Traxxas SLASH topic

heey pattux, bedoel je hier:

een rondje is het Savornin Lohmanplein, en de andere een leuk veldje lijkt me :D :D
(en thuis is waar ik woon :p)

vlakte2tx6.png

vlaktegs4.png

nog even de technische specificatie van deze klasse...

UNLIMITED klasse
  • Auto: 1:10 2WD/4WD indirect aangedreven truck
  • Gewicht: vrij
  • Motor(en): vrij
  • Accu: vrij
  • Body: Pickup, Truck of Jeep
C.u. at the track....

Ik ben dus een wedstrijd "nitwit" en had dus geen idee van de klasse waarin de Slash zou kunnen vallen. Heb zo stilletjes aan wel de gedachten hierin wat te gaan doen. Weer eens wat anders dan fun bashen toch?

Alleen...moet je ingeschreven staan bij een club, en andere vragen omtrent het deelnemen spelen nog wel...

vanmiddag bij mij opa en oma in de straat gereden, na een paar keer echt volgas over de verkeers drempel gereden te hebben ( en een paar keer verkeerd geland) nou dan maakt ie best een klap! is er zo'n ''achterwiel houdertje'' :p waar ook de lagers in zitten gebroken.
aan de linker kant.

Jammer, schade aan je Slash..Balen, maarja hoort erbij:rolleyes: Zeggen ze tenminste. Positieve nieuws is dat ik niet langer de enige ben die schade heeft gereden aan zijn Slash. (sorry Pip:mrgreen:)

De mijne had op het eerste gezicht een afgebroken veerarm. Dat kwam later het pennetje bij die verbogen was, en de schokbreker die een ritje later spontaan afbrak. (had al zoiets van, wat is die demper vettig)
Maarja PK is er goed voor, alles zit weer netjes op z'n plek.

Misschien toch maar eens naar eens kijken naar het deels vervangen met alu. Begin stilletjes aan overtuigt te raken.

Nu mijn portomonee nog proberen te overtuigen;)

haha dat is de hobby idd :p kappotte onderdelen horen erbij.

2 van mijn shocks lekken een beetje... maar het rijd en demp nog prima! heb geen zin om ze iedere week te vullen :p

weet iemand nog een site voor goedkope slash onderdelen? liquid rc heeft dit onderdeeltje niet op voorraad :(

Ik ben dus een wedstrijd "nitwit" en had dus geen idee van de klasse waarin de Slash zou kunnen vallen. Heb zo stilletjes aan wel de gedachten hierin wat te gaan doen. Weer eens wat anders dan fun bashen toch?

Alleen...moet je ingeschreven staan bij een club, en andere vragen omtrent het deelnemen spelen nog wel...

Nee hoor je hoeft niet ingeschreven te staan bij een vereniging...de sfeer op de dag zelf is heel relaxed en op de baan is het knallen...

Tja...ik heb in ieder geval alu shocks besteld!!

@ ERBI: Hoe schrijf ik me dan in? En ja heb zelf ff niet goed gelezen. Maar stel deze vraag meer zodat andere 'Slash liefhebbers" er notitie van kunnen nemen.

Bedoel dus dat er zoveel mogelijk Slashie's in kunnen schrijven..

Laatst bewerkt:
Nog geen enkele cm gereden met de slash, de lader doet niet wat hij moet doen, de lipo's stonden naar 2 uur laden nog steeds op 4.23:evil:
De lader kon ik natuurlijk terug sturen zonder problemen, dus maandag dat ding op de post terug, heb gelijk een ander type besteld, echter die komt pas over 2 weken:onweer:

slash op een circuit

Hallo allen,

Bij ons op de club (www.mvbracing.nl in Bergschenhoek/Rotterdam) beginnen de eerste slash auto's op te duiken.
Het blijkt een goede auto te zijn die prima rond gaat op ons permanente circuit.
Ik zou dan ook willen zeggen tegen de slash bezitters, kom je auto eens bij ons proberen.
Laat wel van tevoren even weten dat je komt via ons mail adres

mvb.racing@orange.nl

Groeten

Hans

en pattux, waar is dat terein? ik heb net even gezocht maar niks gevonden...
mischien kunnen we is afspreken daar :)
Hoi pip, Op de kruising van de twee straten die ik in mijn eerdere post heb gezet. Op Google Maps zul je het niet vinden aangezien daar nog een gebouw te zien is. Dat gebouw is er nu niet meer. Zojuist er nog even gereden. Hahaha dolle pret. Heb nu met de volgende setup gereden: 5350 mAh 3s LiPo, VXL motor, Mamba Max regelaar en 23T pinion en Hotracing hardstalen spur. Nou dat was weer dolle pret. Motor liep wel warm, maar niet heet. Helaas is de pinion wel bijna aan zijn eind, de spur mankeert niets. Misschien toch een 32 pitch pinion en spur.
Keertje afspreken moet wel kunnen, maar voorlopig staat de Slash weer in Tilburg.
Ik geef wel een seintje wanneer ik weer eens ga rijden in Den Haag.

hallo allemaal,

ik volg dit topic al een poosje omdat ik ook een auto wil kopen ik zit alleen nog een beetje te twijfelen tussen de slash en de e-maxx.
De E-maxx is een stuk duurder maar ik woon vlak naast een grote zandafgraving in lunteren met behoorlijk ruig terrein en ik heb het idee dat de Maxx wat ruiger terrein aankan.
heeft iemand van jullie toevallig een slash en een max in bezit en weet wat voor terrein je met beide aan kan (wat is het verschil in terreinvaardigheid) en kunnen jullie mij eens vertellen met hoe lang jullie rijtijd is met welke setup met de slash of eventueel als je hem hebt de E-maxx.

