Traxxas SLASH topic

en weer kreeg ik de zender niet te pakken 2 man een half uur lang springen[ik mocht alleen nog maar kijken]quote]

Zit jij in de liefdadigheid Wiebe? Of ben je vertegenwoordiger?;)

geen van bijde ,maar een hobbyist ,die al jaren een fan van traxxas is.
en 6 jaar[ongeveer] geleden een stampede kon kopen en er helemaal gek van was.
later kwam ik er achter dat graupner de stampede ook verkocht.
wel onder een andere naam ,en met een andere zender.
het kwam meer door het blad rc car action [maar ze verkopen ze hem hier niet meer.]

ik probeer gewoon meer slash op de baan te krijgen .
want alleen is maar alleen [een stuk of 5 word al een mooie race]
en er is niets zo goed werkend, als je zender aan een ander clublid te geven.

en mijn stampede heeft het echt lang uitgehouden zonder stuk te gaan.
en dat is echt een groot voordeel .[zeker als je andere wagens vergelijkt]

trouwens ik word nu wel de slash propper genoemd[op de club]
maar dat geeft niet ik was al lipo propper,en we hebben ook nog een swift propper en een pro 10 propper op de club.

groeten wiebe.

ik probeer gewoon meer slash op de baan te krijgen .
want alleen is maar alleen [een stuk of 5 word al een mooie race]
en er is niets zo goed werkend, als je zender aan een ander clublid te geven.

trouwens ik word nu wel de slash propper genoemd[op de club]
maar dat geeft niet ik was al lipo propper,en we hebben ook nog een swift propper en een pro 10 propper op de club.

groeten wiebe.

Een propper dus. Haha..Wel goed te zien dat je de Slash aan het promoten bent. Ik ben zelf zoekende naar een club, en heb eerlijk gezegt geen idee in welke klasse de Slash zou vallen. Er zijn volgens mij zowiezo weinig RC fans die met een dergelijke auto rijden. En hoe meer Slash ( en andere auto in die klasse) rijders er zijn, hoe groter de kans dat er hierin iets gaat gebeuren. In die zin ben ik ook aan het proppen;)

Het is inderdaad zo dat mensen in eerste instantie zoiets hebben van "wat is dat voor raar ding" Tot ze hem zien rijden! En je verteld wat hij kost.. Heel herkenbaar wat je een paar postjes geleden schreef

Zat zelf in ieder geval te denken aan een meeting. In het voorjaar ofzo...en waar? tja dat is de vraag. Eerst maar eens kijken of er voldoende animo voor is...

Greetz,

Rinaldo

M'n vader heeft een Slash, Binnenkort komt er voor mezelf ook een van (komt dan ook dezelfde motor in uiteraard) dus een soort meeting (mits ik hem dan al heb) heb ik wel interesse in! :D (beide Slash's zouden dan met een 2.4GHz setje rijden.. lijkt me op zich ook wel belangrijk, anders heb je zo allemaal mensen die op dezelfde proberen te rijden.

Als we af moeten gaan op de kleurcode's die Traxxas hanteert qua freqs...
Maar een goed aandachtspunt is het idd wel.

Je vader had toch een Carson 12t in zijn auto liggen? Rijd dat een beetje?

even wat roet in het eten gooien...
ik heb naar de specs van de nieuwe asso sc10 gekeken. wielbasis is bijna gelijk (slash is 8mm langer). volgens mij zitten er wel wat voordelen aan de asso:
- de diffwerking is af te stellen met diff olie (sealed gear diff);
- spoorbreedte voor- en achter is gelijk, waardoor je meer keuze hebt in wielen;
- standaard heeft hij alu shocks;
- de spoorbreedte zal eenvoudig te verbreden zijn door onderdelen van de rc10t4 te gebruiken.

Nedeel is weer dat hij iets duurder zal zijn dan de slash.

Laatst bewerkt:
Ik zie niet echt voordelen in de dingen wat jij noemt, uiteindelijk is het de bestuurder die de zender in de hand heeft diegene die het verschil maakt.

Ik zie niet echt voordelen in de dingen wat jij noemt, uiteindelijk is het de bestuurder die de zender in de hand heeft diegene die het verschil maakt.

natuurlijk ligt het uiteindelijk aan de bestuurder....
maar het kunnen afstellen van de diffwerking heeft veel invloed op tractie&wegligging. die van de slash kun je niet afstellen tenziij je een ball diff koopt van bijv. traxxas zelf of mip. er zijn ook al mods verschenen om de diff van de slash dicht te maken zodat je hem kunt vullen met olie. waarom zouden ze dat doen denk je?

