Traxxas SLASH topic

zo net effe foto,s gemaakt [pasword vergeten bah]
SL731101.jpg

SL731102.jpg

SL731104.jpg

nu nog wat achterbanden opscharrelen van een buggy,
tja en over wat er stuk gaat,ik hen nog niks stuk behave de wielassen uit de plastic houders.
en die waren al oud van mijn stampede.
ik denk dat jullie betere plekken hebben om te bashen haha
wel komt na veelvuldig jumpen de assen van de stuurinrichting uit de houders.
o ja de banden scheurden in het midden maar heb er dan ook belachelijk power in de mod zitten,
en ben geen paaltje,s tegen gekomen.
groeten wiebe.
ps de kap was een gedeeltelijk voorgespoten kap ,je kan er gewoon je eigen tint aan geven.

Zwakke punten? Tja...Vond het zelf jammer dat de Hub aan de achterkant afbrak. Beetje een fragiel ding.

Voor de rest ben ik, denk ik, niet repesentatief. Het "paaltje" incident, heeft behalve een gebroken draagarm, nogal wat nasleep gehad. Zo'n beetje de hele voorkant (links) is inmiddels vervangen. Incl. bulkhead en schokbreker. Het valt me op dat, na de ruzie met het paaltje, de schade's steeds linkvoor zijn, vandaar. "kunststof moeheid?":confused:

Verder valt het me op (na demontage) dat zaken als de suspension pins niet recht blijven. Ook aan de schadevrije kant en achter!

Ik ben dan weer geen problemen tegengekomen t.a.v. de servo saver en tandwielen. Alleen is er tussen de pinion en de spur een keer een steentje gekomen. Gelukkig had ik dit op tijd door, waardoor de schade beperkt bleef....

Manier van rijden, is voor mij een aandachtspunt. De schade werden veroorzaakt door foutjes. Of noem het domweg lomp rijden.
Misschien is de rijder wel HET zwakke punt t.a.v. de Slash?

@ Wiebe. Cool die kap in het geel.:p
@ Joram. In de motor van het Carson setje niets bijzonders te zien. Maar TNX voor de tip.

Laatst bewerkt:
tot nu toe geen zwakke plekken tegen gekomen op onze slash. (hebben deze al ruim een half jaar.. ) tot nu toe alleen nog maar gereden met een 2s lipo (aan dat 12T carson dragster setje) dus niet erg overpowered of zo, maar gewoon mooi. :)

1x bij het rijden is een schokbreker los gegaan. (dacht eerst dat deze gebroken was, gezien het bij een sprong los kwam, maar was alleen maar los gedraait. dus nieuwe olie er in en het was weer goed. )

dat wat ik zelf wel irritant vind, is dat de gear-cover die opening heeft. hiervoor wil ik nog een helemaal dicht versie zoeken. (omdat hier steentjes toch wel regelmatig naar binnen komen. )

Respect voor wiebe !!!
Echt heel mooie geworden! (vader gedaan neem ik aan.)

hij zei al, het was een gespoten body, alleen de gele kleur moest je er zelf op spuiten. (of een andere kleur natuurlijk )
Vind ik wel een mooi idee om zulke bodies te verkopen. zo lijkt het origineel, maar je kon toch de kleur helemaal zelf bepalen. :D

Klopt, het grootse spur past eigenlijk niet, ik moest toen de binnekant bewerken met de dremel, anders kwam de spur er steeds tegenaan...

Greetz,
Joram

tot nu toe geen zwakke plekken tegen gekomen op onze slash. (hebben deze al ruim een half jaar.. ) tot nu toe alleen nog maar gereden met een 2s lipo (aan dat 12T carson dragster setje) dus niet erg overpowered of zo, maar gewoon mooi. :)

1x bij het rijden is een schokbreker los gegaan. (dacht eerst dat deze gebroken was, gezien het bij een sprong los kwam, maar was alleen maar los gedraait. dus nieuwe olie er in en het was weer goed. )

dat wat ik zelf wel irritant vind, is dat de gear-cover die opening heeft. hiervoor wil ik nog een helemaal dicht versie zoeken. (omdat hier steentjes toch wel regelmatig naar binnen komen. )

gewoon een beetje goede tape over het open deel plakken.
of aan de binnenkant een stukje lexan plakken kan ook .
ik heb wat vezeltape gebruikt,errug mooi spul beter als ducktape.

@nard ,als je het goed gelezen had was er niet veel kunst bij nodig.
de kap is voorbedrukt/gespoten ,je vult alleen de open delen in.
en met 38 jaar doe ik dit soort dingen al lang zelf
ik hoop niet dat ik overkom als 10 jaar. en was ik natuurlijk nooit mod geworden.
groeten wiebe

ps pas op als je met de slipper gaat klooien vind dat wel 1 van de mindere dingen aan de slash.
na demontage ben ik wel een tijdje bezig geweest het spur er weer een beetje wobbelvrij op te krijgen.

