principe dus een prima combo

Is ook een prima combo. Alleen voor wedstrijdrijders vaak niet 'goed' genoeg omdat je zo weinig in kunt stellen. Plus dat veel mensen hem erg zwaar vertanden, en zich dan achter de oren krabben waarom die zo warm word. :mrgreen:

Als je de vertanding van de 12T titan aan houdt, en niet teveel in wilt stellen, is het echt een super combo vind ik. (heb hem zelf ook in een Slash en een Stampede zitten.)

ik zie wel vaak dat veel mensen positief zijn over de VXL motor, maar als ik op youtube filmpjes van de snelheid kijk zie ik hele grote verschillen.
ik wil gewoon op 2c en toch een mooie snelle snelheid hebben.
ik heb dit weekend ook gereden. samen met mijn vader....hij met de FG marder en ik met mijn slash (ik zou mijn slash met de titans 12t motor bijna op bejaardentempo kunnen bijhouden. en dan niets tegen bejaarden maar als vergelijkingsmateriaal.)

een paar foto's van mijn auto na het rijden:
2012-11-11141130.jpg

2012-11-11141140.jpg

2012-11-11141151.jpg

(lekker smerig)

Hoi! Ik volgde dit draadje al een tijdje anoniem, maar wilde mij nu maar eens fatsoenlijk voorstellen. Trouwens een ieder bedankt voor het delen van kennis en informatie in dit draadje, ik ben veel wijzer geworden! :D

Mijn zoon en ik hebben een Slash VXL, omgebouwd tot Baja Bug in piraten stijl. De piraten stijl was het idee van mijn zoontje. :)

IMG_20121111_162526640x480.jpg

IMG_20121111_162312640x480.jpg

We hebben inmiddels 3 velgen gebroken, een vooras verbogen, 2x de zuigerstangen van de Ultrashocks achter verbogen, een paar kapotte kogellagers gehad, een kapotte idler gear (door een kogellager kogel) - de originele kap versleten, de Titan opgeblazen, etc.. Kortom we vermaken ons prima! We bashen graag met zijn tweeën.:thumbsup:

Hier wat video's voor een impressie. Ik hoop dat jullie ze leuk vinden!

Bashing the Baja Bug: [URL="
[/URL]

The Slash VXL: [URL="
[/URL]

The Slash XL5: [URL="
[/URL]

Groeten!

Back