Alles zal uiteindelijk altijd beter kunnen, ik denk dat de slash een hele goede auto zal zijn in competitie verband, met wat aanpassing kwa demperolie en andere veren, en demperstand. Ik zou hem wel aandurven tegen een ander merk.
Mijn eerste aanpassing wat ik wel ga doen is een andere zender erbij, omdat ik hierbij expo op het stuur mooier en relaxter vindt rijden, maar deze ervaring komt ook uit de andere klassen die ik al heb gereden. Mijn gedachten gaan uit naar de 4PK omdat ik met de andere auto's altijd met de 3PK heb gereden, kwa menu besturing zelfde als de 4 PK en een onwijs makkelijk menu. En 2e keus zender zal zijn de nieuwe Spektrum DX3R ietsje goedkoper.

mmm op de asso site nog niks te vinden ,
het kan een betere truck zijn maar zolang hij nog niet te leveren is is er niks.
wel staat er volgens mij op de traxxas site een afstel setup pagina.
en met een beetje geluk blijft wat dikkere diff olie wel even zitten.
zelf zou ik geen ball dif gebruiken ,leuk voor in mijn xray 009 .
maar mijn slash moet gewoon rijden ,ik wil er niet te veel aan sleutelen.
groeten wiebe

De Slash maakt meer indruk op mij. Veel meer als de Team Associated!
Wil niet zeggen dat het een slechte auto is...Hou me dat ten goede.

In de link die Wiebe meestuurde, staat eigenlijk de essentie van de Slash.
Gewoon bashen met de Slash en je geen zorgen hoeven maken over ingewikkelde technische zaken. ( al is dat ook fun hebben met rc)
Ook zit een deel van z'n kracht in de prijsstelling, en het relatief goedkoop kunnen tunen van dit bakkie.

Wat mij betreft 1-0 voor de Slash!

Cheerzzz:proost:

Vanmorgen de bestelling verstuurd, SLash en een lipo set, echter is de auto bij PK racing niet op voorraad meer, blijkt een hardloper te zijn, misschien eind van de week weer binnen, dus moet nog even geduld hebben.

Vanmorgen de bestelling verstuurd, SLash en een lipo set, echter is de auto bij PK racing niet op voorraad meer, blijkt een hardloper te zijn, misschien eind van de week weer binnen, dus moet nog even geduld hebben.

Balen zeg! Moet je wachten..

Merk dat pk al moeite heeft met het uitleveren van Traxxas onderdelen, en nu dus ook de auto zelf "out of stock" is.

Is dit dan nog steeds het gevolg van de boycot waar eerder over te lezen was???:confused:

Heb je trouwens de corraly lipo set besteld??

Balen zeg! Moet je wachten..

Merk dat pk al moeite heeft met het uitleveren van Traxxas onderdelen, en nu dus ook de auto zelf "out of stock" is.

Is dit dan nog steeds het gevolg van de boycot waar eerder over te lezen was???:confused:

Heb je trouwens de corraly lipo set besteld??

Ik heb de lipo start set gekocht LIPO STARTSET
Op zich voor een klein prijsje, omdat ik nog uberhaubt nog geen ervaring heb met lipo's lijkt me dit een geschikte set om te beginnen.
Ook zorgen ze bij Pk dat alles voorzien wordt van de goeie pluggen zoals ook aan de Slash zit, maar de service is altijd perfect bij Pkracing, ik koop daar al jaaaareeen, en nog nooit een slechte ervaring gehad, eind deze week zou de auto op voorraad zijn, de lader en accu werd alvast voorzien van de andere connectoren, en als de auto dan binnen kwam, ging die gelijk weg zodat ik hem dan zaterdag nog met de post krijg:rolleyes:.
Dus nog een paar nachies slapen:banana:

Gossie: Sorry, ff niet goed gelezen. Wel een knap setje trouwens.

Ikzelf heb ook geen slechte ervaringen met PK.

Klamath: Een aantal posts van een tijdje geleden.

traxxas-slash-topic-14

Heb zelf geen idee hoe lang zoiets duurt. Ga overmorgen PK maar eens bellen. Mijn bestelling staat
al een week. Vandaar de vraag over het geboycot..snappie?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ikzelf heb ook geen slechte ervaringen met PK.

Ik heb tot nu toe ook nog geen negatiever ervaringen met PK. Hoewel, ik heb een brushless setje terug gestuurd omdat de regelaar erg vreemd deed (werkte normaal het ene moement, en even daarna doet hij niets meer, en dan ineens weer wel etc. ) had er over gemailed, ze zeiden stuur maar op. zo gezegt zo gedaan, heb hem 9 jan verstuurd, alleen heb er nog helemaal neits van gehoord. heb er al een mailtje heen gestuurd, om te vragen of ze hem goed hadden ontvangen, en of er al iets bekend was (1 week geleden) en daar heb ik helemaal geen andwoord op gekregen.
Mja. mischien hebben ze het wel erg druk of zo op het moment, geen idee. Ik zie wel wat het word.

@Klamath, als je je motor 9 januari hebt verstuurd moet je idd nog ff wachten op een reactie.. ze zijn 23 januari pas weer aan het werk gegaan na een paar weken vakantie....
Maar zodra alles weer op peil is weet ik zeker dat je zo snel mogelijk antwoord krijgt.

Back