Laatst bewerkt:
ps pas op als je met de slipper gaat klooien vind dat wel 1 van de mindere dingen aan de slash.
na demontage ben ik wel een tijdje bezig geweest het spur er weer een beetje wobbelvrij op te krijgen.

!

zit nu zelf met precies hetzelfde probleem met m'n Revo! :( heb het nog niet voor elkaar gekregen om de spur er weer perfect recht op te krijgen, erg irritant.

Spur kreeg ik ook niet recht meer, is echt onmogelijk, dus maak je niet druk van!@$#!@$#%@$# hij wil niet recht:lol: Is gewoon onmogelijk:p

Nadeel ervan is dat ze sneller slijten, bij mij waren ze zo weg, enige oplossing is een stalen spurgear van Hot-Racing(haha)

Greetz,
Joram

Spur kreeg ik ook niet recht meer, is echt onmogelijk, dus maak je niet druk van!@$#!@$#%@$# hij wil niet recht:lol: Is gewoon onmogelijk:p

Nadeel ervan is dat ze sneller slijten, bij mij waren ze zo weg, enige oplossing is een stalen spurgear van Hot-Racing(haha)

Greetz,
Joram
okee maar het wobbelen komt volgens mij door de slipper,
of wobbelt je stalen nu ook????
het beste was de slipper 180 graden te draaien op het pennetje.
tja of de oude bestellen ,die heb ik nog liggen.
ben zowiezo geen fan van een slipper .

groeten wiebe.

Hij wobbelt dan nog steeds een beetje maar met een stalen spur maakt dat niet veel uit, een plastic versie gaat erdoor kapot.

btw, heb geen slash/rustler meer, spreek nu alleen nog uit ervaring:p

Greetz,
Joram

ben zowiezo geen fan van een slipper .

Ik ook niet, heb veel liever schoenen aan! :D
Ik ga vanmiddag iig de slipper van m'n Revo uit elkaar draaien (is letterlijk dezelfde geloof ik) en eens kijken waarom deze scheeft is gaan zitten... moet toch te vinden zijn.

ik zit er zwaar aan te denken om deze auto aan te schaffen..
het zal mijn eerste auto worden op dit formaat.
Ik heb eerst "geoefend"met een 1/18 losi mini-LST ( marktplaats autootje )
maar ik vraag me nu af , welke accu's nu het beste zijn voor deze auto.. Nimh of Lipo..
Ik hoef echt niet super hard te rijden. een lange runtime is wel een voorkeur en een beetje power voor een leuke jump af en toe..

kunnen jullie mij wat adviseren. de auto zal verder geheel stock blijven..

heel misschien dat ik in een "veel" later stadium een BL-setje wil.. maar dat is nog lang niet zeker.

ik vind het waterdichte van deze auto ook belangrijk

lipo is beter maar ook kwetsbaarder. je moet er echt mee leren omgaan.
als je de auto standaard hou en een leuke accu wil zou ik voor een 7cell nihm 5000mah gaan ofzo. dan kan je wel een tijdje doorijden.

de slash is echt een aanrader!

Als je nog geen Lipo Lader hebt, is het veel simpeler om gewoon op 6-cell Ni-MH accu's te gaan rijden. (met een 3600mAh accu kun je al vrij lang rijden )
uiteraard, met Lipo's zou je nog langere rijtijden halen ( 8000mAh 2s Lipo bijvoorbeeld) maar deze accu's zijn een stuk duurder, en je moet er ook nog een speciale lader (met evt een losse balancer, mits deze er nog neit in zit) er bij halen.

Als je nog geen lader hebt, zou ik wel meteen voor een Lipo lader gaan.

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

zo'n lader bijvoorbeeld. (kan NiMh en Lipo's aan) dan kun je bijvoorbeeld eerst op een 6-cell accu rijden, of meteen Lipo's halen.

ik moet wel eerlijk zeggen, van alle accu's die ik heb, gebruik ik alleen maar de Lipo's. omdat deze naar mijn mening makkelijker zijn, en de spanning zakt niet zo ver bij het accelereren, dus je trekt ook sneller op. :)

Gr.
Tim

Laatst bewerkt door een moderator:
ik was blijkbaar vergeten te melden dat ik een ultramat 15 heb.:cool:
een flinke lader die eigenlijk alles wel kan laden....

kan die standaard regelaar in de slash echt een 8000mAh 2s Lipo aan??

die 8000mah 2s zie ik voor 80 euro bij pk-racing en de auto voor 215

dus de slash + 2 stuks lipo = 375.. mooi setje dacht ik zo

dus ik doe er echt niet verkeerd aan om de slash te kiezen als mijn eerste echte auto ??
zat ook te kijken naar de rustler vxl ( maar toch een stuk duurder ) en brushless ( maar ik hoef niet 100km/u )

alvast bedankt voor de accu tips !!!!

Laatst bewerkt:
Back