Bedankt

Addy

heeft iemand van jullie toevallig een slash en een max in bezit en weet wat voor terrein je met beide aan kan (wat is het verschil in terreinvaardigheid) en kunnen jullie mij eens vertellen met hoe lang jullie rijtijd is met welke setup met de slash of eventueel als je hem hebt de E-maxx.

Hebben een Slash en een E-Maxx hier. de Slash heeft een 12T brushless set van Carson, en de E-Maxx heeft een 4.5T Novak HV-Maxx set (op 4s Lipo)

Terein vaardigheid wint de E-Maxx het heel makkelijk. (hebben er nu 40 series wielen (Big Joe's) op zitten, en is er alleen maar beter van geworden. :) )
De E-Maxx wint het eigenlijk met alles, bestuurbaarheid op hogere snelheid bijvoorbeeld. hij word van binnen lang niet zo vies als de Slash. (wielen onder de body heeft niet alleen maar voordelen. :) )
het enige waarmee ik de slash echt beter vind, zijn de looks.

Gr.
Tim

met de E-Maxx word gereden op 2x 2S LRP 5300mAh Lipos. hiermee konden we zo'n drie kwartier op het parcours in almelo rijden. (dus niet constant vol gas, maar toch behoorlijk vlot doorrijden) De slash met een 4800mAh Lipo kon ongeveer net zo lang rijden.
Het enige nadeel van deze informatie is dus dat geen van deze 2 auto's z'n originele motoren nog heeft. maar gezien de motoren die nu in de auto's zitten krachtiger zijn dan de originele, lijkt me dat je met de originele nog langer zou moeten kunnen rijden.

Gr.
Tim

tja hoelang je kan rijden weet ik niet ,dat ligt aan te veel dingen.
wel weten we nu ,dat je wel erg raar moet doen wil hij stuk gaan .
vanmiddag nog even in de hagel/regen gereden en een jump gebouwd.
je moet het gas er wel op houden ,anders duikt de voorkant te veel,
tijdens het vliegen.
en land je een beetje erg op de voorbumper,
niet dat er wat misgaat maar toch een mooie landing is beter natuurlijk.

heeft er al iemand met de originele motor het spur kapot gehad??????
ik ben rijd nog steeds met de originele ,motor een keer verschoven,
maar niks gebeurt ,
ik vraag me af hoe die amerikanen die dingen zo snel stuk krijgen.
ligt toch meer aan de gebruiker denk ik .
ook de motor gaat nog prima de koolborstels zijn nog niet helemaal ingesleten op het anker.
er zitten behoorlijk harde koolborstels in.
groeten wiebe,

Tja...ik heb in ieder geval alu shocks besteld!!

@ ERBI: Hoe schrijf ik me dan in? En ja heb zelf ff niet goed gelezen. Maar stel deze vraag meer zodat andere 'Slash liefhebbers" er notitie van kunnen nemen.

Bedoel dus dat er zoveel mogelijk Slashie's in kunnen schrijven..

Hoi, je kunt je inschrijven tot de vrijdagavond voor de zondag wedstrijd bij : WWW.RCWEBMAGAZINE.NL en het is verstandig de kalender te bekijken...klik eerst op rallycup en dan "volgende" enz..... en om gelijk antwoord te geven betreffende de transponders, veruit de meeste verenigingen hebben uitgeef transponders, maar het is natuurlijk altijd goed een eigen kleine transponder te hebben...

Groeten

Ik heb het spur ook direct gesloopt...:p

Vind de spurs ronduit slecht, steeds netjes uitgetrimd maar steeds gaan ze kapot, al had ik wel wat meer power,haha

Greetz,
Joram

tja ik heb nog steeds de originele er opzitten ,dus heb nog niks gesloopt.
wel is het zoo dat de zoals ik al eerder schreef het spur iets moet wegdrukken om de speling in het vertragings huis er uit te halen en dan goed afstellen.
zelfs mijn mod slash met 5,5t 6000tpv motor en 3 s lipo is het spur nog goed.
ik moet er wel bij vertellen dat de grip nog te wensen overlaat.
maar banden schokdempers zijn in bestelling ,
vooral de originele banden vind ik onroad lekker grip hebben zeker bij deze temperaturen ,
en nat wegdek, maar ja ik heb er ook nog maar een run of 5 opzitten,
wel ook een paar indoor ,daar wel veel grip natuurlijk,
groeten wiebe.
ps mijn mod slash rijd met oude stampede onderdelen rond[schokkers ed]daarom heb ik nieuwe besteld,deze zijn wel 4 a 6 jaar oud.

Laatst bewerkt:
Back