Traxxas SLASH topic

Maar ik wil een slash overtray en die past dan niet meer. Er past ook geen dubbele Lipo in op deze manier. Ik denk dat ik zelf maar ga knutselen voor die 70 dollar.

Jippie!! Mijn Slash is binnen!!! Een Greg Adler versie...Nog niet gereden, want eerst lagers vervangen, tranny dichtmaken en VXL setje monteren....

Zal na het weekend foto's posten:mrgreen:

Jippie!! Mijn Slash is binnen!!! Een Greg Adler versie...Nog niet gereden, want eerst lagers vervangen, tranny dichtmaken en VXL setje monteren....

Zal na het weekend foto's posten:mrgreen:
Waarom lagers vervangen, de orginele zijn toch goed?
En welke ga je er voor in de plaats zetten dan?

Wil in de tranny keramische lagers plaatsen. Heb ik daar geen omkijken meer naar. De originele lagers voldoen in principe goed, maar hebben het op 3s (in bestelling) straks natuurlijk aardig te verduren. Kwestie van uitsluiten!

Moet alleen nog even kijken welke precies:mrgreen: Iemand tips waar aan te schaffen??

Met 3s kom je zeker grip te kort met 2wd tenminste als je meer wil dan alleen speedruns, maar ik neem aan dat je dat zelf ook al weet.

Vanuit stilstand naar volgas natuurlijk wel.... Net even meer power hebben en (als het kan) even doorgassen is mijn bedoeling van het rijden op 3s.
Natuurlijk gaat dit wel wat van m'n zelfbeheersing vragen:mrgreen: Ik zie het als een stapje sneller willen gaan en de Slash daarop aanpassen.. Ik heb (zoals je wellicht weet) al eens een Slash gehad en meen de auto goed te kennen. Dus lijkt me leuk!!

Laatst bewerkt:
Moet alleen nog even kijken welke precies:mrgreen: Iemand tips waar aan te schaffen??

RC Bearings 10 Ceramic Bearing Stainless TRAXXAS BANDIT - eBay Bearings, Replacement Parts, Metalworking Tooling, Manufacturing Metalworking, Business Industrial. (Eindtijd 07-mei-10 14:54:43 CEST)

Ik heb het toch maar niet gedaan. Eerst maar eens de gewone RVS lagers erin gestopt. Het grootste probleem is toch roest heb ik ervaren. Zodra het niet meer roest zullen de lagers waarschijnlijk toch wel heel blijven.

Laatst bewerkt:
Dus wat je eigenlijk zegt, is dat ik beter rvs kan nemen + een goed dichtgemaakte tranny? Hmmmm.. Ook gezien de prijs neem ik dan beter rvs:lol:

ja idd. Bij mij waren alleen de aslagers (in de tranny) aan gort. Als ze nu nietheel blijven dan vervang ik die wel voor keramiek maar eerst maar eens zo proberen. De binnenste lagers waren alleen erg roestig. Vandaar de bruine sludge in m'n tranny.
Ik heb 'm nu dichtgemaakt met Shell kit tussen de naden en daarna electrisch tape erover. Moet het nog testen...:rolleyes:

Heb de lagers eerst even geolied met (naar men zegt) de beste olie voor lagers: Sin. En idd lopen ze er soepeler door! Als het nou ook langer in de lagers blijft zoals ze beloven zullen ze ook langer meegaan hopelijk.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPTJ1&P=ML

Laatst bewerkt:
Ok...Tnx! Ik zal vanmiddag eens langs de LHS gaan. Eens kijken of ze de lagers en de olie daar hebben. En ff lekker rondneuzen natuurlijk:mrgreen:

Ik ben trouwens nog op zoek naar deze body:

http://www.shopatron.com/products/p....0.0?#addp_Dune Buggy For SLASH - Clear Body2
x1_50b2307be2ac699a9ac408e487e7396c.jpg

PARMA/PSE Dune Buggy For SLASH - Clear Body?

Is deze ook in NL verkrijgbaar??? Ik ben al een tijdje op zoek naar deze kap, maar zie deze voornamelijk bij buitenlandse leveranciers.. Heb ook al enige shops gemaild, maar helaas nog geen positief antwoord. Als iemand iets weet? Graag! Alvast bedankt..

Laatst bewerkt:
Mijn zoontje ziet jouw plaatje en roept: wauw, die is supercool. Die moet je kopen papa! :mrgreen:
Dus... dan weet je wel weer hoe laat het is.:rolleyes:

zie deze voornamelijk bij buitenlandse leveranciers
Klaar dan toch?

Ik heb zelf meer slechte ervaringen met NL leveranciers dan met de Chinese, Duitse, Engelse (!) en Amerikaanse... maar daar gaat dit topic niet over.

Toffe kap, ik zag hem al op de stilgevallen ShortCourse website, zeker uniek!

getest en gecrashed voorwiel ophanging afgebroken en stang schokbreker ligjes krom moet je die dan ook vervangen en hoe krijg je die los van de arm

zo, en dan rij je hem in een uurtje stuk :p
Als je dat "stangetje" krom is moet je hele shock uit elkaar. op de site van traxxas staan wat manuals.

Laatst bewerkt:
Back